Moore's Uitspraken over Nintendo

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Velvet_Dark, 21 sep 2003.

1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    idd dat geld dus voor games, maar xboxen zelf vliegen als warme broodjes over de toonbank, ook in europa...

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    de gba is een on-sociaal product.. de verkoopcijfers maken het niet sociaal :{..

en ja xbox verkoopt niet in japan, en de games evenmin, maar het verhaal is omgedraaid in de VS.. en alle grote projecten van capcom zijn niet naar de cube gegaan..

Over het intervieuw.. ik zeg niet dat ik het eens ben met dhr Moore, maar wat hij doet is Nintendo uit de tent lokken.. En ook aan het publiek laten weten dat hij zich helemaal niet onder druk voelt staan, en laat overkomen dat de Xbox al jaren mee draait.. Hij speelt het heel goed.. En zeg nou zelf, Nintendo maakt niet bepaald games waarbij je lang moet nadenken.. de games zijn wel voor jong en oud geschikt, maar echte breinbrekers zijn het niet..

3. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    geen grote projecten op de cube ??
    Wat noem je Killer 7 dan, of Viewtifull Joe en P.N.O 3 ??!

4. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nou echt grote projecten kan ik dat niet noemen. Op Viewtifull joe na.
    Tis alleen zo dat over het algemeen als de cube een exclusieve game krijgt het meteen word gezien als een topper. En ze altijd genoemd worden als je weer eens in discussie gaat welke console nou beter is.
    Maar goed daar ging het nu niet over.

Xbox is in totaal meer verkocht dan de cube alleen in japan gaat het klote.
    En dat die moore wat aggresief loopt te lullen moet je je niet zoveel van aantrekken. Want een beetje gamer weet precies of het klopt of niet!

5. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Velvet dark, wel beetje objectief vergelijken hè, je neemt er een lijstje bij van Japan, neem er liever ook eens eentje van Europa of Amerika, dan kunnen we tenminste beetje objectief vergelijken, want zoals jij het doet...

Het is nu eenmaal geen publiek geheim dat Microsoft er niets van bakt in Japan, maar dat wil niet zeggen dat het in de rest van de wereld slecht gaat, in tegendeel.

6. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    ok, dit is een lijst met verkoopcijfers wereldwijd van Gamspy.com
    http://www.gamespy.com/icfj/september03/import7/

kijk bij de eerste kolom, ga nou niet zeggen van : zonder japan is Nintendo nergens, meer cubes zijn meer cubes, al is het er maar 1 meer dan de Xbox.
    En nou even on-topic, ik vind dat Moore niet zo moet slijmen met Sony en wij !
    En juist Viewtifull Jooe en Killer 7 zijn grote projecten van Capcom
    ( van wie is steel batalion eigenlijk ??)

7. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is trouwens het nut van de tekst onder je post: xbox sucks.
    wat wil je daarmee bereiken. meestal kun je daarmee de leeftijd van de schrijver inschatten.

8. Velvet_Dark

Leuk Bevonden:
    3
    jah, die van jou is zeker tussen de 1 en de 5.
    kijk nou eens goed waar sucks voor staat
    of eigenlijk S.U.C.K.S

9. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je reactie zegt genoeg..............

10. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je over verkopen gaat lallen dan zal ik ff mijn zegje doen.
    Dit is algmeen geweten onder developers.
    1.De meeste Europese/Amerikaanse developers geven geen barst om Japan omdat de mensen daar niet echt voor dit soort games zijn (hoewel de trent zeeer langzaam begint te keren).
    MGS verkoopt trouwens beter buiten Japan, daarom was de 2de eerst uitgebracht in de VS (het is meer "westers" dan Japans).

2.Japanse developers kijken dan weer liever naar het thuisland,probleem is dat zowel de buitenlandse als de binnenlandse verkopen van hun games slinken.
    Het gevolg is dat ze meer "westerse" invloeden in hun games beginnen te verwerken.

3.Waarom slinken die verkopen?Omdat de japanse markt aan het slinken is terwijl de Westerse markt nogsteeds groter word.

Japanse developers herhalen dit steeds meer in interviews als het over de games markt gaat.

11. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het voor ons gamers veel belangrijker wat voor games er zijn dan hoe ze verkopen, de top 20 van gamerankings.com:

All-Time Top 20
    The Legend of Zelda: Ocarina of Time N64 98.1%
    Soul Calibur DC 96.5%
    Metroid Prime GC 96.5%
    Half-Life PC 96.3%
    GoldenEye 007 N64 95.9%
    Gran Turismo PS 95.5%
    Grand Theft Auto III PS2 95.5%
    Halo: Combat Evolved XBOX 95.3%
    Tony Hawk's Pro Skater 2 DC 95.2%
    Tekken 3 PS 95.2%
    NFL 2K1 DC 95.2%
    The Legend of Zelda: The Wind Waker GC 95.1%
    Super Mario 64 N64 95.0%
    Perfect Dark N64 95.0%
    Grand Theft Auto: Vice City PC 95.0%
    Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty PS2 94.8%
    Tony Hawk's Pro Skater 2 PS 94.7%
    Grand Theft Auto: Vice City PS2 94.6%
    Star Wars: Knights of the Old Republic XBOX 94.3%
    Unreal Tournament PC 94.1%

Top 20 Since 6/21/2003
    Star Wars: Knights of the Old Republic XBOX 94.3%
    NCAA Football 2004 PS2 93.8%
    Soul Calibur II XBOX 92.8%
    Soul Calibur II GC 92.8%

