Jouw ultieme live game!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door X BelieveR, 31 aug 2003.

1. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De mijne is al uit , Unreal Championship .

2. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Jij snapt de opzet volgens mij nog niet helemaal. Iedereen die het spel speelt heeft niet zn eigen stam onder zich lopen. Als je het spel begint kun je kiezen of dat je je bij een al bestaande stam wil voegen of gewoon een eigen stam op wil bouwen. Dus iedere persoon in jouw stam is ook daadwerkelijk iemand. Iedereen die in jouw stam zit, speelt een eigen spel. Je kan vechten in de battles of totaal andere dingen doen zoals ik het al eerder zei. Iedere speler in de battles speelt ook daadwerelijk iemand in first person en vormen samen het leger. Niet iedereen beschikt over zn eigen stam. Dan zouden er miljoenen stammen rondzwerven. Dat is onmogelijk. Jouw land dat je gaanderweg met je stam opbouwt kent een eigen samenleving. Iedereen die in jouw land woont heeft een eigen taak. Zo heb je leiders, krijgers, magiers, priesters enz. Je bevolking zal door de veroveringen en de inlijvingen bij andere stammen continu veranderen. Het kan zijn dat je de ene keer bij de ene en dan weer bij een andere stam hoort doordat een stam jouw stuk land heeft verovert. Je zult voordurend moeten trekken om te verhuizen. Het blijft een verrassing met welke stam en met welke leider je Dacia bereikt. Als je het ooit bereikt BTW. Het kan zijn dat je bijna bij de grenzen bent en dat je dan verovert wordt door een andere stam die Dacia niet wil veroveren. Dacia is moeilijk te veroveren. Ik stel me voor dat iedere keer als men Dacia wil veroveren er een andere strategie gekozen moet worden, de juiste strategie is moeilijk te ontdekken. Zo zal je de ene keer moeten fuseren met andere stammen om een machtig leger op te bouwen. De vraag is alleen of de leiders dat wel willen want een moet zijn leiderschap dan opgeven. Een andere keer kan het zijn dat je voor politieke verdeeldheid moet zorgen in Dacia en zo de verdediging moet afzwakken. Ik denk daarbij aan een spion die de keizer (de leider van de stam die op dat moment Dacia heeft) vermoord. Zo heeft de stad geen leider en kun je het makkelijk aanvallen. Of zoiets als het Trojaanse paard kan ook een goede strategie zijn. Maar het vinden van de juiste strategie vergt tijd en is iedere keer anders. Het is van te voren bepaald op welke manier Dacia veroverd kan worden, die is iedere keer anders. Zowel degenen die in Dacia wonen als de omliggende stammen weten niet welke manier dit is. Je zult moeten gokken. Vind men de juiste strategie dan is Dacia kansloos. Maar voor dat ze die strategie vinden heb je allang genoeg tijd gehad om te kunnen genieten van alle mooie dingen die Dacia te bieden heeft. Dat aparte spel in een spel. Op het moment dat een stam het verovert moet je er ook daadwerkelijk gaan wonen. Iedere speler krijgt een huis en je begint dan aan het avonturen verhaal dat in Dacia zelf verborgen ligt. Je beleeft van alles iedere speler bestuurt een personage in die stad zodat het echt lijkt of de stad leeft. De keizer (jouw leider) zal festivals kunnen houden en een soort Olympische spelen. Je kan avonturen beleven etc. Je weet dat er een tijd komt dat je Dacia op zult moeten geven en game over zult zijn. Maar dat heb je er graag voor over.....

3. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Wil je echt zeggen dat UC de beste live game ooit is? Want dat versta ik onder ultiem. Mij lijkt UC ook wel een cool spel, maar om nou te zeggen dat dat de beste online game ooit is... uh neej. Ik denk dat er best betere spellen kunnen komen in de toekomst die meer uit de mogelijkheden kunnen van live halen :)

4. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke in de toekomst , maar ik dacht dat je nu bedoelde .
    Hij loopt perfect (snel) op live , mooie graphics en goede gamemodes imo .

5. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

daar heeft hij wel gelijk in.
    ik heb niet alle live spellen gespeeld natuurlijk,
    maar ik denk dat moto gp en uc tog wel
    tot 1 van de beste behoren

6. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb genoeg van spellen waar je tdm,ctf,dm,enz moet spelen
    ik wil graag een single player spel maar dan voor live
    dus samen een level afwerken
    bv ghost recon
    6 live spelers die er voor moeten zorgen dat het objective word gehaalt
    of rtcw
    samen een level afwerken
    als je klaar bent met level 1
    kun je alleen level 2 doen met iemand die een ook al heeft gedaan
    zelfde voor de rest van de levels

7. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klinkt ook wel goed ja

8. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ja maar dat is toch niet ultiem??

want om nou te zeggen dat GR en RTCW de ultieme live-games zijn??

nee, wel goed, maar zeker niet ultiem toch? :D

9. MeGaTerror

MeGaTerror The Sniper

Leuk Bevonden:
    0
    Mijnes zijn is ghost recon island thunder, mechassault en mm3

10. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan ja, maar ik denk toch wel dat er betere spellen uit kunnen komen.

11. Rovak

Rovak Guest

kut man die gast kan lang lulle

12. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi geschreven X-Believer

Een ultieme MMORPG? Ik heb liever een complete combinatie van alles, ik had al het een en ander hierover opgeschreven het is zelfs op veel punten vergelijkbaar met die van jou. Ik zal het hieronder even kort uitleggen
    Er komt wel veel voorbereiding aan te pas maar hier komt mijn idee:
    Dit spel (heb nog geen naam enz.) moet beginnen in een enorme wereld waar iedereen voor aanvang van het spel zijn eigen gunstige plaats op zoekt. Ben je voor verdediging dan ga je op een rots met maar een toegang staan, wil je aan zee enz enz. Je kunt uit een vast aantal basissen kiezen, maar je kunt er natuurlijk ook voor die tijd zelf een creeën in de singleplayer. Alles moet wel extreem goed uitgebalanceerd zijn, want iemand die een enorm goede verdedigingsbasis heeft mag natuurlijk niet ook een enorme aanvalsmacht hebben. Je moet voor aanvang van het spel ook instellen of micromanagment een rol speelt, maar zodra dat aanstaat gaat de game meer de kant van de sim op. Als de game begint heb je dus je eigen basis die compleet zelf voorzienend is, boeren, vissers of handelaren zorgen voor graan of ander voedsel. Je hoeft hier nauwelijks naar om te kijken, want met een goed gemaakte AI moet veel mogelijk zijn. Dan moet je nog kiezen hoe je het spel wilt spelen, als generaal die slagvelden en alles goed kan overzien, als koning die het managment en verdeging van de stad regelt (zonder natuurlijk allerlei menuutjes enz.), je kunt natuurlijk ook gewoon soldaat zijn, dus dat je in het leger gewoon als simpele ziel meedoet. Daar moet natuurlijk wel een goed battlesysteem voor zijn. Zo kun je alles zelf aankleden, je eigen manschappen (aanvallend of verdedigend, kleding, wapens). Nou hopelijk snappen jullie hem nog een beetje. Vul alles verder zelf maar aan, want ik heb alles in het heel uitgebreid op geschreven dus alle ideeen zijn welkom

Laatst bewerkt: 11 sep 2003
  13. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha ja tis wel een btje uitgebreid ja. Maar om mn idee volledig uit te leggen had ik die lappen tekst echt nodig.

Jouw idee klinkt ook erg cool eracer. Maar wordt ook ieder lid van jouw basis/stad bestuurd door iemand die live speelt of niet?
    En waar kan ik jouw volledige verhaal lezen?

14. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Aan een goed lopend verhaal werk ik nog. Maar ik zal het proberen uit te leggen:
    Het spel moet speelt zich af in een tijd die vergelijkbaar is met onze Middeleeuwen, maar behalve ridders en paarden enzo zijn er dus ook verschillende rassen. Je kunt de tijd vergelijken met het spel Morrowind (schoot me even als eerst te binnen).
    Het komt er op neer dat je als koning/ridder/hoge adel in de Middeleeuwen wordt verbannen (reden moet ik nog aan werken, ik had eerst een goede maar dat loopt dus nog niet goed). In paniek vlucht je naar een donkere wereld, waar je gevangen genomen wordt. Je had verwacht dat de stam die je gevangen genomen had dat die je ritueel gingen opeten ofzo, maar het blijken de meest vredelievende beesten in die wereld te zijn (ze zijn behoorlijk aggresief dus dat zegt wat over de rest). Hier begin je te bouwen aan een nieuw bestaan, eerst moet je zelfs nog in het kleine legertje van de stam vechten, maar je groeit in macht en na een tijd sta je over het beheer van een groeiend leger. Op een gegeven moment is het de bedoeling dat je met je leger terug komt in je oude wereld die inmiddels radicaal is veranderd. Ook daar moet je weer helemaal overnieuw beginnen.

Je ziet dat ik qwa verhaal nog niet allemaal zo goed heb. Ik wil binnenkort alles uitvoerig op papier zetten of in ieder geval intypen. Details komen dan vanzelf wel, ik heb verschillende namen bedacht maar ik denk dat de beste die ik tot nu heb gevonden is: Rexile

[Edit]
    Over de gameplay (eerste deel van jouw vraag):
    Het is dus de bedoeling dat je in Multiplayer begint met ieder zijn eigen basis, je kunt dus kiezen uit drie soorten gameplay (je mag switchen onder het spel, maar er zit een limiet aan; verder hoeft niet iedereen met dezelfde soort gameplay te starten), je kunt dus kiezen uit Koning, leider (sim gedeelte) generaal, opperbevelhebber troepen (rts gedeelte) soldaat, krijgsman (fight, hack & slash). Iedereen begint dus met zijn eigen basis en moet dus in MMO tegen elkaar strijden.

Maar zoals je misschien wel ziet gaat dit spel langzamerhand meer de PC kant op dus ik moet nog wat veranderen

Laatst bewerkt: 11 sep 2003
  15. dotcom

dotcom --Re$peCt ThA RulEz-

Leuk Bevonden:
    0
    tjong jonge ...

wat een verhaal...

wat doe je in het dagelijks leven eigenlijk...als ik het mag vragen tuurlijk......

ik vind dat je een geweldige fantasie hebt hoor ,,moet je van pofiteren x believer....:)

ps alleen zou het fijn zijn als je met dit verhaal iets wil doen dat je wel met alineas werkt ...

:)
    Nu mijn droomgame ,,,, die heb ik nog niet ik zal er eens goed over nadenken...
    heb je trouwens wel een kopieright op dit verhaal? kijk maar uit straks jatten ze em ..

16. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha ja copy right is wel een goed idee! Ik zit nog op school, in de 5e. Mmmm miss ga ik mn idee wel aan Peter Molyneux verkopen :D

17. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Het ultieme spel wat ook hier beschreven wordt omvat de "normale" zaken die een mens bezig houden. In zekere zin is het een kopie van het "dagelijks leven". Extra of anders is vaak dat er een vleugje fantasie aan toegevoegd wordt. Of het spel speelt in de toekomst of in het verleden.

In mijn ultieme spel wil ik gesproken opdrachten kunnen geven aan mijn game-person of onderdanen. Zo min mogelijk gebruik maken van een controller is mijn wens.

Verder moet het gedrag van de gamers het spel beïnvloeden. De sfeer (goed en kwaad) moet samenhangen met het collectieve gedrag van de gamers.

Deel Deze Pagina