1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Vergeet vooral niet de windows key te vragen want ik zou hem wel helemaal overnieuw installeren voor de zekerheid. Een nieuwe key kun je eventueel nog op een keyshop goedkoper regelen maar wel handig om hem erbij te hebben. Je zou ter plekke nog even kunnen checken of hardware componenten worden herkend in de bios en/of apparaatbeheer.
     
    lwn vindt dit leuk.
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Waarom heeft AMD niet je voorkeur dan? Vandaag de dag leveren die gewoon veel betere prijs-kwaliteit af. Qua gaming kan Intel nog een beetje meekomen, maar als je naast gaming ook nog wat foto- en videobewerking of simpelweg veel multitasking doet is er geen competitie meer.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat dus. Ik doe weinig met die laatste zaken, en zeker niet op professioneel niveau. Ik game vooral en daar is wat mij betreft Intel nog steeds prima vertegenwoordigd.

    Over de PC: ik zou niet voor een tweedehands toetsenbord of muis gaan mocht je dat willen doen. Koop dit soort zaken nieuw. Een degelijk toetsenbord heb je al voor een paar tientjes. En dat geldt ook voor een muis. 2e Hands is natuurlijk altijd goedkoper, maar je wilt bijvoorbeeld niet dat sommige toetsen door slijtage na een paar maanden al niet lekker meer reageren. Ik vind het persoonlijk ook minder hygiënisch, zeker in een periode als deze.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Intel is echter echt de slag aan het verliezen tegen AMD.
     
  5. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Ga ik zeker nieuw doen
    Zojuist pc opgehaald nu opweg naar huis en avondeten. Anderhalf uur enkeltje dat wel. Terugweg nog even langs werk toetsenbord en muis scoren want dat heb ik allemaal niet joh haha.

    Tot 4 dagen geleden nooit gedacht aan een game pc. Heb het aan mijn vriendin verkocht als vaste werkplek voor thuiswerken. Zat nu aan de keukentafel. Moet dus even ik nog monitor bureau en bureaustoel. :+
     
    Gerjan, Zifnap en Alexknl vinden dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik merk er anders weinig van tijdens de game prestaties. :+

    Welke games? Ik neem aan niet alleen Flight Simulator? Veel "werk" plezier. ;)
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Veel plezier ermee inderdaad. Er gaat een wereld voor je open :p
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Geen idee. Moet ik me nog in verdiepen haha. Planet Coaster, misschien een RTS. Thanks

    eerst warzone is even checken, of dat ik snel terug ben op de ps4
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    PC van een maat van me:

    CPU: i7 4790
    COOLER: Arctic Freezer 13
    RAM: 1x8GB 1866Mhz
    MOBO: ASUS MAXIMUS V2 RANGER
    GPU: GTX 760
    STORAGE: 120GB SSD + 1TB HDD
    PSU: Lepa B1000-M (mega overkill natuurlijk)

    Iemand misschien tips wat (als eerste) te upgraden? Ik zou zelf zeggen vervang alles maar :+
    Hij gamed wel nog op een 1080p 60hz schermpje.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2021
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Alles vervangen, inclusief het scherm. Met een nieuwe GPU wordt zijn CPU instant de bottleneck. Met een nieuwe CPU komt ook een nieuw moederboard. 8GB was 7 jaar geleden al mager. 120GB kun je niet eens CoD op installeren. Gewoon in de kliko en alles nieuw halen.

    Goed moment om te upgraden ook wel. Videokaarten zijn super goedkoop nu.
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ja precies, dit dacht ik dus ook al. Zo een zelfde RAM stickje erbij zetten voor 2x8 is het ook echt niet waard.. Helaas.

    Echt he, prijzen van die videokaarten gaan helemaal nergens meer over.
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Blijkbaar duurt het nog wel een jaar tot de prijzen weer normaal zijn... Gelukkig heb ik nog een redelijke GPU voor 1080P (RX580 8GB). Dus dan maar even wat langer wachten met 1440 144hz.
     
  13. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Jongens! Ik heb een vraag. M'n schoonvader komt net aan: "ik heb je expertise nodig!". Met een vraag over welke laptop hij moet kopen. Dat slaat natuurlijk nergens op, want ik heb daar 0 verstand van. Dus ik zeg, "komt goed Henk, gaan we regelen". Ik zit nu met m'n handen in het haar want Henk is 2 meter en nog breder dan dat. Ik kan hem niet teleurstellen.

    Dus ik heb mijn xbw vrienden nodig, harder dan ooit (cc: @RemcoM).

    ik (lees: Henk) ben op zoek naar een laptop met een budget van 5 a 600 euro. Liefst met een harde omhulzing, maarja.. hij reist nooit met dat ding dus het is mij om het even. Ik moet m ook kunnen kopen bij de Spaanse Amazon, Media Markt (of whatever). Geen Coolblue dus. WIE HELPT MIJ MET NIET IN ELKAAR GESLAGEN TE WORDEN DOOR M'N SCHOONPA?

    Edit: ohja gebruik is standaard schoonpa gebruik. Internet, tekstverwerking, beetje printen. Misschien dat hij een voetbalwedstrijd wil streamen. Echt de standaard stuff.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2023
    Jorrie vindt dit leuk.
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Die van 500 is een hele mooie deal, heb nog een Asus gevonden die iets groter is mocht ie dat willen
    Laptop | ASUS VivoBook F1605PA-MB091W, 16" WUXGA, Intel® Core™ i5-11300H, 8GB RAM, 512GB SSD, Iris® Xe Graphics, W11H (mediamarkt.es)

    Zou ook zeker een Chromebook overwegen, m'n ma heeft er een sinds een half jaar en die is er erg tevreden mee. Zelf ook een aantal keer gebruikt en werkt erg fijn. Enige is dat er maar 128gb opslag in zit, zijn wel een stukje goedkoper. Ook een Celeron processor maar met ChromeOS is dat erg vlot, batterij gaat ook zo een uur of 8 mee.

    Laptop | Acer Chromebook CB315-4H, 15.6" Full HD, Intel Celeron® N4500, 8GB RAM, 128GB eMMC, Intel®® UHD Graphics, Chrome OS (mediamarkt.es)
    Laptop | Lenovo Chromebook IdeaPad 3 CB 15IJL6, 15.6" FHD, Intel® Celeron® N4500, 8GB RAM, 128GB eMMC, UHD, Chrome OS (mediamarkt.es)
     
    ArtificialFaith vindt dit leuk.
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Het is inderdaad die van 500 geworden! Thanks voor de tips nog, waardeer ik!
     
    RemcoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina