allerlei cijfertjes oa. Japanse hardwaresales

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door meteorf25, 4 sep 2003.

1. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat mijn vorige thread gesloten is dankzij een stel pubers die het nodig vonden een discussie te voeren over wie het hoogste iq heeft; start ik maar een nieuwe.

Hier de weekly hardware en software sales in Japan van vorige week( eindigend 31 augustus)

Zo zie je maar dat goede spelen, goede hardware verkopen betekent! De gamecube schiet omhoog en verslaat nipt de ps2 in zijn verkopen. De xbox blijft helaas weggezonken in het moeras, hoop ook voor MS op een revival van de hardwaresales want 650 stuks is diep triest.

1. Gameboy Advance SP -- 42,600 / 1,575,400
    2. GameCube -- 35,600 / 486,200
    3. Playstation 2 -- 35,300 / 1,953,300
    4.Game Boy Advance -- 12,100 / 1,031,800
    5. Playstation -- 960 / 54,300
    6. Xbox -- 650 / 72,500
    7. Wonderswan Crystal-- 520
    8. Wonderswan Color-- 180

1.Tales of Symphonia (GC)- Namco- 193,500
    2. Sword of Mana (GBA)- ENIX, Square- 153,000 153,000
    3.World Soccer Winning Eleven 7 (PS2)- Konami- 53,400 900,000
    4. Winning Post 6 (PS2)- KOE- 33,900 33,900
    5. Square Final Fantasy Crystal Chronicle (GC), ENIX, Square- 20,300 328,600
    6. Pokemon Pokemon Pinball Ruby & Sapphire (GBA)- Nintendo- 19,400 170,247
    7. Super Mario Advance 4 (GBA)- Nintendo- 17,200 334,000
    8. Kirby's Air Ride (GC)- Nintendo- 16,500 278,500
    9. Monster Farm 4 (PS2)- Temco- 15,600 143,400
    10. On-the-spot Powerful Professional Baseball (PS2)- Konami- 10 14,900 452,100

Laatst bewerkt: 4 sep 2003
  2. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    Het is leuk dat de GC een keer bovenaan staat, maar dat komt allemaal door Tales of Symphonia en door FF:CC, maarja, nintendo kan zeggen dat ze de PS2 een keer hebben verslagen in Japan, dat kan Microsoft nog niet zeggen.

650 verkopen in 1 week is echt schandalig, moet je kijken waar ze tussenstaan, tussen de PSX en de Wonderswan Chystal!!!!

3. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    japan is verloren zaak voor xbox we know... :mad:

4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    mja idd.. daarom vind ik het een goede zaak dat de ps2 daar ook minder gaat verkopen.. die beheren straks alleen nog maar een gemiddeld aandeel.. de markt in de VS wordt al beheerd door MS...

5. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Jammer genoeg wel jah.. Maar nintendo doet daar weer eens goede zaken. Mogen ze ook een keer bovenaanstaan!

6. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    als microsoft in japan het wil maken moeten ze veel meer japanse werknemers aan nemen en veel meer reclame maken injapan dus om elke hoek van de straat microsoft en xbox logo's

7. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Waar Jappaners ook gek op zijn, zijn van die dingen met een hoog gadget gehalte. Dingen zoals de Eyetoy van sony. En zo heeft sony meer van die dingen. Microsoft moet ik zulke dingen op de markt brengen. Al slaat het helemaal nergens op, Jappaners houden van gadgets.
    Maar alsnog, het eeuwige Jappanse chauvinsme is hun grootste vijand. Jappaners preferen nu eenmaal hun eigen spullen boven buitenlandse.
    Wat microsoft misschien beter zou kunnen doen, is op de Japanse markt een console op de markt te brengen met hetzelfde systeem als de xbox, maar hem in Japan laten maken, met een Japanse naam en een ander uiterlijk.

