Bedroevend laag niveau threads

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Blaauw, 2 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er mensen die mij kunnen vertellen/ uitleggen hoe het komt dat het niveau in sommige threads de laatste tijd beduidend lager schijnt te zijn geworden.

Steeds vaker zie je threads die uitlopen op ruzies of woordenwisselingen.

Veel mensen nemen niet even de moeite om de shift-toets te gebruiken voor een hoofdletter en een punt in de zin.
    Of gebruiken alleen maar de caps-lock toets zodat ze denken dat ze dan beter te verstaan zijn.

Kunnen we niet met zijn allen weer normaal gaan doen en er gewoon een geweldig forum van maken???

2. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als dat maar eens kon, helaas zijn er momenteel een paar personen die het werkelijk verkloten voor iedereen. We bannen natuurlijk niet in het wildeweg, we zijn zo goedgelovig om ze een 2de, 3de kans te geven. Helaas verknallen ze die...Het wordt maar eens tijd dat we strenger gaan optreden. Maar dan zullen er koppen rollen.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Aan die hoofdletters stoor ik mij niet zo hard aan, maar wel aan (ver)laagende 'niveaus' van de topics. Voor centrale topics hebben dat. Ook beginnen de nieuwe topics in 'niveau' te dalen imo.
    Ik weet dat de modjes er niet veel aan kunnen doen maar ik zie in dit topic de gelegenheid om mijn 'klachten' te doen. Ik weet ook dat dit al meer is gebeurd en ik weet ook dat het 'niveau' na een tijdje dan weer naar boven gaat, maar ik vind nu toch wel wat lang duren voor het 'niveau' hoger wordt.

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    whaha...die foto past er goed bij mr blond.

Maarre als iemand een antwoord krijgt op zn probleem, dan maakt het toch weinig uit hoe hij dat formuleert in een forum???

5. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Can't we all just get along? :cool:.
    Nee idd, enige wat we kunnen doen is dit soort threads/ruzie's zo snel mogelijk aan te pakken en zorgen dat ze het niet nog eens doen.
    Helaas denkt men dat je op een forum alles mag doen wat je in het echt niet mag, dus lekker rondschreeuwen en maar wat loze ruzies maken.
    Hopelijk denken de members er ook zo over na het lezen van deze thread:).
    Ik zou ook het liefst zien dat iedereen normaal postte, maar je hebt altijd van die figuren, zoals Mr.blond al zei, die het voor andereren verkloten

6. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind dat vooral X-bazar een puinhoop aan het worden is. Steeds weer van die opmerkingen voor welke prijs je iets aanbied en dan reageert persoon A weer op B en zo gaat het door totdat je een pagina vol hebt. Andere fora vind ik nog wel meevallen qua vervuiling.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Tjsah, dat is nou helaas de schaduwzijde van een forum met meer dan 7500 members.... verpaupering. Nou doen we er alles aan om dat tegen te gaan, maar zoiets - vooral taalgebruik - is erg moeilijk te voorkomen. Ik als Nationaal Erkend Mierenneuker der Nederlandsche Taal en Spelling erger me ook dood aan de verloedering van de taal, maar dat is iets wat je overal ziet, niet alleen hier op het forum. Spijtig, maar oh zo moeilijk om tegen te gaan...

8. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja ik merk het idd het meeste op Xbazar. Ik merk ook dat er members zijn die écht alleen maar op die plaats posten en er alleen maar zijn om games te bemachtigen en nooit de FAQ lezen. Ik moet zeggen dat Xbazar er nu wel weer netjes uitziet.

Mensen die de hele tijd hun capslock aanhebben oid krijgen meteen een PM van mij want ik stoor me daar mateloos aan.

9. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die anoniem op een forum rondhangen (zoals iedereen hier) denken dat ze kunnen doen en laten wat ze zelf willen. Niemand weet wie ze zijn of waar ze wonen. Er is een groep mensen die hier duidelijk niet mee om kan gaan.

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik heb het idee dat het juist enorm meevalt de laatste tijd! Als ik met name kijk naar ASEL, dan worden daar nuttige threads geopend en vervolgens zeer goed gediscusieerd. OK, soms zijn er harde discussies en maar zelden wordt er een compromis gevonden, maar als je kijkt hoé er gediscusieerd wordt, is dat zéér informatief. Het lijkt erop dat iedereen ook zijn best doet om elkaar te overtuigen zonder direct persoonlijk te worden (uitzonderingen daargelaten).
    En ook in het Games forum wordt er veelal zinnige informatie verstrekt als daar om een member gevraagd wordt. En the Green Mile is IMO helemaal gezellig geworden de laatste tijd. En de laatste tijd zit ik ok hier in "Xboxworld.nl : Suggesties, problemen, opmerkingen" te kijken voor gezellige informatieve threads. XBW is ok qua texteeee-n :D

Maar goed, ik ben geen mod en krijg natuurlijk niet alle soapsituaties onder ogen. Gelukkig maar, dan kan ik lekker doormekkeren :)

11. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maar ik vindt ook dat de xboxworld crew te snel treads dicht gooien. Ik had laatst de tread Review site's aangemaakt omdat ik echt iets wou vragen wat ik graag wou weten. Ik houden me aan de regels en ben eerst in heel die zoek optie gaan zoeken.
    Maar ik had helemaal niets gevonden. Dus ben ik toen pas een tread gaan aan maken. Maar toen ik hem had gemaakt zei een mod zoiets als hier kan geen goeie discusie uit voor komen en word dicht gegooid.

Gelukkig heeft iemand mij een pm gestuurd met het antwoord.
    Dus heb ik maar geen mail gestuurd om te klagen.
    Maar toch is het niet echt leuk als je je aan de regels houd en gewoon een tread maakt om iets te vragen dat hij wordt geslotten.

12. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij een paar maanden geleden (of langer)
    dat er echt heel streng werd gedaan, dat hielp wel.
    Maybe....

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Huidige mod-crew lijkt beetje uitgeblust te zijn. Hoewel moderators natuurlijk helemaal niet nodig zijn als het niet goed loopt. Het is alleen enorm vermoeiend om heel veel dingen bij te houden, vooral als 2 usertjes onderling ruzie hebben (zoals in het Japanse hardware sales gevalleke dingetje topic).

14. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    een forum is gezellig en hoort gezellig te blijven mensen moeten er met elkaar kunnen praten over allerlei dingen,
    Zijn er mensen die dat verzieken, dan moet daar wat aan gedaan worden lijkt me eigenlijk wel logisch

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het grootste probleem is denk ik dat het een beetje dweilen met de kraan open is.. Voor de mods bedoel ik dan. De gemiddelde member is net een beetje opgevoed en houdt zich aan de regels en dan komt er weer een volgende die de boel loopt te verkloten.
    Ik ben het zelf ook wel eens met wat Mr Blond zegt, gewoon weer een strenger beleid, jammer dat het moet maar het lijkt er wel op dat dat de enige manier is om de boel een beetje leuk te houden.
    Is er trouwens een regel als je b.v. 2 waarschuwingen heb dat de 3e dan een ban is? (ik kan hier namelijk niet echt iets van terug vinden in de FAQ) maar misschien is dat een idee, gewoon een stelregel in de Faq 2 waarschuwingen , 3e is een tijdelijke ban. Per half jaar of jaar.

Wat betreft taalgebruik, ach zolang het niet in BrEeZah taal gebracht wordt heb ik er niet zo'n probleem mee. Een hoofdletter of een punt hier en daar zou het lezen wel wat makkelijker maken maar ja aangezien ik zelf ook niet echt een heilige in de nederlandse taal ben...

16. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Op het moment dat we te streng zijn: " Waarom gooien jullie die thread dicht"

Als we iets milder zijn "waarom gooien jullie die thread niet dicht"

Ik heb ook al een aantal keren mensen aangesproken op hun belabberde popie jopie nederlands.

Da is eg meschien wel he toppunt.

Het leest heel irritant.

Idd. wel een goed idee om stricter met de regels om te gaan weer!!

17. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er helemaal niks op tegen hebben als de mod's weer strenger te werk gaan. Word er af en toe ook ziek van hoe het er aan toe gaat. Ik bedoel, je ben toch zielig als je een beetje ruzie ga lopen maken op een forum. Een forum is naar mijn mening bedoeld om elkaar te helpen met problemen, of gewoon iemand mening ergens over te vragen. Ruzie met elkaar maken doe je maar bij je plaatselijke buurtsuper lijkt mij.
    dus namens mij, treed maar harder op tegen dit soort gespuis dat zich niet aan de regels kan houden.

18. Christiaan RPG

Christiaan RPG Cute Puppy!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben hier net nieuw en ik weet niet hoe je zo'n plaatje voor je profiel moet neerzetten? iemand van jullie die het weet?

19. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Welkom op Xboxworld.

Als eerste, je zit in de verkeerde thread voor dit soort vragen, aangezien je nieuw bent kijken we daar maar even langs.

Rechtsbovenin zit een zoekfunctie, tik daar het woord "avatar"in, en je krijgt alles te weten.

Of klik op profiel, edit options en scroll naar beneden, daar staat alles.

Veel plezier op XBW:p

20. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    je gaat naar profiel, dan naar Edit Options, dan staat het onderaan, als je een plaatje hebt van 80 x 80, dna zoek je die op met bladeren

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina