Of het een kwestie is van aantrekkingskracht, voorliefde of consolehaat, daar hoeven we het hier niet over te hebben denk ik... Maar ik vind het te ver gaan om te beweren dat de Xbox de meeste goeie games zal krijgen in de nabije toekomst... De PS2 heeft de grootste gamedatabase en loopt nog altijd voorop... De games die je bij de Xbox noemt komen bijna allemaal ook op de PS2... Op een paar na... Maar dat geldt omgekeerd net zo goed en tevens voor de GameCube, hoewel ik Nintendo een minder grote concurrent acht voor Microsoft (hoewel Nintendo veel exclusieve games zelf ontwikkelt)...
Een grote titel voor de PS2 is al genoemd: Gran Turismo 4 en een ander zeer gewilde game is Zone of the Enders - the 2nd Runner... Maar ook Dark Chronicle (Dark Cloud 2) en Ratchet & Clank - Locked and Loaded, Metal Gear Solid 3 - Snake Eater... Okee, ze komen misschien niet allemaal in 2003, maar de toekomst voor Sony en de PS2-gamers ziet er rooskleurig uit...
Volgens mij zijn alle consolemakers goed bezig, en het is te hopen dat men elkaar op den duur niet kapotconcurreert... Het zou wel eens zo kunnen zijn dat Microsoft op de lange duur de langste adem heeft, maar Sony is een geduchte en zeer inventieve tegenstander... Eigenlijk zou je Microsoft, Sony en Nintendo medestanders moeten noemen, maar dat is te soft... Ze zijn meer tegen elkaar dan MET elkaar, dat noemt men met een mooi woord: consolewar... Het zal wel zijn loop moeten hebben, maar ik vind die consolewar stom... Ik ben geïntereseerd in alle consoles en ieder heeft zijn eigen kracht... Wat mij persoonlijk aangaat hoeft er niet eentje te winnen of zo... Winnen betekent meestal de teloorgang van de ander en diens creativiteit, dat vind ik onzinnig... Het klinkt misschien vreemd, maar ik wil dat ze allemaal blijven bestaan en goeie games blijven maken... Een beetje concurrentie is daarbij goed, maar wie de meeste beste games maakt? Dat valt eigenlijk niet te zeggen...
Laatst bewerkt: 7 sep 2003