Rallisport Challenge 2 vs Colin McRae rally 04

Discussie in 'Algemeen' gestart door XBOXLIVE!, 16 sep 2003.

  1. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    maar ik denk toch dat ik het hou op de CMR serie
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Rallisport Challenge is imo een reeks met heel veel potentie. Ik denk dat ze straks met deel 2 dicht in de buurt van Colin kunnen komen. Vergeet niet dat Codemasters al 4 delen heeft afgeleverd en beduidend meer ervaring heeft.
     
  3. dj_raoul

    dj_raoul X-Box Racer

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Normaal gesproken houd ik niet zo van arcade, maar in het geval van Rallisport vs McRae moet ik toch echt toegeven dat ik Rallisport *veel* lekkerder vind rijden.

    Ik snap niet hoe mensen CMR zo realistisch kunnen vinden, die auto's gedragen zich meer als hoovercrafts IMHO, ze zeilen echt over de weg.
    En ik weet wel dat ze juist bij dit spel geprobeerd hebben om het zo echt mogelijk te maken, dus waarschijnlijk is The Real Thing ook zo... op snelheid dan... want als je bij CMR 3 iets van 80km/h rijdt over asfalt, dan begin je nog te glijden... en zelfs als je stapvoets rijdt! Dit neemt voor mij al het zogenaamde 'realisme' weg...

    Rallisport vind ik wat dat betreft veel realistischer, die reageert tenminste als een echte auto met 4 wielen die in contact staan met de ondergrond*... Wat ik wel weer jammer vind aan dit spel zijn de 'arcade-jumps' enzo, das erg jammer, maar toch ga ik voor de 'feel' van dit spel... Ik kijk dus meer uit naar Rallisport 2 dan naar CMR 4


    * <zucht> wanneer maken ze nou eens een spel waarbij het weggedrag van een auto gewoonweg *berekend* wordt... Dus invoer van gewicht, krachten, maten, snelheden, wrijvingscoëfficienten etc etc... en dan de computer laten berekenen wat er gebeurt...
     
  4. nickske

    nickske Xbox racelover

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    0
    Straks beweer je nog dat RSC meer realisme heeft dan CMR4.

    Komaan jong, met wat ben je bezig?
     
  5. dj_raoul

    dj_raoul X-Box Racer

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    CMR 4 heb ik nog niet gespeeld, zou het niet weten dus, maar als ik dat straks wel heb gedaan, en ik vind het weggedrag net zo matig, dan zal ik dat zeker gaan beweren ja.

    Waar ben jij eigenlijk mee bezig? Alle marketingpraat van McRae geloven? Gewoon je eigen mening vormen, man!

    En ook goed lezen, ik zei niet dat RSC in alle opzichten realistischer is... zeker niet!
     
  6. nickske

    nickske Xbox racelover

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat denk je dat ik doe?

    Ik heb beide spellen.
     
  7. Homer Simpson

    Homer Simpson freaXbox

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Rally Sport is gewoon The Shit.
    De multiplayer vooral, die heb ik echt uren achtereen gespeeld.

    Ik hou ook niet zo van dat extreme geglij van Collin, geef mij maar een beetje arcade stijl.
     
  8. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    de arcade is net als bij bijv F! 2002 het geeft niet het gevoel geef mij maar CMR
     
  9. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind rsc echt veel beter als cmc3 , ten eerste vind ik colin3 helemaal niet realistich de auto draait wel heel vaag om 1 as.
    Ik vind rsc veel soepeler rijden het gaat mischien sneller maar het is zeker niet onrealistisch. de auto` s rijden te minste op hun wielen en zweven teminste niet over de weg zoals in cmc3.
    En nu toch wel een wat minder belangrijk punt in de 2 games, de gfx van rsc zijn 10 keer zo mooi als cmc3 in rsc zit veel meer detail.
    Ik ga voor rsc 2 , omdat :LIVE, betere GAMEPLAY als cmc. de GFX.
    dat zegt geenoeg maarja dat is mijn mening
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je ook maar heel even het topic had doorgelezen had je geweten dat het hier gaat om deeltje 4 van McRae en 2 van Rallisport en dat bepaalde problemen in CMR3 allang zijn verholpen :{
     
  11. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    hm ik heb het wel doorgelezen, maar ik blijf bij rsc, omdat ik deel 1 al zo geweldig vind.
    En ik snap niet dat veel mensen cmc reastisch noemen, zie mijn vergelijking cmc met rsc boven de reply van wouter.
     
  12. Black FoX

    Black FoX Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind alle racegames hetzelfde. Altijd hetzelfde doel; zo snel mogelijk naar de finish en eerste worden. Dat verveelt toch na een poosje? :)
     
  13. vassilli

    vassilli Guest

    Wat een keuze, hmmmm. De graphics ontlopen elkaar haast niks. Wat worden games tegenwoordig mooi.:eek: En Rallisport Challenge heb ik gehad, en die was zeer cool. En van de CMR reeks heb ik alleen een demo gespeeld. En dat was ook wel cool. Moeilijk. Ik denk dat ik toch als ik zou moeten kiezen voor CMR 04 ga.
     
  14. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb sinds vanmiddag CM4, ben erg tevreden (buiten wat foutjes).
    Ik ga ook op zeker RSC2 halen, daar ik hoop dat het "live" gedeelte daar beter is. Dat is in CM4 echt minimaal. (of ik heb nog niet alles gezien).

    Ik heb nu RSC, CM3 én CM4 en ik moet zeggen dat CM4 erg goed uit de bus komt, alhoewel ik het rallycrossen op RSC één van de leukste game opties is.

    Grtz
    FrankX
     
  15. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    de GFX ontlopen elkaar haast niks?
    lol ten eerste in rsc zit 3d publiek de bomen en d eomgeving zijn de mooiste die ik ooit in een game heb gezien en de auto ziet er ook prachtig uit.
    Ik vind cmc4 echt lelijk vergeleken rsc(2).
    Maarja volgens mij heb jij rsc nooit gespeeld ofzo kan het bijna niet voorstellen dat je cmc4 (3 mooier vind..mrja ieder zijn mening..
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2003
  16. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Ik had ff een vraagje: Ik had Zondag (14-09-04) bij play.com Colin McRae rally 04 besteld, en maandag (15-09-04) stond er bij mijn account options dat hij verstuurd was. Het is nu Zaterdag avond, en ik heb nog niks binnen:mad: Weet iemand hoe lang het meestal bij play.com duurt voordat je een spel binnen hebt??
     
  17. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Off-topic: Zoekfuntie!
    http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?threadid=7666&perpage=15

    Edit: Ik zal ff lief zijn, verwacht het eind volgende week :)
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2003
  18. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Thanx 4 da link!
     
  19. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    op het forum van CMR4 heb ik een link gezet naar een filmpje die was hyeel vet maar is er ook een filmpje van RSC 2 dan kan ik vergelijken
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Even de XBW mainpage checken van de afgelopen dagen, staan er vier.
     

Deel Deze Pagina