Ik zie wat screenshots van dat DLSS 5 bij bepaalde games en ziet er toch wel strak uit? Snap die ophef niet helemaal, wat vinden jullie.
strak zeker, is meer dat de naar verluid door devs hardgewerkte vibes verloren kunnen gaan in games. een of andere random ai skin erover heengooien die de boel onnatuurlijk oppoetst. ik ben er ook geen fan van.
Er is ook niks mis met DLSS. Zeker versie 5 is inmiddels extreem krachtig. De lagere 'fake' resolutie is bijna niet meer te onderscheiden van een hogere 'echte' resolutie, althans zolang de baseline niet te laag is (480p upscalen naar 4K zorgt voor SOEP). Maar zoals vaker is de implementatie door bepaalde devs niet optimaal. De techniek is geweldig om met de kracht van AI een hogere resolutie op te leveren, maar kan niet pruts programmeer/optimaliseer werk vervangen.
Ik weet niet hoe jullie dat hebben, maar ik ben wat GTA VI betreft heel erg benieuwd naar de periode voor en na de release en wat het doet met andere games en apparatuur. PS5 Pro schijnt op veel plekken al uitverkocht te zijn. Ben straks wel bang dat Sony dat nog wel eens als excuus kon gebruiken om de prijs weer aan te passen. Dat is één van de weinige dingen die mij rond de release van GTA VI echt kan boeien, die blik op de periode voor en na, en hoe dat allemaal gaat verlopen. Met de Harry Potter hadden ze vaak nachtelijke releases, dat zou wat zijn, vooral waar een gameshop zit.
5 is echter nogal controversieel omdat het de artistieke intent aanpast, zoals hier bijvoorbeeld te zien is: Iedereen krijgt van die lelijke generic AI gezichten. De vorige varianten was idd weinig mis mee.
Oh ja, dat was het. Dat vind ik ook discutabel. Verscherpen is prima, maar DLSS moet natuurlijk wel met zijn fikken van de artistieke interpretatie afblijven. Vraag me af of dat ook een losse optie is die je kunt aan- en uitschakelen in DLSS5. Zolang het alleen om AI upscaling gaat (dus puur resolutie) heb ik er geen moeite mee.