Otogi

Discussie in 'Algemeen' gestart door Benneke, 6 jul 2003.

  1. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zoiets had ik al een keer ergens gelezen dat iemand dat zei...
    Ach ja.. het zal de pret niet drukken hoor :)
     
  2. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    mja en hoe zit het dan met de verhaallijn?
     
  3. Farting Bob

    Farting Bob Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,

    Weet iemand al wat meer over het unlocken van de bonuswapens en eventuele andere? Ik heb tot nu toe alleen in missie 4 een wapen unlocked door de missie in bepaalde tijd uit te spelen.

    Ik vind dit soort games zelf ook erg kickuh. Voor mij wordt het nooit repetitive, zoals ze dat zeggen. Je houdt hiervan, of niet. Het mooie van deze is du kunst airborne te blijven, in het begin niet gedaan, maar in sommige missie's moet je wel, en da's maar goed ook, anders leer je het nooit. Ik vind het heerlijk alles kapot te rammen, klinkt simpel, maar soms is dat gewoon leuk. Niet ieder spel hoeft voor mij een grote diepgang te hebben, ik vind dit soort games heerlijk op zijn tijd.

    Ik gebruik eerlijk gezegd bijna nooit de normale weak attach, ik ram eigenlijk alles met heavy attacks neer. Vaak zorg ik dat er veel bij elkaar zijn en dan ram je er zo 3-4 in een keer plat. Je krijgt ook meer energie terug (MP = Magic Power) als je ze zo neerramt, en minder met weak attack. Aangezien de tijd toch al niet goed is voor je MP, ga ik niet de hele tijd maar om me heenrammen en sla gewoon hard, zodat ik ze eigenlijk in een ram heb.

    Die draak vond ik moeilijk te raken overigens, ik heb hem, tenminste, ik heb het een paar keer geraakt, maar nog niet volledig. Als dat gebeurt, las ik dat je weer een wapen krijgt.

    Ook in missie 11 ligt ergens iets leuks verborgen las ik net. Ik ben pas bij level 12, ik speel ze vaak over. Misschien ga ik eerst nog wat tijden verbeteren, misschien wat combo's neerzetten.

    Ik weet alleen niet wat levellen precies voor je doet. Meer MP, DEF of zo? Geen idee, wordt ook niet duidelijk.

    Graphics zit het spel goed in elkaar, ik heb ook de vorige game van deze lui, Gun Valkyrie. Die is iets korter, maar zit goed in elkaar. Gelukkig kun je nu wel levels overdoen en hebben ze meerdere savegame, dat was ff een misser in Gun Valkyrie.

    Nu kijk ik al weer uit naar Ninja Gaiden, ik denk dat 'ie iets beter gaat zijn, denk ik dan. Er is niets mis met standaard hack n' slash arcade games, kritieken als 'repetitive' vind ik dan ook onterecht. Dat weet je vaak van te voren, dat hoort bij het spel type, niet zeuren of ga maar wat anders spelen. De betere in het genre hebben echter wel iets meer diepgang, niet perse in het verhaal, maar in leveldesigns. Crimson Sea bijvoorbeeld, heeft heel veel echt verschillende soorten levels, die vond ik dus iets origineler. Dat maakt een spel die gewoon de standaard aanhoudt niet minder, echte liefhebber van dit genre hebben hier hun handen vol aan denk ik.

    Ik hoorde inderdaad dat je de levels in zeker zin overspeelt, ik moet het nog zien, voordat ik daar mijn oordeel over geef. Als de missie's zelf maar anders zijn, is het op zich al een stuk beter. Ik ben al lang blij dat het spel veel levels heeft.
     
  4. Farting Bob

    Farting Bob Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch moet je ook alle spirits bevrijden :) .... althans daar ga ik voor .... ik heb alleen de spirits in dat levels met die boot nog niet, ik moet die nog een paar keertje overdoen, waarschijnlijk moet ik een paar keer die boot af om wat dingen verrot te slaan :). Bij die priester heb ik eerst alles links verrot geslagen, na hem gepakt te hebben heb je nog tijd over om rechts (wat op zich dan weer links van je is) alles kapot te rammen.

    Ze verplichten je trouwens wel bepaalde controls te gebruiken, zoals in dit level moet je die priester wel met een boost attack aanvallen, dubbel springen en meppen lukt niet, sommige levels moeten je airborne blijven of zoveel mogelijk, of bepaalde stukken kun je alleen bereiken met een dodge attack, zoals die lampen die je in een bepaalde level stuk slaat.

    Ook die vuurballen maken dingen stuk als ze je missen. Wat ik ook leuk vond bijvoorbeeld in een level met veel kristallen op het einde, was dat je de vijanden wegsloeg en ze daardoor ook het kristal molden. In mijn ogen heeft de heavy attack dan ook de meeste voordelen:

    1. Je slaat vijanden rapper en sneller neer
    2. Je krijg meer Magic Power terug als ze verrot zijn
    3. Je vernield omgevingen ook als ze ergens tegenaan vliegen.

    Tijd is alles, aangezien je MP afneemt. En ik vind het best cool ze in een keer neer te rammen.

