TV programma over games.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door salva, 29 jun 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ben ik nu echt de enige in de wereld die vind dat gamesprogramma's over games moeten gaan. :{

2. tompie

tompie his royal dumbo

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb maar één ding verteld (melkbroek) dat grappig was, dus die alles slaat nergens op, en voor zover ik weet ging deze topic vooral over de inhoud van de programma's (met name de kwaliteit van de reviews) en dan zijn de belgische programma's volgens mij echt beter. Dat heb ik trouwens ook al verteld in mijn vorige post, het was althans de bedoeling dat aan te tonen. De rest was gewoon bedoeld als schets van het programma, zodat jullie wisten hoe dat er aan toegaat, maar of je dat nu grappig vindt of niet kan mij eigenlijk weinig schelen, over smaken valt niet te discussiëren, en als jij zo graag naar gamekings kijkt heb ik daar geen probleem mee. Persoonlijk vind ik de Belgische programma's in elk geval beter, zowel qua humor als qua inhoud/reviews.

En ja, gameprogramma's moeten over games gaan!

3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom men blijkbaar moet kiezen tussen Gammo en GameKings. Als je beide programma's kijkt krijg je tenslotte lekker veel gamesinfo. GameKings behandeld met name de zogenaamde AAA games terwijl men bij Gammo ook de wat minder grote games behandeld. Sommige mensen zeggen dan dat zoiets slecht is omdat het alleen maar om de AAA games zou draaien, maar dit is echt bullshit. Ten eerste willen als zodanig aangekondigde AAA games nogal eens tegenvallen terwijl je in de minder bekende games nog wel eens een voor jou persoonlijk juweeltje kunt ontdekken. Het retro gedeelte bij Gammo vind ik ook erg leuk. Weer eens lekker kijken naar zo'n gouwe ouwe game ruled gewoon. Het voordeel van GameKings is dan weer dat je meer meningen hoort over een game en wat betreft de humor... tja ik hou er gewoon niet zo van. Voor mij moet het gewoon om de games draaien.

4. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Is gammo niet van de buis?
    Hoe dan ook, ik vind Gammo eigenlijk wel zo amateuristish. Domme previews, reviews enz.
    Die gast van Gammo was bij gamekings een keer op TV, Bwahaha, Had die gast cameravrees ofzo?!:p
    Die skate van gamekings is echt.. tja, apart:p, hij gebruikt computeruitdrukkingen in real life..
    _O_
    Ik vind gamekings echt roeleren:cool:.

5. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan geen box ontvangen dus moet ik het met gammo doen. Ik kijk gammo niet voor de reviews/previews. Ik kijk ernaar omdat ik dan de eerste echte beelden kan zien van games die ik wil hebben. Als ik reviews wil lezen lees ik de PU. Ik lees geen Xboxmagazines. Athans niet de Engelse versies want die doen aan omkoperij. Rockstar staat bekend bladen geld aan te bieden in ruil voor een goed cijfer. In XBM heeft Midnight Club in een x een 9 rara hoe kan dat ;) BTW. Ik heb in het ziekenhuis wel een x gamekings gezien en ik moet zeggen, ik vond het best geinig.

Maar tis al eerder gevraagd. Weet iemand wanneer gammo weer wordt uitgezonden?? Op de site staat eind augustus. Maar dat zou vandaag moeten zijn en dat is niet zo......

6. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    sorry ik had hier iets gepost dat in een ander forum moest. En ik kon het niet deleten. Dus sorry voor deze nutteloze reply.

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  7. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet wachten tot Gamekings weer begint .
    En die humor van Skate is meestal wel lachen .
    De meeste van Gamekings zijn teminste Amsterdammers en mijn leeftijd ongeveer .
    Gammo vind ik meer wat voor kids .

Laatst bewerkt: 1 sep 2003
  8. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar nou zijn de meeste mensen hier van de leeftijd die jij kids noemt!!! Duzzz

9. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Op zo een reactie wachten ik .
    Maakt niks uit , ik ben 27 en ben ook nog een kid ;)

10. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor de mensen met een schotel:
    astra 19,2 game one
    en op hotbird 13,0 zitten ook 2 zenders die de hele dag spellen/games uitzenden

11. Whip It

Whip It Totally Funked Up

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met de hele dag spellen/games uitzenden, zijn dit gewoon programma's die de hele dag herhaalt worden?

