Wat xbox 2 geruchten...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door technosphere, 9 sep 2003.

1. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hit zit wel mis met PS3 en VS3 want hoewel DX 9 kaarten nu PS2 en VS2 ondersteunen is versie 3 nog steeds een DX 9 feature.
    Dus deze DX 10 kaart zal minstens PS4 en VS4 ondersteunen,hoewel het waarschijnlijk een eigen standaard zal zijn PSX en VSX mss 8)

2. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit klopt niet helemaal. ten eerste: er staat dat de de chip al een jaar in de maakis terwijl pas sinds een tijdje bekend is dat microsoft met ATI gaat samenwerken.
    ten tweede heeft microsoft dat ze nu pas gaan ontwikkelen van de chip en de mogelijkheden bekijken.

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik denk zelf dat de volgende Xbox minder op een Pc zal gaan lijken, compleet aangepaste apparatuur. Hopelijk een beetje zoals arcademachines vroeger in elkaar zaten; alleen ruwe kracht voor games.

4. technosphere

Leuk Bevonden:
    0
    En dan?Een press release word maar zelden op de zelfde dag vrij gegeven.

5. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    ligt het aan mij, of ben ik niet de enige die dit niet kan lezen

6. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    lol..

ja mij is het ook niet helemaal duidelijk wat hij bedoeld :)

7. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mij ook niet, maar dit klinkt goed!
    Hopelijk wordt de Xbox 2 een arcade kast :p!

8. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    met PS bedoelt hij Pixel Shading (een graphics truukje) DX is DirectX en VS is denk ik Vortex Shading ofzow.

Hmmmm, als dit waar is kunnen we wel fotorealistische graphics verwachten van onze Xbox2.
    Natuurlijk zegt dit niets, zolang er niks gelijkaardigs over de PS3 en N5 bekend is...

9. Mandragore

Mandragore

Leuk Bevonden:
    0
    Met DX bedoelt hij Direct X. Dit is een software standaard van Microsoft t.b.v. multimediatoepassingen (o.a. beeld, geluid en overige interactie). Deze standaard zit nu op versie 9 maar Microsoft is al heel druk bezig met versie 10 die ze voor de volgende versie van Windows (Longhorn) in ontwikkeling hebben. Het lijkt logisch dat Microsoft daarbij tevens rekening zal houden met het ontwerp van de Xbox 2.

Met PS bedoelt hij Pixel Shader en met VS bedoelt hij Vertex Shader. Dit zijn technologieen om bepaalde grafische hoogstandjes op het scherm te toveren. Zoek op internet voor een gedetailleerde uitleg. De huidige versie 9 van Direct X maakt gebruik van die technologie en ondersteunt volgens hem versie 3 van die PS en VS technologie. Ondanks de specificatie van versie 3 ondersteunt de hardware, de grafische chips zoals die van nVidia en ATI, slechts versie 2.

Hij geeft dus concreet aan dat deze nieuwe grafische chip van ATI, die waarschijnlijk Direct X versie 10 zal ondersteunen, een hogere versie van de PS en VS technologie zal ondersteunen dan de in het artikel genoemde versie 3.

Daarnaast heeft hij het over PSX en VSX en daarmee doelt hij simpelweg op een toekomstige versie van de PS en VS technologie die hoger zal liggen dan versie 4. Die overigens ook nog niet bestaat.

HTH ;)

10. technosphere

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi gezegt sorry dat ik het wat kort hield.
    Met "X" bedoelde ik gewoon speciaal voor xbox (de grafische kaart van de huidige xbox word ook wel XGPU genoemt).

PS and VS Zijn ZEER belangrijk aangezien zij zorgen voor de meeste coole grafische effecten in de beste xbox games.
    (zoals de dynamische shaduws,kleding effecten,water effecten,geavanceerde animaties,etc..)

In de playstation worden bijna alle effecten in software gedaan.
    Voordeel is dat je hierdoor veel flexiebeler bezig bent.
    Probleem is dat het in software doen veel meer power vraagt en ook veel meer kennis waardoor je maar weinig van die effecten die xbox doet ziet op de ps2 (zoals die zon die door de bomen schijnt in halo).

Vroeger had je vaste effecten als je iets anders wou deed je dat maar in software (de DX 7 kaarten,PS 2 princiepe en waarschijnlijk ook PS3 ),bij de DX 8 kaarten (waar de xbox bij hoort) is het mogelijk kleine programma's te schrijven voor het maken van je eigen effecten.Tegenwoordig zitten we met DX 9 kaarten deze zijn al in staat uitgebreide versies van die programma's te schrijven,maar het word pas echt interresant bij toekomstige versies.

pixel shader > laat je toe elke pixel van het beeld te beinvloeden.
    vertex shader> laat je toe om op vertexen in te werken.
    *een vertex is een hoekpunt van een polygoon.
    *een polygoon is een driehoek en de basis bouwsteen van een 3D model.

Laatst bewerkt: 10 sep 2003
  11. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    heren dankuwel voor de uitleg :)
    helaas weten we niet wat de N5 en de PS3 gaan doen, maar ik hoop iig dat de xbx2 weer de sterkste console gaat worden in de volgende generatie :p

12. shumi

shumi Guest

Cker, meteen op de release date kopen, alleen dan wel als je er wat bij krijgt zoals nu: xtra controller en fuzion frenzy en azurik. En natuurlijk koop je er dan HALO 3 bij!8)

13. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Wij worden weer de beste, onze console zal de wereld veroveren, ons spel (halo) gaat nog mooier worden, wat een mooie tijden maken wij toch mee!

Deel Deze Pagina