@Orcrist
Ik heb de bespreking van EVE Online (voor de pc) er nog eens op na geslagen. De vrijheid van handelen wordt vergeleken met Morrowind. Dat spreekt mij wel aan. Er is een groot aantal sterrenstelsels.. dus er is veel te onderzoeken. Kies een ras.. speel goed of kwaad of iets er tussenin.
Verder kun je een eigen productielijn opzetten om wat te verdienen. Je moet wel wat geld kunnen scoren.. dat is een must.
In spellen zoals Elite kwam en ook Freelancer kom je niet verder dan het bezoek aan een bar of een ruimte waarin je je spaceship kunt upgraden. Wordt wat eentonig op den duur.
Ik vindt dat je ook wat actie op een planeet zelf moet hebben.
Een nadeel bij EVE is de lange tijd die nodig is om van a.. nar b.. te reizen. Helaas hier ook weer een abonnement om te spelen.
X²-The Threat, de opvolger van X-Beyond komt er in oktober aan. Op de pc heb ik aan X-Beyond er veel plezier aan gehad.
Trade your way through the space lanes and achieve mogul status.
Fight your way through dozens of interlinked missions within an all-new storyline.
Build your empire of stations and ships across the Universe.
Think if your next move could be your last as the Universe reacts to your actions.
Dit zijn wat kenmerken van deze space simulation (single player)
Wat mij betreft mag er ook eens een Xbox game in dit genre uitkomen. Leent zich uitstekend voor het spelen op een console.
Laatst bewerkt: 1 sep 2003