12. Jeroenr

Jeroenr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wil iedereen zijn muil houden over witte neregs, vooral die domme Belg, verdiep je wat in Gamekings en de gasten die het maken. Skate rapte tien jaar terug al, was echt de man in de scene- Ruben heeft zo´n beetje elke plaat van een hip hop artiets geproduceerd samen met Kees de Koning, de man achter de Neder hip hop scene. Dre geeft al jaren de beste hip hop partys in Nederland. WQat een bekrompen mening zeg, we doen stoer enxo. We zijn wie we zijn en wie ons kent weet dat we ons niet beter of stoerder voordoen dan we zijn. En dat kan ik dan niet zeggen van Shrimp, ik heb die gasten meegemaakt in LA en LOnden. Echt heel timide, niks durven vragen aan de developer en dan wel games afkraken. Nee da´s stoer. Frankie is cool, kennenw e goed, gaan vaak samen naar party´s in Belgie en ik vind zijn show goed. Zeker een voorbeeld geweest.

Gammo is gewoon anders, Shrimp is anders, iedereen heeft zijn eigen ding, laat dat lekker zo. Maar voordat je mensen dist moet je eerst die mensen leremn kennen. regel 1 in de journalsitiek.

JJ

13. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ben het helemaal met je eens GothicRulez vind zelf Gammo ook veel beter,maar kijk af en toe dan ook weer naar gamekings.Uitgeprinte text kan mischien wel,wil ik niet eens over beginnen.Maar je ziet wel waarover het hoort te gaan,de game zelf!Bij gamekings zie ik meer de gasten op de bank die ik nog redelijk tot vaak onvestaanbaar vind,+te weinig in-game beelden....
    Het zal aan smaak liggen,maar de humor heb ik niet nodig bij een games programma,wil gewoon weten waar ik me geld met genoegen aan uitgeef of niet...

Laatst bewerkt: 5 sep 2003
  14. jeroen18xbox18

jeroen18xbox18 face my face

Leuk Bevonden:
    0
    Skate moet zijn oude geintjes gewoon achterwege laten en in de plaats van die lamme geintjes moeten ze meer ingame beelden laten zien.
    Ik zeg niet dat alle geintjes en zo er uit moeten(die bij de e3 bij die vietcong gast was wel goed bvb) maar wel en stuk minder en ze zitten te veel naar kontjes van bvb e3 wijfen te loeren en die cameraman doet net zo hard mee.
    richt die camera dan gewoon op een groot scherm met een veel belovende titel en laat ze dan maar kontjes kijken.
    als ik die wil zien loop ik wel even door een van de drie winkelcentrums hier in de buurt.

15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    wou je soms zeggen dat het niet ongelofelijk zielig is om je als JJ van de PU uit te geven, terwijl zijn nickname duidelijk jjpu, niet jeroenr is... :eek: :eek: door de mand gevallen jong :+

en ik vind het best dat ze helemaal 'de man' zijn in de Nederlandse grootse hiphop-scene, maar moet die leefstijl zo nadrukkelijk doorkomen in een gamesprogramma?? Gamekings gaat over games, en de meeste gamers (tenminste, ik, en ik denk velen met mij) zitten niet in de ongelofelijk stoere hiphop-scene, dus gebruiken wij niet elke dag 'word up' 'nigga' 'dope' en weet ik veel wat voor gekke Amerikaanse woorden...
    'dope'... betekent dat geweldig, redelijk, alleen leuk als je aan de drugs zit... het is gewoon geen Nederlands, en voor sommigen niet te begrijpen...

Ik persoonlijk begrijp het nog wel, maar het lijkt echt alsof ze een gangsta-uitstraling proberen te hebben, terwijl het gewoon Nederlanders zijn... beetje irritant is het wel...

