Lightguns

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door robert22nh, 12 jun 2002.

1. robert22nh

robert22nh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat er verschillende lightguns uitkomen voor de XBOX. Maar weet iemand of de nieuwste guns ook goed werken op een 100hz breedbeeld tv.

2. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Lightguns zullen niet werken op 100 Hz tv's.......sorry
    Mad Catz heeft er al 1 uitgebracht.

Laatst bewerkt: 13 jun 2002
  3. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    huh? waarom is dat? dat slaat toch nergens op?
    kun je dat ff uitleggen? waarom dat dat niet kan op een 100 herz tv?

4. Robhimself

Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iets te maken met de refresh rate van tv's
    50 en 60Hz tv's refreshen minder vaak, dus worden er minder X-Y coördinaten naar de console gestuurd, die het weer naar de gun stuurt.

100Hz tv's refreshen te snel....de gun en console kunnen dit niet tijdig verwerken......met als resultaat: Je mikt bv op iets links in beeld, omdat de tv te snel refreshed, schiet je er 9 van de 10 keer VET naast.........dit euvel had ik ook met mn DC en PS2.....
    tis klote, I know :'-(

Duidelijk zo?

Laatst bewerkt: 12 jun 2002
  5. Kepler

Kepler Waiting for a Xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou je dan toch software matig kunnen aanpassen, je zou verwachten dat de Xbox snel genoeg is daarvoor....

6. Robhimself

Leuk Bevonden:
    2
    nope.........

7. Kepler

Leuk Bevonden:
    0
    waarom niet?

8. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    HET KAN NIET GODDAMN

kon nooit

9. Robhimself

Leuk Bevonden:
    2
    iets milder had ook wel gekund, maar het klopt! heeft met doorvoer snelheid van de signaalkabel (scart, composiet, S-video) te maken......

10. huub

huub * Gl@diatorZ *

Leuk Bevonden:
    0
    relax......!!

11. Kepler

Leuk Bevonden:
    0
    relax man, waarom reageert hier iedereen altijd zo gestresst! Alsof de wereld vergaat, ik vraag gewoon wrm het niet kan das toch een normale vraag?

12. TO3T3R

TO3T3R Guest

Oi Oi...

HaHa, ze zijn gefrustreerd dat de reward pack er niet is denk ik. Voor een echte gamer vergaat de wereld dan ook HaHa. Maar het is wel waar iedereen reageerd een beetje agressief hiero. Let's Have Fun...

Grt TO3T3R

13. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn pakkie al hoor maar ik snap niet dat ze niet iets kunnen maken dat het wel kan.
    maar dus over een jaar of 2 worden er dus NOOOIT meer lightguns gemaakt want iedereen heeft dan al een 100 herz tv.
    en dus die van madcatz is 1 van de laatse lightguns die ooit wordt gemaakt?

lijtk me toch van niet maar ja

jullie beweren schijnbaar van wel.
    heb ik gelijk?
    als het goed is dus wel.

Laatst bewerkt: 12 jun 2002
  14. robert22nh

robert22nh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een mailtje naar madcatz gestuurd. Hopelijk hebben we morgen dan meer duidelijkheid.

15. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    dat het niet kan lijkt me een beetje overdreven... dacht men vroeger dat er zoiets als vliegtuigen zouden kunnen zijn? ...

Ik denk dat het in de toekomst wel moet kunnen hoor, ze kunnen tegenwoordig overal wel wat voor maken.

16. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Argh...House of the dead 3.....nooit op mijn...mijn...mijn...
    *Barst in snikken uit.:'-(
    Zeker niemand een positiever verhaal?

17. Kepler

Leuk Bevonden:
    0
    Question
    How do light-guns work on a video game? How do they know where on the screen the gun is aiming to produce the correct explosion position in the game?

Answer

Most home video games and many arcade games use some sort of gun as an input device. You point the gun at the screen and pull the trigger, and if you hit the target on the screen, the target explodes.

To create this effect, the gun contains a photodiode (or a phototransitor) in the barrel. The photodiode is able to sense light coming from the screen. The gun also contains a trigger switch. The output of the photodiode and the switch are fed to the computer controlling the game.

At the same time the computer is getting signals from the screen driver electronics. If you have read How Television Works, you know about the horizontal retrace and vertical retrace signals used to align the picture on the screen. The screen driver electronics send pulses to the computer at the start of the horizontal and vertical retrace signals so that the computer knows where the electron beam is on the screen during each frame.

The computer normally uses one of two different techniques to figure out whether or not the gun is pointed at the target when the user pulls the trigger:

The computer blanks the screen and then paints just the target object on the screen (as a white object). If the photodiode senses darkness after one vertical retrace signal and then light after the next, the computer assumes that the gun is pointed at the target of the screen and scores a hit.

The computer can blank the screen and then paint the entire screen white. It will take time for the electron beam to trace the entire screen while painting it white. By comparing the signal coming from the photodiode with the horizontal and vertical retrace signals, the computer can detect where the electron beam is on the screen when the photodiode first senses its light. The computer counts the number of microseconds that pass between the time the horizontal and vertical retrace signals start and the photodiode first senses light. The number of microseconds tells the computer exactly where the gun points on the screen. If the calculated position and the position of the target match, the computer scores a hit.

Zo werkt dus een lightgun. Als ik het zo lees (als beginnende techneut) moet het dus wel mogelijk zijn om op een 100 Hz te werken. Volgens mij maakt het voor de hoeveelheid data niet uit, het moet alleen sneller verwerkt worden. Of snap ik het nu verkeerd?

18. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook wat ik hieruit opmaak. En eventueel kan er gebruik gemaakt worden van beide manieren waardoor de waarneming van de één gecontroleerd kan worden door de ander. Het wachten is nou op echt vette guns, want die ruimte knallers vind ik maar niks.

19. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch nog altijd de 100hz functie uit zetten, als je echt heel graag met een lightgun wil spelen?
    Oke ik geef toe dat het beeld dan wat trilt, maar je moet er wat voor over hebben tot ze met een betere oplossing komen.

20. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik dat uit kan zetten? Zal dat 's door de tjek gooien. Ik lees in dat verhaal ook niet wrom het niet kan maar schijnbaar lukt het toch niet....

Deel Deze Pagina