Downloadable content (geen live)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Green Dwarf, 25 aug 2003.

1. Green Dwarf

Green Dwarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Downloadable content

Na de aankondigingen van alweer nieuwe DC had ik graag eens gewten wat de anderen hiervan vinden.

1. Ik heb geen Live en hoef/wil het ook niet. Ik besef wel dat Live voor de fanboys leuk is om mee uit te pakken. Maar aangezien mijn voorkeur uitgaat naar RPG/Adventures/Platforms en ik helemaal niet hou van Racers/NBA-NFL-NHL-FIFA en maar een beetje van shooters, lijkt het mij complete geldverspilling. De enigste 2 live games die mij iets zeggen zijn Phantasy Star en (het nog te verschijnen) True Fantasy Online.

2. Ik betaal 40-70€ (ligt vaker dichter bij de 70 dan de 40) en dan zou ik nog eens extra moeten dokken voor een paar extra levels. Ik betaal genoeg voor die dure games, dus denk ik recht heb op de voledige game. Maar de laatste tijd lijkt men alleen maar aandacht te hebben voor de Live-spelers. De niet-Livers betalen ook voor hun box en games en moeten dus gelijk behandeld worden.

2. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Het is wat je gelijk noemt. De keus om Live te nemen is vrij net als elke game. Voor een update van welke game op welk platform dan ook moet je dokken zij het via internet (providerkosten) / zij het via Live als je niet wilt dokken maar wel de uodates wil moet je helemaal geen spellen spelen. Wees blij dat je dit luxe probleem hebt andere mensen maken zich druk hoe ze moeten dokken om te kunnen eten. O-)

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Downloadable Content is een extra service van Microsoft daar betaal je dan ook extra voor (in de vorm van het xbox live abbo)

je hebt een volledig spel dus als je meer wilt neem je of live of koop je de OXM (voor niets gaat alleen de zon op helaas)

Live was de rede waarom ik een xbox kocht voor dc en on-line gaming

4. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de downloadable content prima al heb ik zelf geen Live!. Ik vind alleen dat ze deze DC ook toegankelijk moeten maken voor non-livers. Bijvoorbeeld door een blad wat al die downloadable content op een dvd'tje heeft staan. Ik weet dat OXM dat al doet maar ik vind OXM echt te duur (€14) Van mij mogen ze ook wel alleen een dvd'tje in de winkel zetten met al die content. Dit alles gaat natuurlijk niet op voor premium content.

5. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zeggen nou wel dat jullie de downloadble content willen hebben. Maar wat heb je er aan de meeste content is alleen voor MP gebruik zoals de maps van RTCW. Behalve dan van splintercell die kun je wel spelen maar voor de meeste games zijn het MP uitbreidingen dus zie ik er de waarde niet zo van in om deze te hebben tenzij je vaak syslinked met vrienden.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is gewoon extra functionaliteit van het Xbox Live netwerk > Een extra leuk middel om mensen over de streep te trekken. Niet een tekortkoming van de non-Livers...

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tja ik ben bang dat alleen de OXM dc mag gebruiken ... het is namelijk het blad van MS dus of 14 euro XBL (30 euro)

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Re: Downloadable content

Microsoft wilt met de xbox, en de opvolger daarvan, geen standaard console neer zetten.. Het moet vernieuwend en modern worden.. Het moet zich onderscheiden van de PC..
    Xbox Live past volledig in die visie.. En DC ook.. Met Xbox Live en de DC heeft een game veel meer waarde.. een hogere replay value (zowel met live als dc).. Ik hoop, en als het goed is wordt het ook zo, dat er steeds meer games met Live te maken krijgen.. Daarvoor kocht ik ook een Xbox.. Console games zijn doorgaans 3 x niks, maar mede door MS visie dat ze iets willen veranderen , werd het voor mij aantrekkelijk een Xbox aan te schaffen.. Wat mij betreft zijn ze er nog lang niet, maar ze zijn zeker weten op het goede pad..

9. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Maar een DVDje uit het OXM hun je uitlenen dus kunnen er meerdere mesnen gebuik van maken, bij XBL kan dat niet.

10. HardcoreMoFo

HardcoreMoFo Guest

Let wel op... niet alle downloadable content moet je betalen. Er zit nog wel een verschilletje tussen downloadable content en premium content

11. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Green Dwarf

De tendens in de maatschappij is dat men zoveel mogelijk geld uit je zakken wil kloppen. Dat kun je (alleen) niet tegenhouden.
    De eerste stap is om je afhankelijk te maken... je te doen geloven dat je iets mist als je afhaakt.

Het online spelen heeft denk ik wel de toekomst.. het geeft een extra dimensie aan gamen. MS vraagt al direct je creditcardnr. Je weet dus wat je te wachten staat. Maar voor vermaak moet betaald worden... toch??

Als je dit allemaal niet wilt kun je gewoon het spel spelen. Maak je dan niet druk over contents. Als je dawel t doet heb je je afhankelijk laten maken vd commercie.

Een alternatief is nog steeds de PC, maar ook daar zullen we moeten gaan betalen voor extra's.

12. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    We betalen toch geld voor Xbox Live abbo en jij niet, dus waarom denk je dat je benadeelt word? Het is ook niet zo dat jij betaald voor iets wat je niet kunt gebruiken, want Live enabled en offline games kosten allemaal (ong.) hetzelfde.

13. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd we betalen er toch voor, dat hoort er allemaal bij als je Xbox Live hebt. Koop je Xbox Live niet dan krijg je het ook niet. keuze is aan jou. (volgens mij weet ie het nu wel :p )

Deel Deze Pagina