De ontwikkeling van zowel de hardware, als de sofware vordert in gestaagd tempo. Hierdoor vind ik dat de specificaties van de Xbox momenteel snel verouderen. Ik krijg soms het idee dat spelontwikkelaars flink onder hun kunnen moeten werken, daar de framerate op de Xbox anders wel erg laag wordt of anderszins de laadtijden in een spel flink toenemen. Ik vraag mij ook af of Microsoft niet te lang wacht met de uitgifte van een vervolg op de Xbox. Tevens heeft de hardware van de huidige Xbox veel weg van een PC, welke reeds op vele zolders zijn gedeponeerd. Misschien is het verstandig om deels af te stappen van de techniek van de PC en meer een eigen richting in te slaan. Ik vraag mij af hoe anderen Xbox bezitters hierover denken.
Ondanks dat de xbox veel gemeen heb met een PC kan je hem er niet mee vergelijken.. Het is een console. Alle consoles zijn verouderd als je ze direct met de huidige specs vergelijkt van een pc. Maar je moet niet vergeten dat die vergelijking niet reeel is. De xbox net als alle andere consoles zijn hardware is alleen maar gericht op spelletjes, bij een pc heb je ook nog je besturingssysteem etc etc etc wat ie ook nog allemaal moet draaien terwijl je ook nog een spel aan het spelen bent. Dus nee, de xbox is niet verouderd, net zo min als de Cube. Alleen de PS2 is ouder, maar die komt ook nog goed met met de rest. Die consoles zijn pas verouderd als de volgende generatie consoles er is.
Ik ben het hier niet mee eens. Een console is gewoon een machine met een levensduur van 4 tot 5 jaar. Dat de huidige PC-technologie zch doorontwikkelt tot ver boven het niveau van de xbox klopt. Maar dit zal altijd zo zijn, en je kunt niet iedere maand een nieuwe xbox lanceren. Als je trouwens kijkt naar de concurrentie, dan zul je zien dat de xbox hardware-technisch de beste is en met hen zal je je dus moeten vergelijken. Anders is het in mijn optiek een foute vergelijking.
Echt onzin. Check Halo, Fable, Project Gotham Racing 2 en Halo 2 eens uit. Probeer dat maar op je PC. Allemaal vette games die gewoon met een lekkere framerate lopen. Dat veel games dit niet doen komt door slechte development en poorten.
de eerste spellen zijn meestal minder dan de de console echt uit zich kan halen... halo zal er slechter uit zien dan halo 2
Dat de xbox veroudert is is gewoon onzin... Je kan een console nu eenmaal niet vergelijken met een pc die je steeds kunt blijven updaten met de nieuwste hardware. En als je de xbox met de PS2 of gamcube vergelijkt zul je zien dat de xbox juist voorloopt op console-gebied...
kijk niet naar een pc maar naar een console je moet kijken naar de spelen en wat hij daarop doet en dat is veel beter als de PS2
Ik ben mij er van bewust dat de Xbox geen PC is, toch proberen spelontwikkelaars PC-games uit te geven op de Xbox, veelal met kwaliteitsverlies. Hierbij wordt getracht om alle consoles te bereiken, iets wat al helemaal de kwaliteit niet ten goede komt. Het klinkt mij dan ook niet vreemd dat hierin een vergelijking optreedt, deze vergelijking wordt immers ook gemaakt tussen de console gebruikers, terwijl de release van de PS2 ruim voordat van de Xbox ligt, toch vindt ik dat de verschillen op beeld minimaal zijn te noemen. Het onderscheidt tussen de consoles is vrij klein, dit wordt naar mijn mening bevorderd door een lineair spelaanbod. De ene partij roept om het spel wat populair is op de ene console en de ander visa versa, een goed voorbeeld hiervan is de GTA franchise. Ik blijf dan ook van mening dat Microsoft hoger moet inzetten met de opvolger van de Xbox om zodoende het verschil met de andere consoles te verwezenlijken
Ja maar met wat voor PC wil je hem dan vergelijken? Ik heb er niet ontzettend veel verstand van maar probeer maar eens de nieuwste PC games te spelen op een Pentium 2 of 3, 733 MHZ met een Nvidia Gforce 3 en 64MB geheugen dan denk ik dat de Xbox in vergelijking toch beter uit de test komt
Maar ten opzichte van wat is de Xbox dan verouderd? Je kan een hi-tech apparaat van € 2000,- of meer toch niet vergelijken met een apparaat van € 200,-? En als je de consoles onderling vergelijkt is de Xbox niet de gene met de minste specificaties.
Het is zeker niet mijn bedoeling om de Xbox in zijn geheel af te schrijven of te bestempelen als een slecht apparaat. Integendeel, voor mij is het de beste console tot op heden. Alleen heb ik het idee dat het niveau van de games van tegenwoordig in grafisch opzicht moeten inboeken door de specificaties van de Xbox, het “ verouderd “ moet in deze context worden gezien. Misschien had ik verwacht dat de Xbox hierin wat vooruitstrevender was geweest. Hierdoor heb ik het vermoeden dat games, welke volgend jaar op worden uitgegeven op zowel Xbox en PC, veel moeten inleveren op de Xbox. Ik weet niet of deze mening door andere wordt gedeeld, maar het zou hierdoor goed zijn als er meer games, specifiek voor de Xbox worden ontwikkeld.
Dat de xbox bij sommige multi-platform games grafisch misschien wat minder is, komt niet zozeer door de beperkingen van de hardware, maar door het feit dat ontwikkelaars zo veel mogelijk geld willen verdienen met de minste inspanning. De ports die bv van ps2 naar de xbox worden omgezet, ziet er meestal al minder uit omdat er niets aan de graphics verandert is en het spel niet geoptimaliseerd is voor de xbox. Je hebt dus ps2 kwaliteit of soms nog minder omdat er gewoon niets aan gedaan is of omdat het spel gewoon niet goed overgezet kon worden... In dat opzicht ben ik het inderdaad met je eens dat het beter is dat games xbox only worden ontwikkeld en niet gepoort vanaf een ander platform...
idd, plus dat de vergelijking pc - xbox natuurlijk helemaal nergens op slaat. microsoft heeft met ervaring met pc's (vooral direct x) het goede uit de pc's gehaald en in de xbox gedaan. maar het voordeel van console's is dat de developers zich kunnen richten op 1 configuratie, en dus het maximale uit de xbox kunnen halen. daarom zijn de spellen op zowel ps2, gc en xbox nog prima te vergelijken met pc, doordat ze gewoon beter in elkaar zitten. daarnaast is het natuurlijk ook zo dat consoles niet verouderen, ze kunnen alleen vergeten worden door een vernieuwde opvolger. pc's verouderen juist wel, omdat je makkelijk nieuwe componenten kunt kopen. bij pc's loop je dan ook het meeste gevaar dat je pc verouderd, bij consoles is dit totaal niet het geval
Ja ok maar hij vergelijkt het denk ik gewoon met elkaar om de graphics. Dan heeft ie wel gelijk dat de pc kwa graphics de xbox overtreft. Maar er zijn massa's mensen die een traag pentium 2tje hebben. Voor zulke mensen is de xbox nog steeds krachtiger dan de pc. Alleen de echte diehards hebben een pc die krachtiger is dan de xbox kwa graphics. Ik heb een nieuwe pc gekocht in december 2002 en ik hoop dat ie nog een btje up to date is voor half life 2......