8. Ajax

Ajax Guest

LOL de playstation 1 doet het nog beter dan de xbox

ahhahhahaha

9. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Excusé moi Meteorf ik beloof je dat het niet nog een x gebeurt. Maar ik vind dit echt niet normaal! 90 xboxen per dag in een land als Japan vind ik echt niet kunnen. Het heeft ff geduurd maar de Game Cube maakt het nu eindelijk in Japan. Ik denk dat microsoft toch echt wel wat geld in Japan moet pompen want het is een belangrijk land in de game wereld. Het is de moeite waard om er geld in te blijven steken.... Maar toch vind ik het wel raar. Een btje kinderachtig ook wel om een console niet te kopen omdat ie niet uit Japan komt. Het kan ze gewoon nix schelen welke games er op de xbox uitkomt, ze kijken er nog geen eens naar. En dat noemt zich dan hét gamerland.....

10. Green Dwarf

Green Dwarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk het niet hoor XBOX is een mooie 2. Maar zelfs in de USA is de uitspraak van het sony PS2-hoofd (er is maar een plek waar we de andere consoles kunnen zien, en dat is in de achteruitkijkspiegel)nog altijd waarheid.

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Even een paar opmerkingen. De GameCube maakt het absoluut nog niet in Japan. Ze hebben weliswaar een kleine opleving op dit moment, maar qua totaalverkoop lopen ze nog mijlenver achter op de PS2. De voornaamste reden hiertoe is het zelfs voor Japan tegenvallende aanbod aan aansprekende titels. Dit in tegenstelling tot de PS2 die in vergelijking met Amerika en Europa een veel en veel groter gamesaanbod kent met vooral echt typische Japanse games. De GameCube doet er nu wel goed aan door twee top rpg's uit te brengen, maar dat is gewoonweg nog niet genoeg. De reden dat de XBox daar niet verkoopt komt door een combinatie van factoren. Behalve jou verwijt is er ook nog het feit dat er te weinig typische Japanse games uitkomen en het feit dat ze er gewoon geen behoefte aan hebben om nog een console aan te schaffen als met name de PS2 ze alles al kan geven wat ze willen. De voornaamste reden blijft toch wel de games. Vergeet niet dat voor ons grote games als Halo, Splinter Cell, Metal Gear Solid of GTA daar geen groot succes zijn terwijl het in Amerika en Europa echte system sellers zijn.

12. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Bovenstaande sluit aan , wat ik in een andere draad reeds meldde:
    Ik ben van mening dat juist de mentaliteit van de japanners en het uitbrengen van te weinig en de verkeerde spellen met daarbij een te grote console ( in afmetingen) de redenen zijn van de 'downfall'van de xbox in Jpan.
    Ook de hoge prijs bij de launch heeft niet meegeholpen. MS is er echter achter gekomen, dat het constant verlagen van de prijs, niet altijd leidt tot meer verkopen.
    De oplossing voor Japan: - typisch japanse spellen met typisch japanse reclame en wel zo snel mogelijk!, misschien een "relaunch" met een kleinere cq compactere xbox voor een mooie prijs.
    Maar laten wij allemaal niet vergeten dat de xbox een nieuwkomer op de markt is, wat MS in het westen heeft gedaan , daar neem ik mijn petje voor af.
    MS heeft een lange adem en leert hopelijk van zijn fouten, welke duidelijk in Japan gemaakt zijn, en mocht het nu niet lukken dan lukt het ze wel met de xbox 2 ( een paar goede rpg's erbij ( final fantasy , dragon quest etc.) zou wonderen doen)

En om het gezeur van wie staat er wereldwijd tweede qua verkopen! nu eens eindelijk te stoppen:

op één staat de ps2
    op twee de gamecube
    en op drie de xbox
    Dit is wereldwijd !!
    Uit de jaarcijfers waren er op 31 maart 9,55 miljoen gamecubes verkocht tegen op 30 juni 9,4 miljoen xboxen.( het verschil is dus ongekend klein)
    Dit zijn harde feiten, want dit zijn door Nintendo en MS verkoopcijfers gehaald uit de respectieve jaarcijfers. Als gamer moet je genieten van de games en niet constant discusieren wie nou het meeste verkoopt. Ik heb zo'n beetje alle games-hardware van de afgelopen 20 jaar gehad. En ja ik kan mij de commodore vs zxspectrum en de Sega vs. Nintendo battles nog prima herinneren.
    Mijn verwachting is dat eind juni 2004 ( eind fiscaal jaar MS) de xbox wereldwijd op de tweede plaats staat.
    Maar als dit zo is zal het verschil niet hemelsbreed zijn.
    En als ik eerlijk ben denk ik dat Nintendo een sterkere line-up heeft voor de kerst dan MS voor zijn xbox.
    Neemt niet weg dat er volgend jaar wel een heleboel goede titels voor de xbox verschijnen en Halo2 zal de verkopen van de xbox tot ongekende hoogten doen stimuleren. ( Halo2 verwacht april 2004 dus nog even voor het einde van het fiscale jaar van MS)
    En laten we niet vergeten dat MS een nieuwkomer op de consolemarkt is.

Laatst bewerkt: 6 sep 2003
  13. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Tja.. en weetje wat ik niet snap.. ondanks dat er meer GC's dan xboxen zijn schappen de developers games voor de GC's en niet voor de Xboxen.. dat is echt pure discrimminatie..

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Voor de xbox komt dat ook nog wel hoor.

15. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    Ja vind je het gek, ongeveer 50% van de gamecube bezitters heeft dat systeem voor de Nintendo exclusives gekocht zoals de Mario en Zelda franchises. Er worden dan minder 3rd party games verkocht want dat aanbod valt al dik tegen op de Gamecube (en ga me nu niet tegenspreken, ik heb ook een Gamecube :p) en nu nog minder omdat weer uitgevers het vertrouwen in de Gamecube verliezen. Het word weer het Nintendo 64 verhaal, weinig goede third party games.

16. Green Dwarf

Green Dwarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt hier vaak beweerd dat de Japanse flop te weiten is aan het gebrek aan typische Japanse Games, maar als je eventjes rondneust op de Japanse XBOX-site klopt dit niet hoor:
    Angelic Concert
    Bistro Cupid
    Bistro Cupid 2
    Braveknight
    Eggmania
    Exchaser
    Flight Academy
    Galaxy Angel
    Innocent Tears
    Magatama
    Magic Death
    Nakajima
    Nezmix
    Nobunaga
    N.U.D.E.
    Shikigami
    Smahjong
    Takahashi
    Tenerezza
    Thousand Land
    Tiny Helicopter Indoor Adventure
    Triangle Again
    Triangle Again 2
    Umezawa
    Yonenaga
    Zunou

En hoeveel van al dat moois zullen wij in Europa te zien krijgen: NIKS:mad: . Die bordspellen/flightsims/fishsims hoeven hier nu niet direct uit te komen. Maar kijk eens naar al die prachtige Anime/RPGs, en laat dat nu net mijn favoriete genre zijn. Het maakt niet uit welk systeem je koopt, de westerse anime/RPG-fans worden gewoon geboycot:mad:. Maar ondertussen krijgen we wel shooter nr. 13426 en racer nr.34522245 door onze strot geduwd. *Zucht*Ik ben waarschijnlijk gewoon in het verkeerde land geboren:'-(

17. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Of je moet je xbox importeren vanuit Japan en de spellen importeren. Heb je wel het probleem dat je geen hol begrijpt van alle spellen. Magatama kwam volgens mij trouwens ook in VS en Europa, maar dit weet ik niet zeker.

18. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nezmix, kwam ook uit in de VS.
    En kijk naar de lijst, met japanse spellen bedoel ik b.v.
    Final fantasy, andere rpg's van Square/Enix en echt typisch japanse spellen zoals genoemd in je lijst en daar komen er de volgende maanden gewoon steeds minder van uit. Nee MS gaat typisch westerse spellen op de japanse markt deponeren, dat werkt dus niet.
    Ze moeten niet opgeven, als ze Japan willen veroveren heeft het geen nut westere spellen daar te gaan verkopen.

19. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    enm hier de cijfers voor de week eindigend 7 september:

Nintendo is weer terug gezakt met zijn gamecube verkopen en de xbox en psone vechten om de positie :mad:

GameBoy Advance SP - 38,800 (1.61 million)
    PlayStation 2 - 29,200 (1.98 million)
    GameCube - 16,800 (503,100)
    GameBoy Advance - 8,100 (1.04 million)
    PSone - 531(54,800)
    Xbox - 530(73,000)
    WonderSwan Crystal - 302 (29,800)

Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  20. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ongelooflijk dat die SP het zo goed doet. Voor de prijs van zo'n SP + spel heb je al een xbox. Ik kan die Japanners echt niet begrijpen.

Deel Deze Pagina