    Vraagje:

    1. In dat level met dat water wat je niet aan mag raken, die vrouwlijke eindbaas, waarom krijg ik niets wat zij afvuurt teruggeslagen? Moet je alles ontwijken?

    2. Zelfde in dat level met die toren, moet je de tropen maar ontwijken? Ze vuren spulen al, en ook dit krijg ik niet terug gevuurd? Ik sla maar die palen om en 'vlieg' heen en weer zodat ze me bijna niet raken. Maar als je een keer geraakt wordt, kom je bijna niet weg aangezien je dan nog 5 keer achterelkaar geraakt wordt. Gelukkig komt het niet zo hard aan, maar toch. Ik weet niet of er nog hogere moelijkheidsgraden komen.
     
  5. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    heb de nieuwste OXM gekocht.. Daar staat ook een demo op..
    Ik vond em wel heel erg cool :D Denk om hem te gaan kopen :D
     
  6. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo schijtende Bob,

    Je kan niet alles wat ze op je afschieten terugslaan (staat in het boekje)
    En na het uitspelen schijnen er nog andere moeilijkheidsgraden te komen ja.
     
  7. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Die zegt dus dat je daarna een moeilijkheidsgraad hoger kan doen.
    Wel irritant dat dat niet meteen kan, dan vond ik bij Max payne zo vervelend, maar ja..

    Blijft een superspel :D
     
  8. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem niet een klein uur gespeeld en zit ook bij die Priester :p
    wordt serieus geasswhooped, maar ik ben nog niet super vertrouwd met besturing. Tis wel een mooi spel zeg, sodeju.
     
  9. MoJoo

    MoJoo Owned in Alle FPS.:)

    Berichten:
    879
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik heb hem nu ook een tijde ( dankzij xbw prijsvraag ) ben nu ook bij priest kom altijd super makelijk bij the priest maar als ik die gast op die hoge stoel aanval :) vlieg ik duizend meter na achter dus die beat ik dus echt ni :mad:
     
  10. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een bepaalde aanval die het meest effectief is, probeer die te zoeken en te proberen. Geldt trouwens voor elke enemy, niet elke aanval is even effectief.

    Ben nu trouwens bij dat level met die boot en al dat water. Vergat de eerste keer dat ik ook vanachter aangevallen werd, en ja hoor daar ging ik :+
     
  11. Farting Bob

    Farting Bob Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt niet uit dat íe je wegmept, dat blijft íe een paar keer doen! Blijven meppen :). Het spel dwingt je gewoon bepaalde controls in ieder geval een paar keer te gebruiken. Dus attacks, airborne blijven .... dat soort dingen. Ik zit nu in level 15, die lava levels zijn echt het mooist tot nu toe.

    Ik heb al een paar wapens gevonden/unlocked, t/m level 15 heb ik er geloof ik 3. Daarnaast natuurlijk dingen gekocht, ik dacht dat ik dan ook 15 wapens had inmiddels van de 33 die er in zitten.

    Ik weet niet of spells upgraden naar mate je ze gebruikt, ik heb ik inder geval een spell in level 2. Nog steeds heb ik problemen de baas in level 9 te verslaan, ff oefenen nog, hier worden je airborne skills optimaal gebruikt. Verder zal ik niets verklappen over deze rakker.

    EN HET IS .... RUFTENDE BOB :) (zo dat moest ik ook nog ff kwijt hehe)
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2003
  12. MoJoo

    MoJoo Owned in Alle FPS.:)

    Berichten:
    879
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp me god niet hoe je die spells moet gebruiken :confused:
     
  13. Farting Bob

    Farting Bob Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Op X drukken .... eerst met L-trigger targetten .... dan op X drukken. Moet je ff kijken hoe de spel werkt, de Dragon gaat automatisch naar de target, de Phoenix en Butterflies werken anders. Als je X ingedrukt blijft houden, charge je je spel, zodat 'ie krachtiger wordt.
     
  14. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet die spells wel eerst aanzetten bij het startmenu bij "equip"
     
  15. MoJoo

    MoJoo Owned in Alle FPS.:)

    Berichten:
    879
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt.
     
  16. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil deze game ook halen alleen wat is nou de speelduur van deze game?
    Ik weet dat er 15 lvls zijn, maar hoe lang doe je daar ongeveer over.

    btw, hier wat pics van Otogi 2:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. MoJoo

    MoJoo Owned in Alle FPS.:)

    Berichten:
    879
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er leuk uit. maar ff vraagje over otogi 1 ik zit nu op dat schip... maar hij zinkt steeds :) zou me god niet weten wat ik moet doen om dat te vorkomen :p
     
  18. jazz

    jazz Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    strak
    ziet er echt cool uit
     
  19. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn het meer dan 15 levels hoor...
    op de hoes staat 25 environments
     
  20. Farting Bob

    Farting Bob Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Simpel. Die 'blobs' verzieken de balans, schop (op eerder mep) ze eraf of kapot, maar 'eraf' is sneller. Dan zinkt het niet.

    Ik heb moeite met een missie waarbij ik iets moet beschermen. Ten eerste raak ik hetgeen ik moet beschermen als ik sla of spells afvuur, daarnaast is het nogal snel kapot.

    Het spel is overigens 29 levels.

    Marco
     

Deel Deze Pagina