Vage e-mail met gewonnen prijs

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GustavSan, 14 sep 2003.

1. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, vandaag ontving ik een mail waarin stond dat ik een xbox zou hebben gewonnen. Ik heb die mail ff gecontroleerd en kreeg zelfs de indruk dat de certificaten redelijk kloppen (behalve één waarschuwing). Het risico schuilt hem echter in het verzoek wat creditcard gegevens achter te laten --> m.a.w. daar valt men door de mand in mijn ogen..

Wat ik er overigens mee wil aangeven is dat ik het echt achterlijk vind dat we er hedentendage op zo'n manier bijgenaaid worden en dat het vertrouwen tot een absoluut nulpunt is gedaald.

Ik heb dat mailadres overigens niet ingevoerd, dus daardoor riekt het nog meer naar spam natuurlijk. Kan dit niet bij MS worden gerapporteerd ofzo?

Maar check de mail:

Code:
    " Youve won a Microsoft X-Box (This is not spam). "

Greetings,

Your email address was entered into our September X-Box promotional competition
    by a friend, family member, or associate. This is a prize draw, you are now
    the lucky winner of a brand new Microsoft X-Box Gaming Console!

You are now entitled to simply claim your prize online at our site, you dont
    have to buy anything, just collect your prize that you have already won. 
    There has only been a few winners out of many thousands of submissions,
    so do count yourself lucky!

Please make sure you visit the following link within 72 hours, you have a temporary passcode.
    If you do not go to this link within that time your winning shall unfortunately be returned to
    the prize pool.

Here is your link!
    [url]http://www.gift-stakes.com/cgi-bin/server.r?code=hg412s&winner=337102[/url]

On the page you will need to enter this pass code number to proceed: *****

This is very important. Do not lose that number!
    Put in your address, and we will simply mail your X-Box to you.

We hope you will enjoy your new X-Box gaming console.

Congratulations on winning,

From Microsoft and the Gift-Stakes.Com team!

Laatst bewerkt: 14 sep 2003
  2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    this is not spam
    ja dat zeiden ze bij ook wel eens, ging het gewoon over een langere lul (like I need that).

ja vaag is het wel.

het is en blijft een xbox, probeer het toch eens blijkt het spam te zijn dan blok de email van die adressen.

lijkt mij de beste tip.

Edit; Your email address was entered into our September X-Box promotional competition
    by a friend, family member, or associate.

hoezo kun je het dan niet zelf invoeren/ingevoerd hebben.

he karel ik wil een xbox winnen, ik geef jou op en jij geeft mij op. klinkt ook al zo logisch.

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Wat nogal opvalt is hoe ze Xbox spellen X-Box. Eèn streepje en twee hoofdletters, zo heb ik het Microsoft nog nooit zien doen.

4. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat stom, je moet zelf de verzendkosten betalen, ik weet niet hoor, je moet zelf maar kijken wat je doet (opzich niet zo slim om je code ook hier te pasten :p, tenminste als je hem wilt ophalen dan.)

EDIT: het ziet er opzich redelijk veilig uit, maar ze zouden je eens naaien he...

5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Dit lijkt me echt geen zuivere koffie, check de website's About us is:

Jennifer Smith and I founded Gift-Stakes early June 2001 when we agreed upon our mutual admiration for giving even when we were not recieving. With that desire and a few dollars we have given away hundreds of prizes together to VERY happy people and really enjoy the response's we have recieved over the years. Contact us via Email or on location at the following address.

Yeah Right en ik ben Robin Hood uit Sherwood Forest

6. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    en als je op die site kijkt, staan bij alle vorige winnaars foto's, maar dan zou ij de eerste zijn zonder foto.

gewoon hoax dus

Edit/ schoot me ff te binnen, het is natuurlijk wel een NTSC box, dus veel heb je er ook weer niet aan. MOCHT het echt zijn

7. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Als je ècht had gewonnen had je echt niet die code zo invoeren op die site, dat doen ze dan wel anders hoor.

Grappig, op de site zelf schrijven ze weer gewoon Xbox..

8. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Aan de éne kant ziet het er redelijk echt uit maar aan de andere kant weer zo nep, misschien als je Microsoft kunt mailen of zo om het na te checken? Denk je dat het nep is kan het toch echt zijn :eek: , al denk ik wel als ze je CC nummer hebben je mag uitkijken naar de rekening van jezelf of iemand anders waarvan je hem weg hebt. Ik denk gewoon dat het FAKE is.

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet er redelijk fake uit vind ik...
    Ikzelf zou het er niet op ingaan want:
    1. Ik heb al een Xbox
    2. Het zou een NTSC zijn moest het waar zijn
    3. Zelf verzendingskosten betalen (kunnen ze je makkelijker naaien, want je geeft ze geld)
    4. [​IMG]

Juist...

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Op de PU-Awards liep Ed Fries met een naambordje waar 'X-Box' op stond. :cool:

Oh en verder is het gewoon fake, dat je daar nog over nadenkt... :confused:

11. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ja, maar dan hadden die snikkels van de PU zeker die bordjes laten maken. :)

12. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, viel me meteen op :).

13. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik ga hier niks mee doen, want je moet je cc gegevens achterlaten en ik kijk wel uit voor dat soort shit. Ik baal gewoon van het persoonlijke tinje dat ze hiermee achter denken te laten.

Verder weet ik niet of iemand aardig dacht te zijn om mijn mailadres in te voeren, maar daar geloof ik verder geen bal van.

Vreemd zaakje, als MS dit inderdaad samen met die lui zou doen, dan was dit ook via MS geregeld, want we kennen allemaal MS :)

Je ziet toch ook bijna nooit EA en MS in MS artikelen...tuurlijk andersom :)

Ik doe hier verder niks mee, maar vond het wel het vermelden waard

14. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    als ik eerlijk moet zijn vind ik het best echt eruit zien maar goed...

15. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is juist de truuk .
    Ik heb geneens een CC .
    en ook al had ik er 1 zou ik het zeker niet invullen !!

16. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    *Geeft Eckie de domvandaag award! :+

17. PPM

PPM Blaataap

Leuk Bevonden:
    0
    het is duidelijk een fake, maar je kan het toch makkelijk achterkomen door contact op te nemen met ms. Als er iets wordt weggeven aan xboxen zal ms er toch wel van moeten weten?!

Deel Deze Pagina