We willen gewoon een simpele console zonder allemaal online sign-in checks account gezeik waarop we een normaal spelletje kunnen spelen zonder GaaS, micro-transactions, season-pass gezeik. Waarom snappen die hufters dat niet? Het is echt hopen dat er een nieuwe console-maker bij komt die het gewoon lekker straight-forward houdt.
Ja, maar dan zonder portable screen gimmick en zonder motion-controllers met fucking drift, en zonder games die nooit in de aanbieding gaan, en dan met fatsoenlijke hardware (powerrrrr) en fatsoenlijke 3rd party support. En gewoon standaard een goede controller bijgeleverd.
Ik heb een Switch. En volgens mij was er 20-30 jaar lang een prima games-industrie die gewoon bleef groeien met normale games-verkopen, en pas de laatste 1-2 generaties zie je dat hebberigheid bij de grote producenten de overhand krijgt en ze met allemaal graaiende fratsen komen om ons meer geld uit de zakken te kloppen, en veel gamers die gek waren op deze hobby de schouders nu ophalen over nieuwe releases en een beetje afhaken. Het hoeven niet allemaal megaproducties te zijn met honderden/duizenden werknemers en vele jaren ontwikkeltijd en dan met allemaal post-launch monetization gezeik; we hadden vroeger toch ook gewoon een SSX3 en een Assassin's Creed 4 Black Flag en een Project Gotham Racing 3/4? Dat ging toch helemaal prima? Geef me gewoon bescheiden releases zonder al dat graaiende gezeik.. Nieuwe Prince of Persia is toch ook prima ontvangen? We moeten echt af van die mega-projecten en gewoon terug naar de basics. Dus voor 300-500 koop je een toffe moderne console, controller(s) erbij, maybe een game erbij gebundeld, en dan een toffe race-game, een tennis game, een snowboard game, een JRPG. Shootertje, platformertje, Street basketball, whatever.
Prince of Persia idd prima ontvangen, maar niemand koopt het. Liever die nieuwe roze dildo in fortnite. Zo wordt het ook wel moeilijk voor zulke producties https://gamerant.com/prince-of-persia-the-lost-crown-sales-underperformed/
Indie games? Maar in de ideale wereld zouden games weer gewoon de complete package zijn voor €60 inderdaad.
Ach, ik heb er vrede mee dat de games nu 70 of 80 euro zijn, het is al een wonder dat het zo lang 60 euro is gebleven.
Hardware om te gamen gaat natuurlijk sowieso z'n laatste levensjaren in. Streaming wordt gewoon de toekomst. Dan komen games gewoon uit als LG app. Maar ben wel bang dat tot die tijd Sony ons wel gaat uitmelken.
Oh, Gears of War ook? Nee, nu begrijp ik het wel. Tis afgelopen met Xbox. Gears of War reportedly also being considered for PlayStation release | Eurogamer.net