Sneaky Xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door J_Star, 19 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. J_Star

    J_Star Your God

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen dit moet je eens lezen hoe sneaky microsoft met je xbox bezig is. (ik weet niet of de link werkt ofzo)

    Xbox link
     
  2. macdaddy

    macdaddy Active Member

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    0
    waar gaat het over je zit alleen maar underworld wat doen ze dan met je xbox sneaky?
     
  3. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet 2 maal op de link klikken, maar hier het verhaaltje wat er staat.

    Microsoft is inderdaad wel erg sneaky bezig hier. Heeft zoiets dus gevolgen voor elke Xbox Live bezitter?
     
  4. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    moet je op die link onder die advertentie klikke, alleen er staat wat dat de xbox dinge download zodat je er geen linux op kan draaien, ik weet niet wat daar sneaky aan is want dat ding is toch niet gemaakt om linux op te draaien?
     
  5. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de artikelen op de Xbox-Linux-site ook gelezen en er zijn een aantal dingen waar ze het niet mee eens zijn:
    • Je moet de Live-updates verplicht downloaden
    • Als je Linux op je Xbox draait (wat trouwens volkomen legaal is) en je downloadt de update, worden er een aantal bestanden overschreven, waardoor Linux niet meer werkt.
    • Elke keer als je je Xbox opstart terwijl ze met het Live-netwerk verbonden is verstuurt de Xbox onder andere het serienummer naar de Live-servers.
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    uhm wie zit daar nou mee.. En linux draaien op je xbox is sowieso illegaal, omdat ze illegaal aan het programma zijn gekomen voor de xbox..
     
  7. XboxruleZ

    XboxruleZ Xtraordinary

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is hier nou mis mee? ik zou niet weten wat er erg aan is... De Xbox is een console en geen computer, dus waarom zou je er linux op gaan zetten, wat wil je ermee bereiken... En dat ie t serienummer controleerd is ook niet erg, zo worden de trieste modchip-mensen buiten Live gehouden...
    Of heb ik t nou verkeerd?
     
  8. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Het programma is Linux, en die is nog altijd legaal
     
  9. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat erom dat MS zomaar wat op je Xbox neerzet/verwijdert zonder jou het eerst te vragen en dat is dus illegal, dat mag MS helemaal niet doen.
     
  10. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, aangezien Microsoft dingen op je Xbox installeert zonder dat je het vraagt, is het eigenlijk een soort van "hacken" dat ze doen.

    Dit stond btw op Gamespot.be:
    link
     
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Linux is idd legaal, maar de Xbox versie niet..

    Niet mee eens, Microsoft onderhoudt de console, ten goede of ten slechte dat maakt niet uit, MS had namelijk ook deze dingen alleen opde nieuwere xboxen kunnen zetten die nog niet verkocht zijn..
     
  12. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er illegaal aan Xbox-linux? Heb jij een contract moeten tekenen waarin stond dat je geen Linux mag installeren op je Xbox?:confused:

    Van de Xbox-linux site:
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2003
  13. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat erom dat de Xbox die jij gekocht hebt van jou is, jij en alleen jij mag ermee doen wat je wil (o.a. ombouwen). Wat MS doet is zomaar wat wijzigen aan je Xbox ZONDER je toestemming.
    Wie zegt dat ik de nieuwe update wou hebben? Misschien wil ik dat helemaal niet, maar je hebt geen keus. Je zal de update krijgen.

    Zoals je al zelf zei, MS onderhoudt de console ten goede of ten slechte, maar dat weet je dus niet. Ik wil bijv. niet dat mijn console er slechter op wordt nadat ik een update krijg.

    P.S. Linux voor de Xbox is volledig legaal, zie stefsybo post voor meer info.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2003
  14. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    dus jij beweert dat ik linux kan downen op cd zetten en die op een ongemodificeerde xbox kan installeren? geef ff de link dan. En dat lijstje is van wat het doel is van het project. En ik zou het alleen maar beter vinden als ik live had dat ik die updates kreeg, want als je linux erop kan zetten zullen er ook wel cheaters op live komen. :confused:
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2003
  15. Nesem

    Nesem the realest NESEM

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar gaat dit eigenlijk over??? Wel niet wel niet, joh bill kan alles maken en breken die man heeft 46miljard dolar, wat die doet is illegal enzo is linux ook dus who cares
     
  16. mcv

    mcv XboX Live Junk!

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    ja who cares als ik maar lekker kan gamen. ik hoef toch geen focking linux op m'n xbox :9
     
  17. ICT-Boy

    ICT-Boy Vinc

    Berichten:
    366
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Uhm waar maak je je druk over? Zoveel games downloaden automatisch updates. Dat JIJ nou dingen op je Xbox zet die er niet horen is niet Microsofts schuld he. Hun updaten gewoon de console en dat jij dan je files kwijt raakt is jammer voor je. Je weet dat er wordt geupdate, staat in de boekjes. Daarnaast mag je de software niet bijwerken ook niet met je memory card. Daarnaast moet je nog altijd OK drukken voordat dingen worden gedownload dus plz..

    BTW die gast kan nooit Live hebben geinstalled zonder dat ie het wist dus BS.. Erger me kapot aan dit soort mensen die proberen om op slinkse wijze iemand tot vuil te bestempelen.
     
  19. Angelfire

    Angelfire 360'ed

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees je gebruikersovereenkomst maar eens goed. :)
    Microsoft heeft zich weldegelijk goed ingedekt hiertegen ;)
     
  20. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    het illegale aan de Xbox-Linux is dat het op onrechtmatige wijze is verkregen..

    Het is niet zonder onze wetenschap dat ze dat doen, het is aan jou of je het toelaat of niet, of je er mee zit of niet, ik ben het er gewoon mee eens.. zolang ze hun beloftes maar waar maken, naast mijn cc nummer staat er tog niks persoonlijks op , en mogen ze er mee doen want hun nodig achten om te doen.. en doordat iedereen het weet dat ze dat doen is het niet illegaal, het is een soort gebruikerscontract..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina