Star Wars: Jedi Academy

Discussie in 'Algemeen' gestart door Demolition-Man, 13 sep 2003.

1. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    KOTOR is nog geen dag uit, of we kunnen alweer uitkijken naar de volgende Star Wars game, genaamd ​
    Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy​

Zoals je al aan de titel kan zien is Jedi Academy de opvolger van Dark Forces, Jedi Knight en Jedi Outcast. Het spel is volledig gericht op aktie, aktie en nog een aktie. Natuurlijk zit er een verhaal in verwerkt, maar het gaat uiteindelijk allemaal om het knokken :) Dus iedereen die KOTOR niets aan vond: dit is de game voor jou!

Ik heb de pc-demo gedownload en al meerdere malen uitgespeeld, hieronder mijn eerste indrukken:

In het begin van het spel moet je een character kiezen. Je kunt zelf bepalen welk gezicht je hebt en welke kleding je draagt. Op het volgende scherm mag je je eigen lightsaber maken. Je kunt kiezen uit een enkele saber, twee sabers of een dubbele (a la Darth Maul). Je kunt voor iedere saber een andere kleur nemen en een ander grip. Ik was zelf al een paar minuten bezig met het maken van mijn mooi lightsabertje :) Klik je op next, dan kom je in het scherm waar je je force powers en guns mag bepalen en instellen. De standaard Forcepowers (push, pull etc.) zitten verborgen onder F1 t/m F4.

Maargoed, we willen natuurlijk gamen. Na het kiezen van 1 van de 2 demo-levels mag je dan eindelijk aan de slag met je lightsaber :D Hetgeen wat het meeste indruk op mij maakte was de manier waarop je verschillende combatmoves kunt uitvoeren. Druk je op tab, dan zie je een kleine mission-overview en heb je ook de mogelijkheid om je moves te bekijken. Deze moves verschillen per lightsaber. Iedere lightsaber heeft zo'n 8 tot 12 verschillende moves.

In het begin is het nog vrij lastig om te overleven, maar heb je het zwaardvechten een beetje onder controle, dan kan de lol niet meer stuk. Slowmotion kicks vliegen je om de oren en de snelheid die we in Attack of de Clones zagen zit er ook goed in. Het blijft natuurlijk een geweldig gezicht/gehoor om je lightsaber tegen de saber van de tegenstander aan te gooien.. vonken springen ervan af en het geluid is vrijwel identiek aan de film..

De demo was al snel uitgespeeld, en ik kan dus niet wachten op het hele spel.

Het volledige spel is vanaf half november te krijgen op je Xbox!

Screenshots (pc-versie)

Laatst bewerkt: 13 sep 2003
  2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, ik kijk ook erg naar deze game uit. Weer wat meer actie dan bij KOTOR.
    En ook multiplay toch??

3. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Dit lijkt me echt een vet spel!! Pure actie!!!

4. MazeWing

MazeWing Bla

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de full gespeeld (die tijdje geleden uitkwam) en was dus echt helemaal niet onder de indruk van het spel....

Hoe het verhaal verteld wordt is echt triest, je ziet constant beelden enzo, maar het lijkt gewoon niet goed in elkaar gezet. Vervolgens de combat, vond ik bij jedi outcast al waardeloos en hier is het net zo waardeloos.

Geluid is bij star wars games wel altijd goed, dus daar ga ik verder niet op in. En dan de graphics. Persoonlijk zag ik echt haast geen verschil met jedi outcast. Terwijl raven toch wat meer met de quake 3 engine kan (kijk maar naar SOF II) dus al bij al vond ik het spel maar tegenvallen.........

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    deze heeft zelfs Xbox Live ........Yeah!

6. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Live?? Wat moet ik me daar bij voorstellen?? Mt z'n allen in een grote wereld en dingen ontedekken ofzo?? Of gewoon elkaar afslachten??

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    elkaar afslachten en misschien downloadable content

8. Athion

Athion REALM OF XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    wie de combat niet vond zuigen bij outcast gaat hier bij smullen. iK vind de combat superstrak zowel met melee, force of weapons.

9. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    klopt! heb outcast ook gespeeld, en vond vooral de lightsaber gevechten erg tegenvallen. Bij deze titel is dat dus helemaal goedgemaakt :)

10. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    Krijgt deze split=screen of..

11. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond Jedi Knight erg leuk op de pc, vooral on-line grijs gespeeld. Helaas valt Jedi Acedemy erg tegen. Ik heb alleen nog maar de demo gespeeld, dus een volledige beeld heb ik nog niet, maar van wat ik gespeeld heb.. Ten eerste zien de graphics er saai en duf uit, daarnaast is het kiezen van eigen caracter een groot minpunt als je kijkt naar het vertellen van het verhaal. In de filmpjes zal je eigen caracter weinig zeggen en wat ik zag loopt die er heel raar achter aan.

Ik denk dat ze beter bij één caracter hadden kunnen blijven en dan voor multiplayer zelf caracters kunnen laten maken. Ik ben iig nog wel erg benieuwd wat de multiplayer over Live gaat doen. Dat word waarschijnlijk voor mij de reden om de game aan te schaffen.

12. hunter

hunter Battleship

Leuk Bevonden:
    0
    dit spel gaat de actie vervangen die ik bij kotor mis....kotor voor de diepe gameplay, jedi knight voor de dikke actie :)

13. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    met ze alle in een grote wereld dingen ontdekken is "star wars: Gallaxies" die is Bevroren (dus niet gecancelled) ik hoop dat die alsnog komt...

14. StonecoldkillaH

StonecoldkillaH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm MazeWing
    Het scheelt alleen een klein beetje want SOF II gebruikt een Unreal engine en dus niet een quake 3 engine. Dus die vergelijking kan je niet doen.

Verder lijkt het me een tegek spel jedi outcast was al kewl om te doen dus deze ook lijkt mij.

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Heb de demo gespeelt, maar ben totaal niet onder de indruk.

Tijdens het spelen had ik niet echt het gevoel alsof ik controle had over de bewegingen die het character maakte met Lightsaber. En als je first person speelt (met pistool oid) ziet het spel er heel in elkaar gezet uit.

De graphics zijn ook nog eens gewoon slecht voor een PC (of zelfs Xbox) game.

De spellen zijn niet helemaal met elkaar te vergelijken, maar dit spel is dus helemaal niks vergeleken met KotOR imo, terwijl ik toch wel een actie fan ben.

16. saskia_kane

saskia_kane Game Girl

Leuk Bevonden:
    0
    op die pics zie je alleen maar lightsabers...
    Het lijkt me op zich wel een leuk spel, maar heb al 3 star wars spellen op de xbox.....

17. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    je kunt ook alleen maar met je lightsaber of wapens spelen. in een preview las ik dat de wapens niet echt interessant zijn en de lightsaber geweldig is, vooral met combo's dus is het niet zo gek dat je alleen lightsabers ziet.

18. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het dus helemaal niet met Xiroke eens. De graphics vallen best mee, en de character models zijn al helemaal goed gedaan. okee, de graphics zijn niet subliem, maar dat maakt de gameplay helemaal goed. Hoe had jij het dan willen zien, dat je met de muis bepaalde welke kant je op slaat? en de mouselook dan? Misschien moet je de demo eens wat beter spelen. Ik heb hem zelf in ieder geval al tig keer uitgespeeld. (vooral dat 2de lvl) Kan er gewoon niet genoeg van krijgen om die mannetjes met force grip van de rand af te slingeren >:). Maar naar wat ik gehoord heb lijkt dit spel wel veel op outcast. De guns zijn grotendeels hetzelfde, en de force powers ook. Gelukkig zijn hiervoor in de plaats de double saber en saber staff toegevoegd, en dat maakt mijn dag weer helemaal goed. Dus naar wat ik nu gespeeld heb kan ik deze game aan elke starwars of action fan aanraden, behalve misschien als je outcast hebt gespeeld. Daar komt nog bij dat de Xbox versie splitscreen (wel 2 player:mad:) en Live! support gaat krijgen, wat voor mij deze game helemaal de moeite waard maakt.

19. J-Jonny

J-Jonny limit-breaker

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook co-op met dit spel of alleen 2 players tegen elkaar?

Deel Deze Pagina