Xbox filmpjes op computer

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GameCrasher, 6 sep 2003.

1. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik een xbox filmpje maken van halo.
    Ik wil net zo iets maken als red vs blue (www.redvsblue.com), maar ik weet niet hoe ik beelden van mijn xbox naar de pc overzet.
    Ik heb al dingen op videoband gezet, maar ik weet niet hoe ik die op de pc kan zetten.
    Ik heb achterin mijn computer wel een uitgang waar het gele snoertje uit de xbox in kan (je weet wel, van die gele, rode en witte snoeretjes).
    Bij die poort in de computer staat: s/pdif out.
    Weet iemand wat ik moet/kan doen???

Help me out..

2. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ik heb hier niet super veel verstand van, maar je hebt niks aan die s/pdif out. Je kan daar namelijk je monitor op je tv aansluiten. Je hebt waarschijnlijk een TV-Kaart nodig, dan kan je wat op je tc gebeurt capturen. Ik denk dat je dat dan met je xbox ook kan doen?

Correct me if i wrong :)

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Waarom zet je dit in godsnaam in de green mile?? Dit is toch Xbox gerelateerd, en dat zet je het nota bene in het forum dat alles behalve met de xbox te maken heeft |:-

*Moved naar Xbox hardware.

En om toch antwoord te geven op je vraag, een PC-TV kaart is idd de goeie oplossing. Bijvoorbeeld de Pinnacle PC/TV Rave, voor ongeveer 55 euro te krijgen bij bijna elke pc-boer.

4. Oele

Oele Yeah baby!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou voor een simpele MPEG-kaart gaan, zitten iets meer capture mogelijkheden op. Ik geloof iets meer dan een TV-kaart, but I could be wrong. Mocht je trouwens een andere video-kaart overwegen, koop dan geen TV- of MPEGkaart, maar gewoon een videokaart met video-in optie. Heb je dezelfde functies.

Good luck

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    ik kweet hier niets van maar veel succes coole halo filmpjes kunnen we altijd wel gebruiken.

En als ze al half zo leuk zijn als die van redvsblue.com dan zittten we gebakken.

oke en tenslotte.... _O_ _O_ _O_ red vs blue _O_ _O_ _O_

6. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou dus een TV of MPEG kaart moeten hebben, dan gewoon mijn xbox op TV aansluiten en mijn TV op de computer.
    Ik moet ze dan denk ik bewerken/monteren in Pinaccle Studio.

Enige probleem is het geld... ik zit namelijk op het moment niet zo ruim bij kas. Ik weet dus nog niet of ik het ga doen...
    In ieder geval bedankt. :)

*komt bij vriend, kijkt acherop zijn computer, ziet stekkeruitgang met SVHS staan*

Wat kan ik daar dan mee?

Laatst bewerkt: 6 sep 2003
  7. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Nee, je moet een TV-in poort hebben.

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    jup, en die SVHS-aansluiting is waarschijnlijk een TV-out poort, dus om het beeld van je pc naar je tv door te sturen. Daar heb je in dit geval niks aan :)

9. gerjan

gerjan Guest

Helemaal geen ene fuck;) je hebt idd een video capture /tv in-out ondersteundende kaart nodig

staat ergens op internet een faq/tutorial kzal nog eens kijken

10. ccm1982

ccm1982 Let's Play Online

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las dit afgelopenweek op GameSpot.
    http://www.gamespot.com/ps/news/news_6074629.html

Volgens mij heb je dit nodig hiervoor. Heb al geprobeert om meer informatie hierover te vinden maar kon helaas niet echt iets vinden. Ben er zelf ook wel geinstreseerd in maar er is inderdaad echt bijna geen info te vinden op internet (ik heb het in iedergeval nog niet gevonden)

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nope dit is een vga converter .. je kan dan een pc monitor aansluiten op je xbox (nothing more/nothing less)

12. gerjan

gerjan Guest

ff googlen:

http://halo.bungie.org/misc/cvmovies/

First Things First
    The first and foremost thing you will need is a Video capture card. You could go and buy the best video capture card on the market if you really want, it will capture better quality and better resolution. But if you’re getting started you can buy just a normal WinTV card and it will get the job done nicely.

Next you will need software, A VERY good movie making piece of software you can use is Adobe Premiere, but this is quite expensive and also can be quite difficult to use. Alternatives include Windows Movie Maker for the PC (very easy to use), or iMovie for the Mac (also very easy to use).

Also you may need to buy some cables.. See Getting Connected for cables required (easily purchased in a electronics store).

When you have these things you're halfway to making a movie!

etc lees maar staat alles

13. GameCrasher

GameCrasher Halo 2

Leuk Bevonden:
    0
    Njaaa.. ik doe het niet hoor, 50 euro is me iets te veel...

14. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    mot alleen nog wat kabels, en ik kan aan de slag.......

Deel Deze Pagina