Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor zo'n 180 euro heb je de Creative 5500.

Zijn best wel wat mensen hier op het forum die ook dat setje hebben. Een paar pagina's terug kun je er meer over lezen. Lees bijvoorbeeld eens de ervaringen van iversonfan88

Voor de laagste prijs kun je trouwens kijken op de pricewatch van tweakers.

2. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de logitech z-640 gekocht voor xbox (ik kwam in deze forum te laat dus wist niet dat hij geen dolby digital had)...kan ik uit deze alsnog dts en dolby digital krijgen als ik de Yamaha Digital Home Theater Amplifier/Processor DSP-E492 er op aansluit??? En werkt dat eigenlijk wel, als ik gewoon die optische kabel in die Yamaha stop en die vervolgens weer aangesloten is op de Z-640?

En als dit allemaal niet gunstig is, kan ik dan niet gewoon beter zo'n dvd surround set in de aanbieding voor 199euro kopen bij radio modern in plaats van die creative 5500d? Want die creative ruist toch en die dvd surround set niet en die decodeerd ook nog eens DTS...en dat voor maar 20 euro meer, en heb je ook nog eens een extra ingang voor Playstation 2...dus 2 systemen + tv op dat systeem voor 199euro terwijl op die creative 5500d maar 1 systeem aangesloten kan worden.
    Of zit ik er totaal naast....ik hoop dat een van jullie experts mij hierbij kan helpen.

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje overkill... de DSP-E492 heeft immers al versterking voor de center en rear kanalen onboard. Dit is typisch een ding, voor als je je bestaande stereo set wilt upgraden naar een surround opstelling en daarbij je bestaande apparatuur wilt houden. De fronts worden dan gevoed door je stereo. Je moet dus een kastje hebben wat alleen maar DSP doet... een optie is mischien de Sound Blaster® Extigy™. Maar die is toch ook alweer 199 euro.

4. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0

Die Sound Blaster Extigy is toch alleen voor de pc en niet aan te sluiten op de xbox? Maar bedankt voor de moeite :)
    Weet je misschien ook iets voor de 2e helft van mijn verhaal...volgens mij is dat echt een betere oplossing dan zo'n creative 5500d....toch?
    Oh ik hoop zo dat ik voor vrijdag al een sound systeem heb die KOTOR waardig is |:- :9

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft een digitale input.. dus volgens mij kan het wel.

Volgens mij is het toch het beste om die 640 te blijven gebruiken. Zit prima geluid in (heb ik mij horen vertellen).. er zit alleen geen decoder bij.. dus die zou je dan nog ergens los moeten zien te scoren.

Heb wel iets gevonden:

http://www.pure-digital-shop.com/index.html?dolby_digital_decoder.htm

Laatst bewerkt: 8 sep 2003
  6. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0

Ja ik gebruik die 640 wel voor m'n pc( ondersteund ie namelijk wel dolby digital), want om nou nog eens 169euro neer te tellen voor een decoder...dan koop ik liever gewoon een nieuw systeem.

Maar zou jij dan de 5500D of die aanbieding dvd surround set kopen afgaande op mijn oorspronkelijke bericht? Want die dts is dan lekker meegenomen toch? Een vriend van mij had namelijk zo'n dvd set gekocht voor 199euro en dat was echt lekker geluid (maar hij kon niet al te hard, maar wel hard genoeg, anders word je toch slechthorend) en zijn xbox en PS2 deed het er prima op.

Het systeem die ie heeft is de (ff m bellen :) ) samsung at-dm 150 met pro logic2 en dts bij radio modern en natuurlijk ook nog een dvd-speler.....dan kan ik toch echt beter die halen dan de 5500D voor 180euro. En waarom kiest niet iedereen voor die oplossing in plaats voor een paar euro minder de 5500D? Ik snap het niet...misschien had ik nooit met de universiteit moeten stoppen....lol

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Extigy kan je ook als decoder gebruiken, audigy platinum Ex volgens mij ook.... .

8. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    @J-Jonny: Wat heb je aan DTS als de xbox toch geen gebruik kan maken van DTS, maar alleen van DD?

9. dave

dave Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor films met een DTS soundtrack.

10. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar kan je die creative 5500 kopen. bij ons in iedergeval niet bij dixons

11. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en zijn de dvd's die je kijkt op de xbox als je zo'n creative 5500 hebt met zo'n advance scart cable ofzo dan DTS???

12. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    mycom en mediamarkt iig

13. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar zijn die twee winkels en hoe duur zijn ze daar, en weet je of er een in nijmegen is, in wijchen in iedergeval niet...
    of in iedergeval in de omgeving van nijmgen of in arnhem...

zal is kijken of ze un site hebbe waar ut op staat

14. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
  15. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom koopt niemand de inspire 5.1 5100. die staat op de site van mycom en die is maar €95.00. hij is wel iets minder mooi, maar scheelt wel ongeveer 60 euro met die 5500!
    en die 6.1 6700 dan, die is ook goedkoper en die is 120 euro en die heeft nog een extra speaker die je achter je meot neerzetten (staat allemaal op die site van mycom)

en deze van phillips dam:
    die ziet er wel ietsje mooier uit vind ik en die is ook nog goedkoper, €129.00

of zijn deze geen dolby digital ofzo en kun je ze niet op de xbox aansluiten????????

Laatst bewerkt: 9 sep 2003
  16. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    Als je deze op je xbox aan gaat sluiten, dan kan je alleen dolby pro logic, (lees: bagger t.o.v 5.1)

er moet een decoder bij zitten.. anders heb je er NIX aan!:)

dus als het te goedkoop is om waar te zijn.. gok's, dan ist nie waar:p(99 van de 100 keer:))

17. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mischien een domme vraag, maar ik heb er dan ook neit veel verstand van, maar wat is in decoder

18. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Een apparaat dat van digitale signalen geluid maakt.

19. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    sorry, had kunnen weten dat je da begrip nog niet kent:) maarja zo leer je weer wat:)

een decoder is een kastje waar het geluid ingaat dat uit je scart cable komt(als het goed is , dan is dat een optisch digitaal stekkertje en komt het uit de advanced scart cable)

In dat kastje worden de signalen verdeeld, zodat het naar de verschillende speakers kan.. als je dat niet hebt.. dan heb je dus niet 5.1

ik weet dat het bij de creative nog door de sub gaat.. maar doe het ff zow omdat het anders te onoverzichtelijk wordt:p

20. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    je kan het natuurlijk ook gewoon zo zeggen idd tom :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina