Ik heb niet alles hierboven gelezen (dus misschien herhaal ik iets per abuis wat reeds is gezegd), maar effe mijn mening geplaatst op GameCom zelf... Of ik als persoon "gelijk" heb interesseert me niks, het is gewoon simpelweg mijn mening:
"Gepost door Hellspawn op 22/09/2003 06:21
----------------------------------------------------------------------------
Een behoorlijk lange discussie... Het is de vraag wie zich op de lange duur staande kan houden, zonder veel fouten te maken als consolemaker... De PS2 is reeds succesvol gebleken en Sony is een magnaat... De Xbox timmert nog aan de weg, maar dreigt toch behoorlijk groot te worden en speelt met Live snel in op de markt... Kijk, een ruzietje met EA (ook een magnaat) is meer een verhaal voor de gamesbladen, ik denk dat het op den duur wel tot een agreement komt w.b. games met Xbox Live ondersteuning... Het punt is dat EA eigenlijk net zo eigenwijs is als Microsoft, gelijke monikken, gelijke kappen... Feit blijft dat Microsoft een enorm lange adem heeft en als magnaat de meeste poen, nog meer dan Sony... Men kan een builtje vallen, vandaar die zaak met EA... Allemaal tactiek, niks anders... Die lui weten heus wat ze aan het doen zijn, daar hebben wij geen benul van we smullen alleen van de sappige verhalen...
Maar goed, hoe het ook zij... Wie de meeste poen heeft en de minste zware financiële risico's neemt, kan uiteindelijk marktleider worden... Vergis je echter niet in Sony en Nintendo, die zijn ook gewoon keihard als het om de centjes gaat... Ik zeg niet dat Microsoft een lieverdje is, maar dat zijn die andere lui ook niet... Veel geld verdienen, met bakken gaat eigenlijk altijd over de rug van anderen... Er is geen enkele heilige in de wereld van het grote geld, dus Microsoft is wat dat betreft geen duivelse uitzondering... Ze zijn gewoon allemaal hetzelfde, gelijke monniken gelijke...?"
Laatst bewerkt: 22 sep 2003