Pricewatch forum ?!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Broes, 18 jan 2003.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Waarschijnlijk niet in eerste instantie.

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan beter een grote lijst met games maken, met daarachter de laagste prijs(zen) + locaties. Een forum lijkt me een beetje overkill.

3. jayroon

jayroon A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    En natuurlijk fungeert dit tevens als inkomsten bron voor XBW, betaalde service voor aanbieders = $$$$$!!!!

Lekker hoor......

off topic: waar verdienen jullie nog meer geld aan trouwens, ik mag hopen ook MS? Dat ene bannertje van XBM kan het niet wezen toch?

4. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten idd gewoon een grote lijst games maken, en die steeds updaten, en dan een paar members instellen om de prijzen te vergelijken en de laagste prijs en de winkel achter de game te zetten, het zou in principe goed werken, het hoeft maar een gesloten topic te zijn, waarvan je een sticky thread maakt, en je geeft de members wat modereer functies, en klaar ben je

5. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind dit eigelijk niet zo handig als er voor elk spelletje een apart topic komt.

al zou er een lijst met prijzen worden gemaakt zou het misschien handig zijn om op: naam winkel/naam game/genre/prijs/regio enz. te ordenen.

6. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: laat maar -ik- moet beter lezen 8)

Laatst bewerkt: 22 aug 2003
  7. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Er is al eerder een verzoek geweest om een 'sticky' lijst.
    De lijst wordt dan bijgehouden door vrijwilligers. De koopjes worden gemeld door members en door de lijstbijhouders zelf.
    Elke game krijgt dan een schema:

[Game naam] [prijs] [shop] [site] [vestigingsplaats/provincie]

Medal o H: F 26,50 gcshop www.gcshop.nl alleen online

Ik meld me aan als vrijwilliger

8. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik zou het liefst een mooi zoeksysteem willen zien waarbij de members aanbiedingen kunnen toevoegen bijvoorbeeld:

zoek: timesplitter 2

sorteren op: prijs^|release|genre|winkel|regio

timesplitter 2 - 30.00 - dixons
    timesplitter 2 - 40.00 - gcshop
    enz. enz.

zoiets lijkt MIJ heel mooi :)

9. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    mag ik vragen hoe de plannen er op dit moment voorstaan, ligt het stil, word het V3 of komt het er al snel aan.

*nieuwsgierig

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nope, hier wordt voorlopig niet echt iets mee gedaan.... zal toch echt ff moeten wachten.

11. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit topic eens door zitten lezen en ook het voorbeeld van dvd.nl bekeken en ik moet zeggen dat zo'n subforum op zich een aardig alternatief is zolang er nog geen "echte pricewatch" is/komt.

Zo'n subforum is dan misschien wel niet zo uitgebreid als een echte pricewatch met allerlei mogelijke sorteerfuncties erin, maar toch. Het is toch ideaal als je via de "search" weet dat wanneer je op een topic titel zoekt en opgeeft dat ie in het "pricewatch forum" moet zoeken je direct de thread krijgt met daarin de laagste prijs. Die regels die ze bij dvd.nl hanteren zijn in principe ook op dit forum te hanteren imho

Enigste wat echter wel heel belangrijk is, is dat iedereen zich ook strikt aan de regels zal moeten houden en aangezien verpaupering nog immer een hot item is hieroh is dat wat mij betreft het enigste wat het idee in de weg zou staan.

12. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Naar aanleiding van de goede reactie van --X-- hier ,wilde ik effe reageren.

Ik lees idd een hoop goeie dingen hier, waar ik het mee eens ben, een systeem zou naar mijn mening heel handig zijn, een forum daarentegen juist weer niet. Vooral het ordenen en zoeken geven alleen al veel problemen..

Toevallig dat ik deze thread dankzij jou op het spoor ben gekomen, dit is namelijk ook mijn hele idee. Nouja idee, het is al klaar, maar nog niet officieel beschikbaar totdat het volledig perfect is. Gewoon zoeken en simpel goedkope prijzen vinden..

misschien binnenkort wel :) (al hadden we het liever nu gezien met V3 eromheen ;)),

(check nog ff [deze thread , die sluit hier een beetje op aan.

13. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Relaxed dat jullie met een soort pricewatch bezig zijn. Ik hou het nu zelf een beetje bij, maar wordt er helemaal lijp van. Evenals van de Topic over 'Koopjes', hoeveel pagina's zijn dat inmiddels wel niet :)

Ik post nog maar wat tips waar jullie misschien wat aan hebben om tot een goede pricewatch te komen:

'Tweakers' heeft in zijn pricewatch de mogelijk dat members zelf de laatste nieuwe prijzen kunnen updaten.
    Ook is er bij hun de mogelijkheid om een voorstel te doen voor een nieuw product. De sitebeheerders kijken dan of het nieuwe product erbij wordt gezet.

'GameQube' heeft een simpel html prijzen overzicht gemaakt. Nadeel is dat je hier als member zelf niets aan kan veranderen. Behalve het doorgeven van prijzen aan de makers van de site.
    Wat ze hier wel weer leuk en handig hebben zijn de menu's 'must have' en de indeling op 'alfabet' en 'all'.

Ideaal zou natuurlijk de update mogelijkheid van Tweakers zijn met de menu functionaliteit van GameQube.

Ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben en verder hoop ik natuurlijk dat de pricewatch er komt :)

Laatst bewerkt: 4 jan 2004
  14. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als er een pricewatch komt zou dat zeker relaxt zijn...

Misschien zijn dit nog een aantal ideeen..

Members kunnen gwoon de aanbieding op de site zetten maar omdat er misbruik van gemaakt kan worden komen die onder een kop te staan van niet gecontroleerd ofzoiets.

En als ze gecontroleerd zijn of de prijs daadwerkelijk zo goedkoop is.
    Dat de admin/moderator dan aangegeeft dat de prijs daadwerkelijk zo is.

Dat kan bijvoorbeeld door de titels een andere kleur te geven bv.

Groen voor gecontroleerd en rood voor niet gecontroleerd.

Ik zou hiermee graag meewillen helpen dus je kan contact opnemen met me via pm.:cool:

15. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Vind het lui dat iemand zelf niet naar de winkels/internet kan gaan om daar de actueelste prijzen op te zoeken. Ik dacht dat xbw meer was voor het praten over de xbox/hardware/software, oké het is wel software maar niet over de prijzen enzo :{

16. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Prijzen horen er toch ook bij want hoe goedkoper je krijgt hoe meer je kan kopen.
    Dus dan kunnen ze hier op dit forum weer praten over de hard/software.

17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Serieus? Vet! Wordt er toch nog een xbazar systeem in V3 geïntegreerd!

Trouwens, je moet gewoon al je spellen kopen bij FRS, daar zijn ze het goedkoopst ;)

Deel Deze Pagina