Nou, heb Elden Ring vanavond EINDELIJK uitgespeeld. Ik had wat vrije tijd en wilde zsm naar het einde dus heb nog niet alle optionele bosses (Malenia bv). Maar ben in elk geval Elden Lord. Hoewel ik over het algemeen redelijk soepel langs alle bosses ging zaten er op het einde toch nog wel een paar lastige tussen. Dus heb flink gebruikt gemaakt van de Mimic Tear, anders was het echt niet zo snel gelukt (heb in de afgelopen 5 dagen alles vanaf Leyndell er doorheen geknald). Vooral de laatste gevechten tegen Maliketh, Godfrey, Radagon/Elden Beast waren zo nu en dan echt frustrerend. Op het einde toch nog voor het eerst een Rune Arc gebruikt :'). Verder geen summons (dwz multiplayer) gebruikt. Oh en FUCK die Draconic Tree Sentinel vlak voor Maliketh. Wat een asshole. Ik weet dat die optioneel was maar ben dan toch te koppig.
Vond vooral Radagon/Elden Beast na elkaar echt heel erg moeilijk.. Malenia had ik vrij snel, toen was ik al een veel hoger lvl en betere build. Wanneer komt er eens een keer een release date voor de DLC?
Maat van mij zit ondertussen in New Game +4 Godverdomme. Maar gefeliciteerd. Moet zelf nog Lake of rot Rot over en weet dat daar een boss zit.
Leak van Thrustmaster. Kan natuurlijk zijn dat het de originele plannen waren en het nu later wordt. Deze winter misschien toch maar eens verder met de base game.
"As for George Martin's involvement, essentially it is the same as it was with the base game," said Miyazaki. "The DLC Shadow of the Erdtree is based on one part of that original mythos that he penned for us. It's not a brand new mythos that he's written specifically for Shadow of the Erdtree, he has not created something new which informed the design of the DLC. It's simply another part of the original story that we thought fit to tell as a new expansion." Ideas for the DLC began to form around the end of Elden Ring's development, as there were remaining ideas that were "clearly not going to fit in" and would make more sense as DLC. Development then began around the time updates and patches for the base game had begun to settle down. It takes place in a brand new area of a brand new map, which includes a similar structure to the original game: field areas, legacy dungeons, and other dungeons of varying scale. "In terms of pure surface area, you could think of something larger even than Limgrave in the base game," said Miyazaki. Further, there will be over 10 new boss fights, plus plenty of new weapons, equipment and skills to find. And eight new weapon categories have been added to account for new weapon types. Miyazaki specifically mentioned the infamous Malenia boss fight - an extremely tough, yet optional battle. "So players who look for that sort of challenge in our games will find a challenge on equal footing in the DLC as well," he said. Further, we see a variety of new environments - haunted grasslands, fiery caverns, mystical ruins - as well as some magnificent new bosses. I'm particularly fond of the horned beast-headed humanoid thing that leaps at the player, spews smoky breath and summons lightning.
Hart bonkte in mijn keel, bij de tweede poging de overkant van Lake of Rot gehaald. Moest ff plannen wat betreft mijn health. Vrijwel de hele afstand zonder platformen afgelegd. Nu verdomme de diepte in en daar zie ik akelige wezens rondlopen en nog geen summon in de buurt helaas. Blij dat ik die Grace site wel heb, die mistte ik op een haar na toen ik bij de eerste poging toch doodging. Maanden van afwegingen maken of ik het wel zou durven, maar het is gelukt.