/edit:
    en ik dacht toch echt altijd dat regel een in de journalistiek was om zo goed mogelijk nieuws over te brengen aan de kijker :confused:

16. jeroen18xbox18

jeroen18xbox18 face my face

Leuk Bevonden:
    0
    Als je die domme woorden wil horen en mensen zoals mij even zich helemaal dood willen lachen moet je naar die domme show van brainpower (op tmf die nederlandse sukkels) luisteren dat is een en al dope gangstershit en dat soort woorden skate is er niks bij echt geloof me maar. perfect_shit heeft telkens de zelfde gedachte als mij maar ja ik ben het gewoon bijna altijd met hem eens.

17. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Man, ik heb dit gewoon gepts vanaf de PC van Jeroen op VNU. Zat daar gewoon dus doe niet zo zielig. Of denk je dat Jeroen niet durft te posten onder zijn naam.

Kijken dat jullie de stijl niet diggen, ons gepraat whatever, prima jongens. No sweat. Maar ik wordt gewoon pissed off van dat gelukl over dat je je dan nep bent, zielig bent, een nerd bent, stoer doet, wannebee gangster. Waarom altijd dat op de man spelen, je laat je er zo mee kennen. Evht als ii jou zie, moet ik misschien ook lachen om je trieste leven. Maar he,m dat boeit me niet. Jij doet waar jij je lekker mee voelt en ik wat ik okay vind en dat heeft iedereen te respecteren. Ik respecteer jouw mening dat je vind dat we te weinig ingame beleeden hebben (pak eens en stopwatch en ga meten, weet je meteen dat het niet de waarheid is), dat je de hunor niet leuk vind, dat je vind dat een gamesshow geen humor nodig heeft. Goede meningen, die oprecht zijn. Maar trek het niet door naar de mensen zelf. dat we stoer doen en nep, want dat is echt gezeik. gezeik waarvoor ik weinig respect heb en die me echt er toe doen aanzetten om die hele fora in de stront te latenb zakken. Wij komen nog eens langs op ander fora, dat zie ik de mannen van gammo en ander bladen niet doen. Doe dan gewoon normaal en ga op de inhoud in, niet op het uiterlijk. Wie weet gebruiken we dat soort tips. Voorbeeld, we gaan dit seizoen bij elke review eerst minimaal 30 seconden beeld met voice over over de basic inhoud laten zien, zodat je niet lastig gevallen wordt met discussies. Oftwel we luisteren absoluut naar mensen die normaal doen.

JJ

18. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dit vind ik dan niet echt proffesioneel gepost hoor (Domme belg?!?!?), zeker niet van iemand die enig aanzien heeft op fora als deze...

en je opmerking over dat alleen de inhoud belangrijk is spreken jullie zelf tegen:

'wij willen games laten zien met enige humor'

dat heb je met een tv-programma hebben hoor... ik heb me een oppervlakkig beeld kunnen vormen van jullie, en van de hiphop-scene in het algemeen... het komt over alsof jullie heel erg 'gangster' willen lijken door taalgebruik.

en misschien dat het niet zo overkwam, maar ik heb absoluut persoonlijk niks tegen jullie (dat kan ook niet, aangezien ik je niet ken), wel de manier waarop het programma gepresenteerd wordt (dat is dus ook de manier waarop de presentatoren zich gedragen)

/edit: trouwens, het lijkt ook zo alsof je altijd gelijk wil krijgen, en af en toe daarvoor erg uit je slof schiet... viel me ook al op tijdens een aflevering (weet niet meer precies welke)...

maargoed ik accepteer dat jij zo bent, maar het voegt wel toe aan de manier waarop GK overkomt bij mij (een kijker)...

Laatst bewerkt: 7 sep 2003
  19. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    gammo is weer begonnen, zaterdag 18.00 en dinsdag nacjt

20. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het zal vast wel herhaald worden, maar ik kijk nooit een hele dag.
    maar ze zenden veel "ingame" beelden uit.
    vaak zitten mensen een spel te spelen en kijk je dus "live" mee.

Deel Deze Pagina