heey.. ik ben nieuw hier en ik ben van plan een Xbox te kopen maar die is 2ehands en er zit geen garantie op. En ik vroeg me af als er iets kapot is kan je um dan wel gewoon opsturen naar microsoft of moet je er dan voor betalen? alvast bedankt!
wouter je zegt 2 jaar, maar ik heb het idee dat op de mijne maar 1 jaar zit en dat hoor ik ook wel vaker hier...... ennuh volgens mij heb je je aankoopsbon niet nodig voor garantie, tenminste dat staat er wel maar ik heb 2 keer mn xbox/controller opgestuurd er is nooit naar gevraagd (al bewaar ik m toch).......
Klopt, Europese richtlijnen. In principe geeft Nederlandse wetgeving zelfs aan dat je een onbeperkte fabrieksgarantie hebt, maar ik geloof niet dat die wet serieus genomen wordt... :{
als ie kapot is moet hij naar een MS kantoor gebracht en of gestuurd worden die kijken wat er mee mis is en als ie inderdaad kapot is, (geld niet als je hem zelf kapot hebt gemaakt door bijv.. drinken eroverheen of laaten vallen )dan krijg je een nieuwe of hij wordt gemaakt, ik spreek uit eigen ervaring dus.
Klopt, maar daar zitten wel een aantal haken en ogen aan. Wat onder de wettelijke fabrieksgarantie valt zijn puur en alleen de onderdeelkosten. Verzendkosten, nakijkkosten, administratiekosten en manuren vallen daar niet onder. En laat dat nou net het duurste zijn....... een Xbox opsturen naar Engeland (of waar dat spul ook gerepareerd wordt) en na laten kijken kost je zo een euro of 50 (als het niet meer is), en dan is er alleen nog maar naar gekeken, dus nog niks aan gedaan. De meeste fabrikanten geven 1 jaar volledige fabrieksgarantie (dus incl. de kosten de kosten om de reparatie heen), sommige 2 of meer jaar. Ik weet niet precies wat MS geeft, sowieso 1 jaar volledig, maar dat kon ook wel eens 2 jaar zijn.
Ik heb m'n xbox al 2 keer moeten opsturen en nooit porto kosten moeten betalen. Volgens mij doet MS niet moeilijk over kapotte xboxen en aanverwante zaken. Ik denk dat ze veel meer aan klant vriendelijkheid hechten.
is er dan geen zekerheid of het 1 of 2 jaar is? want ik heb even in mijn xbox-handleiding gekeken en daarin staat 1 jaar, terwijl de verkoper mij vertelde dat het 2 jaar zou zijn
garantie Ze zijden tegen mij dat het 1 jaar is en dat je dat kon verlengen naar 3 jaar maar dan moest je wel meer betalen. dus het is inprencipe gewoon 1 jaar.
Garantie XBOX in Europa Hallo allemaal, De garantie van een XBOX die binnen Europa is gekocht, is standaard 2jaar van Microsoft. Als je geen aankoopbon hebt of een garantie bon maakt niks uit. De garantie krijg via je serie nummer van je XBOX, zolang die maar niet open is geweest. Dolby out.....
En daar mag nog wel aan toegevoegd worden dat het geen geld kost om je xbox naar Microsoft te sturen. Als de agent heeft bepaald dat je xbox gerepareerd moet worden stuurt ie je een doos waar je je xbox mooi in stopt, die wordt dan weer door een koerier bij je opgehaald, naar Microsoft gestuurd, die maken em voor je en sturen hem mooi terug. Op kosten van Microsoft dus... (mits je niet met je boxje hebt lopen kloten natuurlijk )
oke lui..........ff de puntjes op de i zetten.......je hebt vanaf je purchases date voledige 2 jaar garantie, MITS je eraan gaat sleuten!!! voor verdere vragen bel je de Xbox support
jou dus??? (wat staat er onder je avatar ) maarre ik ga ze bellen om te vragen hoelang je nou precies garantie op je xbox hebt.. (niet dat ik je niet geloof maar wil het graag officieel horen )
Ik heb die gasten dus effe gebeld en het is inderdaad 2 jaar. Mits je niet aan je Xbox hebt geklooid, Dan vervalt elke mogelijkheid op support en reparatie! Trouwens ze spreken daar nu ook Nederlands! groeten, Mickey_nl
Dus je hebt ook garantie op je controllers ??? Ik heb mijn Xbox vanaf 14 maart maar soms als ik lang speel dan begint mijn controller te piepen en andere vreemde geluiden te maken..... Dit is pas sinds 3 weken.... Zeg niet dat ik die controller kan opsturen ter reparatie...gratis???
Op de controllers en zo zit volgens mij maar 1 jaar garantie. Maar daar zou je het beste even over kunnen bellen met MS support! Groeten, Mickey_nl