Ledenlijst

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door XTM, 8 sep 2003.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    We gaan geen loze functies toevoegen omdat het "geinig" is.... zelfde als dat verhaal met die verjaardagskalender: we pogen een serieus forum te zijn, al die ongein functies eromheen is helemaal nergens voor nodig.

Een ledenlijst is handig als je een kleine community hebt. Zoals ik al zei, we hebben nu een community van meer 7600 members, als je die allemaal op een rijtje zet, krijg je een belachelijk lange lijst, waar niemand wat aan heeft.

Als je de members wil zien die op dit moment online zijn, dáár kun je wel een lijst van zien, als je op de forum mainpage op Actieve gebruikers klikt.

2. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    misschien iets te serieus, haal dan ook meteen ff die functie weg dat je de nieuwe posts op de mainpage ziet, of verwijder ze als ze gesloten zijn, er is niks zo irritant om op een link te klikken die naar een gesloten topic gaat wat dan meestal een link heeft naar een topic over hetzelfde onderwerp van 30 pagina's lang.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Jammer dat dat nou net niet te scripten is :)

4. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Daar heeft Microsoft al iets voor uitgevonden met lijstjes waar nog meer leden op staan.

XBOX LIVE !

Dus zorg maar dat je online je competitie voortzet.

/Toxic Timmie

*Vladdert door de nacht®*

5. XaeroFuN

XaeroFuN Sex: No thank u

Leuk Bevonden:
    0
    euh, als jullie dan zo serieus proberen te zijn he, haal dan meteen deze onzin weg; <title>Xboxworld.nl: Er zijn hier geen spoken!</title> ..
    dit is echt Zo nep he.. en elke staat er wel weer wat anders "origineels".. zoals; knights of the xbox republiek, en weet ik 't ervan wat er door de tijd nogmeer heeft gestaan, ben 't allemaal al weer vergeten eigelijk.
    niet dat ik dit afkrakent bedoel hoor voor xbw, maar ik vind het gewoon erg nep staan, wou er bijna een topic over posten, maja ik d8; kan zo ook wel jah..

verder is xboxworld top < tis maar ff dat je't weet*)

EDIT;
    Euh, waarom niet??

Laatst bewerkt: 9 sep 2003
  6. Horny Devil

Horny Devil Jackass Extrodinare

Leuk Bevonden:
    0

Op die manier ''verpauper'' je het forum in no time. Heb het al vaker gezien, op meerdere fora. Iedereen gaat dan als een idioot steeds nuttelozer posten en ook nog eens extra veel, om maar in de lijst van de ''TOP TEN'' posters te kunnen komen.

Ik ben eigenlijk wel blij dat xbw.nl deze fout niet ook heeft gemaakt.

7. jeroen18xbox18

jeroen18xbox18 face my face

Leuk Bevonden:
    0
    En wil je ook nog hebben dat ze maar effe het aantal posts er achter zetten? Weet je hoelang je er dan mee bezig bent? Als ze dat zouden doen (7600 members in de gaten houden om hun aantal posts) zijn ze dagen bezig en word de rest van xbw een troep omdat ze totaal geen tijd meer hebben om de site te onderhouden omdat 3 lui dat graag willen.

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ehm, er bestaat een optie "ledenlijst" in vBulletin die je gewoon aan of uit kunt zetten. Is voor de rest niks geen extra werk, we willen het gewoon niet. Eigenlijk precies om de reden die Horny Devil noemt.

9. jeroen18xbox18

jeroen18xbox18 face my face

Leuk Bevonden:
    0
    Daar hebben julie groot gelijk in het is ook gewoon niet nodig.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    het was eerst wel in de vorm van je titel aanpassen, je moest 50 posts hebben.. jemig ik snapte er toen niks van :)

11. Horny Devil

Horny Devil Jackass Extrodinare

Leuk Bevonden:
    0
    Als je er eens heel goed overnadenkt. Zou de postcount eigenlijk niet bijgehouden moeten worden vind ik persoonlijk.

Veel posts = niet direct respect. Wat toch wel heel veel members (vooral de nieuwelingen) niet helemaal door lijken te hebben, Jammer genoeg!

12. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt me nu juist helemaal niet moeilijk te scripten. Gewoon ff een extra if-statement die controleert of een topic open of gesloten is voordat er een link aan de mainpage wordt toegevoegd. Lijkt me gewoon een attribuut van een topicID aangezien een gesloten topic ook een mooi "slotje" als plaatje krijgt. Met andere woorden: dat slotje wordt aan de hand van de eigenschappen die een topicID heeft weergegeven.

In pseodocode zou het volgens mij dan zoiets moeten worden:
    PHP:
    SELECT topicIDtopicName FROM topics WHERE topics.open true ORDER BY createDate DESC
    DO WHILE NOT (5)

URL naar topicID maken en als naam topicName geven
    LOOP
    Bovendien lijkt het me dan helemaal handig om ervoor te zorgen dat er bijvoorbeeld alleen topics worden getoond op de mainpage die direct aan XBox gerelateerd zijn, dus bijvoorbeeld die uit de games & hardware sectie.

Ohjah, en om nog ff te reageren op het idee van TS: lijkt me weinig toevoegen aan dit forum om een complete ledenlijst te kunnen opvragen.

13. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    mee eens.
    ik kijk eerder naar de register datum, hoelang men het hier volhoud :+

14. XaeroFuN

Leuk Bevonden:
    0
    De Maki!! Ja ben het echt met je eens! ik zei ook al als reply op darkwingduck "waarom niet?", lijkt me erg handig!

ohja en ben 't ook met Lars eens:D

edit; *na het overlezen van z'n eigen post, al trots naar de info onder zijn avator kijkend*) haha gein

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kan zijn, ik ben dan ook geen mastah-scriptor :p

Maar goed, ook hier zie ik het nut niet van in. Waarom gesloten threads niet laten zien? Ook gesloten threads kunnen waardevolle of interessante informatie bevatten.

En je volgende idee, alleen xbox-gerelateerde topics op de mainpage laten zien staat me ook niet aan. Ik gebruik het lijstje de mainpage vaak als 'tool' om de nieuwste threads te bekijken. En dan ben ik ook geïnteresseerd in de threads in dit forum, of in ASEL bijvoorbeeld. Alleen Green Mile en X-bazar worden niet weergegeven op de mainpage, maar dat heeft weer andere redenen.

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Daarom staat je registerdatum wel bij al je posts, en je postcount niet :)

En ik hoor nou weer als argument: "lijkt me handig" maar dat is natuurlijk een argument van niks... Waarom vind je het handig om zo'n ledenlijst te hebben?

17. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom gesloten threads niet laten zien? Jullie doen er alles aan om het niveau omhoog te krikken en het aantal nutteloze threads te beperken door streng op te treden. Voer dit dan ook consequent door in de threads die je op je mainpage laat zien zou ik zeggen.

Ik ben het met je eens dat gesloten threads soms ook nuttige info kunnen bevatten, maar dit is imho zo zelden het geval dat het ontbreken van gesloten threads in de top5 op de mainpage geen gemis is.

De reden dat ik er voor zou kiezen om alleen XBox gelateerde threads te laten zien is omdat je jezelf toch wil profileren als DE XBox site van NL. Het forum is er in eerste instantie toch ook vooral om te discussieren over XBox gelateerde onderwerpen. Pas later is er onder de trouwe bezoekers de behoefte ontstaan om ook lekker off-topic te ouwehoeren.

18. XaeroFuN

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idD De Maki, zat ook al aan te denken,
    kan me voorstellen dat als je een gast bent en op xbw.nl komt, en je ziet in 1x rechts ergens een rare titel staan, dat je echt zoiets hebt van; ja boeie, ik wil info over dit en dat wat met xbox te maken heeft, en daarom ben ik hier etc etc..
    alleen de trouwe bezoeker kijkt daar toch maar naar dus.

19. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    @DarkwingDuck

Omdat gesloten topics interessante info kunnen bevatten is het irritant als ze op de mainpage staan, vooral als het zo interessant is dat je een nuttige reply neer kan zetten. terwijl de topic al gesloten is

20. LadyBug

LadyBug Guest

Deel Deze Pagina