Soul Calibur II PS2 92.8%
    Madden NFL 2004 GC 92.7%
    Madden NFL 2004 PS2 92.7%
    Virtua Fighter 4: Evolution PS2 92.7%
    Viewtiful Joe GC 91.4%
    F-Zero GX GC 90.8%
    Madden NFL 2004 XBOX 90.7%

NCAA Football 2004 GC 90.5%

Advance Wars 2: Black Hole Rising GBA 90.3%
    ESPN NFL Football XBOX 90.2%
    NCAA Football 2004 XBOX 90.0%

Warcraft III: The Frozen Throne PC 89.5%
    Madden NFL 2004 PC 89.4%
    ESPN NHL Hockey PS2 89.3%
    ESPN NFL Football PS2 89.2%
    Flight Simulator 2004: A Century of Flight PC 88.6%

Zoals je kan zien...'t gaat gewoon gelijk op qua kwaliteit, wat hebben wij aan verkoopcijfers??? En tuurlijk moet Moore niet zo slijmen...ik bedoel, 't blijven concurenten toch? Lekker modder gooien en prijzen oorlogen!!! hoppa...

En idd, de japanse markt slinkt t.o.v. de Westerse, maar ook voor de westerse markt heeft Nintendo nog wel wat toppers in petto mag ik hopen (Ik ben namelijk een trotse bezitten van een cube ;)). Ik denk alleen wel dat MS en Sony de grootste spelers zullen worden als Nintendo niet wat meer exclusieve toppers gaat krijgen de komende tijd (ik ben eigenlijk alleen blij met m'n Metroid Prime op de cube...en de besturing daarvan vind ik niet helemaal "handig" to say the least :mad:)...maar mensen geloof mij...het gaat er voor ons echt niet om hoeveel een game verkoopt, door je daarop te richten krijg je alleen maar stomme flame wars tussen de verschillende console gebruikers en daar heb je ook al niets aan...

12. DJ Appelmoes

DJ Appelmoes 't Overkomt je

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke discussie op Cubezone

Peter Moore van Xbiox heeft een aantal uitspraken gedaan. Leuk hoe de Nintendo-fanboys hierop reageren.

Zie: Cubezone

/Mod Merged met bestaande topic

13. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alle drie de consoles en elke heeft goede games. Mensen die zitten te flamen hou je altijd...Het is beter te gamen dan te flamen...

By the way elke aanval is een roep om hulp.

Laatst bewerkt: 21 sep 2003
  14. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    Nou zal eerlijk zijn ik ben een nintendo fan, heb de nes n64 en snes. Heb de cube ni gekocht omdat ik het nu slecht vindt, geen leuke games behalve zelda en metroid. Voor die spellen zal ik hem ooit voor een prikje 50e ofzo wel hale. Ik heb me xbox en ben er heel maar ook heel erg blij mee, blij dat ik geen cube of ps2 heb gehaald. Het is in mijn ogen de beste console ooit gemaakt, ni de leukste maar de beste.

Denk ook dat die kerel gelijk heeft nintendo zal uiteindelijk wel sterven, sony en ms gaan verder vechten en de xbox zal het uiteindelijk wel winnen maar dan pas als de xbox2 uitkomt. Mensen beginnen in te zien dat de xbox een hele goede console is, en dat is alleen maar beter voor de toekomst.

15. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger had k altijd Nintendo (van 8-bit tot snes), vond t helemaal de bom!!!
    Toen de PS kwam vond k Nintendo nx meer.
    Maar of dat nou kwam door Nintendo zelf? Misschien was k er toen te oud voor. Want IMO maakt Nintendo echt kinderspellen, of ze zijn iig meer gericht op kinderen.

16. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wat zou Moore dan moeten zeggen? Dat het eind van het jaar ook het einde van Xbox is? Nogal appart voor iemand die de apparaten moet verkopen.

Nee het is dus logisch dat die 1 van de andere aanbieders aanwijst als 1 van de afvallers (2 console markt heeft hij niet verzonnen, maar is een gedachte die in de branche zelf leeft). Dan kan je zeggen dat het de PS2 is die het niet redt ... :confused:.

Logisch verhaal mi dus. Interessant? In het geheel niet. De tijd zal het wel leren.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik geloof Gamespy wat betreft console sales niet. Ik geloof liever de uitgevers als EA en Activision, die duidelijk zeggen dat de Xbox voor loopt op de Cube.

18. Oddball

Oddball S.O.E.

Leuk Bevonden:
    0
    Verkoopcijfers laatste 3 weken augustus in Japan:
    1. Gameboy Advance SP: 161.030
    2. Gamecube: 92.018
    3. PlayStation 2: 72.018
    4. Xbox: 1.290

Laatst bewerkt: 22 sep 2003
  19. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    sales, schpjales
    ik kan het wel vinden in de uitspraken van moore
    vroeger was ik Nintendo fanboy, maar iedereen die alles een beetje objectief bekijkt ziet dat nintendo is 'falling off'
    muv van Metroid Prime hebben ze niet echt de dingen gebracht die ze vroeger brachten
    Sunshine viel tegen, Zelda was te kort, Mario Kart is er nog steeds niet, Waverace viel tegen, Pikmin viel tegen
    en euhh.. nintendo online...lol

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Handig zo'n import lijste heb je ook een lijstje van totale verkopen wereldwijd... maar ja het blijven fanboys .. wij ook .... we zitten een beetje te zueren over verkoopcijfers

Deel Deze Pagina