xbox leest dvd niet

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tha real gamerr, 30 aug 2003.

1. Tha real gamerr

Tha real gamerr casual gamer

Leuk Bevonden:
    10
    ik had een paar dagen resident evil gekocht want dat leek me wel een coole film..zit ik daar in de avond relaxt op de bank met wat chips en drinken doet die dvd het niet...ik probeer het nog eens maar het helpt niks..na nog 4 x proberen doet ie het nog steeds niet en ik dacht dat het aan de dvd lag..
    ik de volgende dag terug naar de free record shop en hem daar omgeruild. ze hadden daar nog een dvd speler staan en de film deed het daar perfect(ze hadden wel een nieuw dvdtje gepakt)
    ik dus hoopvol weer terug met die dvd maar doet ie het gvd weer niet. het vreemde is dat ie de dvd met de extra`s nog wel gewoon afspeelt. ik ging naar een vriend van me die een normale dvd speler had en heb hem daar getest..daar bleek de film wel te werken...dus moet het toch aan mijn xbox liggen..dus ging ik de volgende dag weeer terug naar de free record shop en vertelde dat ie het niet deed...ik mocht een andere gaan uitzoeken..vroeg nog aan dat mevrouwtje achter de kassa of dat vaker voorkwam dat dvds het niet deden, en ze zei dat ze een collega had met een normale dvd speler die ook een bepaalde film niet af kon spelen en de rest wel...ik ging terug naar huis en keek of de film die ik nu geruild had het wel deed(not another teen movie) en die bleek het dus gewoon te doen! ik heb dit probleem verder nog nooit bij andere films gehad..ik vraag me nu af of het aan resident evil lag of aan mijn xbox...:confused:
    en hebben jullie dit probleem ook wel eens meegemaakt bij een bepaalde film??:confused:

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel ik er niet helemaal het fijne van weet dat over wat nu precies de oorzaak is van het niet kunnen afspelen van bepaalde dvd's, weet ik wel dat de Resident Evil dvd hier dus wel om bekend staat. Ik had iets gehoord over dat het om een nieuwe beveiliging tegen kopieren zou gaan die wel eens voor problemen zou zorgen. Die schijnt niet helemaal naar behoren te werken en kan het dus zo zijn dat hij het bij het ene apparaat wel doet en bij de andere niet. Ik heb zelf destijds de Amerikaanse versie van R.E. besteld bij Amazon.com en toen kreeg ik dat te horen over die nieuwe beveiliging. Overigens deed hij bij mij wel gewoon op mijn regio vrije dvd speler.

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  3. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    khad m dus een keer gehuurd(resident evil). ik stop m dus in mn xbox en.....niets. bagger. dr zaten wel een hoop krassen op. dus ik de volgende dag naar videozaak en leg de boel uit. zij stoppen m in hu ps2(!). en wat denk je? hij doet t. blijkbaar werkt rs standaard gewoon niet op de xbox:confused:

4. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Nee het ligt echt aan de XBOX, ik werk in een gameshop en we hebben dit al HEEL veel gehoord.

Dit heeft te maken met de manier hoe tegenwoordig dvds worden getoast 9 layer!

Een oude versie xbox zal NOOIT die dvds kunnen lezen, dit is begonnen rond de film About a boy, en steeds meer films worden nu zo gemaakt.

Dit heeft wel inderdaad iets te maken met het kopieren, een 9 layer is een manier die dvds makkelijk kunnen lezen maar branders niet zo geweldig gezellig vinden.

Helaas moet ik je dus vertellen dat dit de eerste uit meerdere voor je is die het niet gaat doen op je xbox, bereid je alvast voor want er gaan er meerdere volgen.

Mijn advies is om even naar microsoft te bellen 0800 023 3894(engels) en je dvd-speler te laten vervangen, het schijnt dat de nieuwste 1.3-1.4 versie een iets fijner afgestelde laser heeft die ze wel lezen.
    Als ze moeilijk doen bij microsoft moet je even vermelden dat je je xbox hebt gekocht voor dvds, en dat hun op hun dozen etc vermelden dat de xbox geschikt is voor het bekijken van dvds films(wat nu dus niet gaat)

veel suc6 ermee laat even weten hoe het af is gelopen

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  5. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een 1.3 xbox en die heeft aanmerkelijk minder moeite met het lezen van dvd's cd's en soms zelfs games dan onze xbox 1.0 die we ook hebben staan.

6. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals IK AL ZEI :)

7. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    owh..wel balen zeg..
    volgens mij is het niet helemaal waar want ik heb tijdje terug nog Die another day gekocht(nieuwe film dus)
    en die werkt gewoon goed...
    weten jullie toevallig welke films nog meer problemen geven met afspelen? plaats ze hier dan kan ik ze omzeilen..
    want microsoft bellen helpt hier denk ik niet meer want ik heb mijn xbox al meer als een jaar, dus is mijn garantie verlopen...|:-

8. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    weet iemand van jullie dan welke dvd`s er nog meer niet werken op een xbox??:confused:

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

Sinds januari 2002, is het verplicht om op spullen 2 JAAR garantie te zetten, dus je hebt nog wél garantie (als het goed is ;)).

10. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Resident Evil blijkt het gewoon te doen bij mij maar is wel een van nog voor 29 april 2002.
    Alleen bij Peter Pan weigert hij :confused:
    Maar verder leest hij gewoon alles.
    Het kan zijn dat die disc een persfout had, dat kan gebeuren namelijk.

11. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik had laatst Shallow Hall gehuurd en die deed het ook niet. Ik dacht eerst dat het door krasjes kwam, maar toen ik terug kwam van de videotheek deed ie het weer niet. Toen ik 'm in m'n PS2 stopte was er geen probleem....

12. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb laatst We Where Soldiers gehuurt en hij deed het gewoon :confused:

En ik heb ook ff een vraag (ik weet niet cker of het mag zoniet pas mijn bericht dan maar aan)

Kan ik ook brande dvd films spelen op mijn NIET omgebouwde xbox??

Laatst bewerkt: 2 sep 2003
  13. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    als je weet hoe je ze moet branden kan je ze allemaal kijken

14. dave

dave Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Signs wou hij ook niet spelen bij mij.

15. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Er is een oplossing voor dit probleem, je maakt een back-up kopie van de betreffende film dvd (dvd-r werkt iniedergeval 90% van de tijd), je Xbox leest hem gewoon af, je hoeft hem dus niet om te bouwen of iets anders illegaals voor uit te voeren.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ik had gisteren About A Boy gehuurd..en die deed het dus ook niet in m'n Xbox..ik naar de videotheek..doen ze 'm daar in de dvd speler ...doet ie het wel gewoon

17. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    dus shallow hall werkt ook niet....en about a boy ook niet lees ik hierboven:eek:
    welke films moet je nog meer ontwijken??

18. Tha real gamerr

Leuk Bevonden:
    10
    weten jullie welke films nog meer echt niet werken op een xbox???:confused:

19. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    lullig moment is dat he

20. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit probleem dus ook, maar dan met de 2 disk version van Ichi The Killer.

De dvd met de film zelf werkt perfect, maar als ik de bonus disk wil spelen, doet ie het niet. Ik heb de dvd al eens omgeruild, maar nog steeds het zelfde probleem.

Dus toen heb ik het geprobeerd op de dvd speler van een vriend (die overigens regio vrij is) en daar deed ie het wel.

Ik denk dat ik toch maar ff MS ga bellen en kijken ofdat er wat geregeld kan worden

Deel Deze Pagina