Toetsenbord en muis

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kiara, 31 aug 2003.

1. Kiara

Kiara Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen,

Ben hier nieuw op het forum, heb de search button al gebruikt maar vond niet echt wat ik zocht.

Ik speel nogal graag online shooters zoals sof2 op pc, maar aangezien mijn vriend er mega hard aan verslaafd is kan ik nie zo hee veel op de pc spelen :'-(
    Ik heb reeds een ps2 en cube, maar voor online shooters ben je beter af met een xbox denk ik zo ;)
    Nu is het probleem dat ik echt RAMPZALIG ben met een controller om shooters te spelen! Ik heb al op andere fora gelezen dat velen ertegen zijn een toetsenbord en muis op je xbox aan te sluiten omdat het oneerlijk zou zijn tegenover die die met een controller spelen. Mja, die mensen die kunnen dat dan meestal al, en op de ps2 komt dat ook uit he.

Nu was mijn vraagje, als ik dit bestel, kan ik dan een muis en toetsenbord aansluiten? En werkt dat dan ook op RTCW en zo?

2. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk het niet. omdat je xbox die signalen niet ontvangt

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    allereerst welkom :)

Nee, dat gaat niet werken. Xbox games als shooters ondersteunen het gebruik van toetsenbord en muis niet. Zo'n kabel wordt waarschijnlijk gebruikt om Linux te laten draaien op een gemodde Xbox, waar we het verder niet over gaan hebben.

De discussie over of MS nu wel of geen toetsenbord en muis voor de Xbox moet gaan uitbreiden loopt al veel langer, en ik ben blij dat zoiets er nog steeds niet is. Op deze manier heeft iedereen dezelfde handicap, en zijn er dus geen mensen die 10x beter zijn omdat ze toevallig met muis en toetsenbord spelen.

De enige tip die ik je kan geven is: veel, heel veel oefenen! :cool:

4. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ach na 2 uurtjes halo lukt dat toch al aardig hoor

5. Deazer

Deazer Espionage

Leuk Bevonden:
    0
  6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk ben je in het begin rampzalig met zo'n controller. Ik kan me nog wel herrineren dat ik Duke 3D voor het eerst met de muis speelde, ik werd er bijna ziek van. Maar na verloop van tijd merkte ik dat het wel dé manier is om dat soort games op de PC te spelen.

Ditzelfde heb ik met de Xbox. Niet dat een controller superieur is over een toetsenbord/muis combinatie maar dat een controller 'hoort' bij een console en bij de 'gamen vanuit de luie stoel'-ervaring.

Zometeen speel je daadwerkelijk met een toetsenbord/muis combinatie en ga je verlangen naar hogere resolutie's op de Xbox :{ Ik denk dat je dan beter bij je PC kan blijven zitten :)

7. SnipeR nr 1

SnipeR nr 1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel liever shooters met men controller dan met men toetsenbord en muis!
    ge vind de knopppen gemakkelijker terug vind ik, da is zeker vervelend als ge eens op een andere pc zit, en op men toetsenbord staan gewoon te veel knoppen, geef mij maar mijn controllertje!:)

8. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik ook ik kan er niet super veel van met een muis en toetsenboord

9. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik moet zeggen dat ik het spelen met een controller toch niet echt fijn vind.. Ik speel al een tijdje met controller shooters etc. maar met muis en toetsenbord is het wel een stuk makkelijker...ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik vind het gewoon niet fijn reageren..

En ik snap ook wel dat een muis niet bij een xbox hoort, daar ben ik dus ook niet voor, ik blijf het alleen wel lastig vinden...

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je kan nog de claw proberen... maar een muis zal er nooit komen voor de xbox:
    hmmm deze is nooit uit gekomen |:- volgens mij

11. Kiara

Kiara Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voorbije zondag mijn xbox gaan halen *) Wohooo zalig ding *) Heb er RTCW bijgekocht. Ik vind het nog steeds heel jammer dat Microsoft er geen toetsenbord of muis wil voor uitgeven, maar ik moet zeggen, het is nog redelijk te doen met een controller. Alhoewel ik denk dat eens ik live ga gaan er een stuk frustratie gaat bijkomen, ik speel namelijk op level 'Daddy, can I play' :9

Ik hoop dat die toetsenborden van ps2 zo goed gaan verkopen dat microsoft er ook mee begint :p

Een controller hoort idd bij een console, maar je hebt er evenveel die zeggen dat online gamen bij een pc hoort en niet bij een console. Dus ik vind dat elke gamer voor zichzelf moet kunnen uitmaken hoe hij/zij wil gamen.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de ps2 gebruikt het toetsenbord (net als de xbox voor PSO) ... op de xbox kan je dus wel een keyboard aansluiten via een USB adapter voor Phantasy Star On-line ... maar verder is deze alleen gescikt voor communicatie middel ... als de claw beschikbaar is dan raad ik je aan deze te kopen, want dit speelt zelfs lekkerder dan met een keyboard (claw is combo met muis)

13. Kiara

Kiara Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet zagen hoor, maar alle posts die ik vind over die claw voor je xbox dateren van mei 2002, toch vind ik die nergens om te bestellen, terwijl die volgens die berichten wel al uit is. Someone who can help me out :confused:

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    o_O dat wordt kut @ live, vindt dat het toetsenbord en muis moeten worden geblockt op live.

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    En er zit wel een communicator optie op in

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Damm ... prut ... bah ... zucht ... dan maar mensen op hun gevoel geloven... ach ... ik speel toch als een krant dus ik kom deze cheaters niet tegen ;)

18. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    zal in europa nooit werken
    of je moet een end van je tv vandaan zitten met die bende
    TV werkt niet van dicht bij en Monitor kan nit op een PAL xbox

19. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gelukkig maar

20. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    dus dan maar niet tegen amerikanen spelen he ;)

Deel Deze Pagina