KOTOR is nog geen dag uit, of we kunnen alweer uitkijken naar de volgende Star Wars game, genaamd
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
![[IMG]](http://image.com.com/gamespot/images/2003/pc/starwarsjediacadmy/0903/jedi_screen001.jpg)
Zoals je al aan de titel kan zien is Jedi Academy de opvolger van Dark Forces, Jedi Knight en Jedi Outcast. Het spel is volledig gericht op aktie, aktie en nog een aktie. Natuurlijk zit er een verhaal in verwerkt, maar het gaat uiteindelijk allemaal om het knokken
Dus iedereen die KOTOR niets aan vond: dit is de game voor jou!
Ik heb de pc-demo gedownload en al meerdere malen uitgespeeld, hieronder mijn eerste indrukken:
In het begin van het spel moet je een character kiezen. Je kunt zelf bepalen welk gezicht je hebt en welke kleding je draagt. Op het volgende scherm mag je je eigen lightsaber maken. Je kunt kiezen uit een enkele saber, twee sabers of een dubbele (a la Darth Maul). Je kunt voor iedere saber een andere kleur nemen en een ander grip. Ik was zelf al een paar minuten bezig met het maken van mijn mooi lightsabertje
Klik je op next, dan kom je in het scherm waar je je force powers en guns mag bepalen en instellen. De standaard Forcepowers (push, pull etc.) zitten verborgen onder F1 t/m F4.
Maargoed, we willen natuurlijk gamen. Na het kiezen van 1 van de 2 demo-levels mag je dan eindelijk aan de slag met je lightsaber
Hetgeen wat het meeste indruk op mij maakte was de manier waarop je verschillende combatmoves kunt uitvoeren. Druk je op tab, dan zie je een kleine mission-overview en heb je ook de mogelijkheid om je moves te bekijken. Deze moves verschillen per lightsaber. Iedere lightsaber heeft zo'n 8 tot 12 verschillende moves.
In het begin is het nog vrij lastig om te overleven, maar heb je het zwaardvechten een beetje onder controle, dan kan de lol niet meer stuk. Slowmotion kicks vliegen je om de oren en de snelheid die we in Attack of de Clones zagen zit er ook goed in. Het blijft natuurlijk een geweldig gezicht/gehoor om je lightsaber tegen de saber van de tegenstander aan te gooien.. vonken springen ervan af en het geluid is vrijwel identiek aan de film..
De demo was al snel uitgespeeld, en ik kan dus niet wachten op het hele spel.