1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation 2 of X-Box?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door HousseGroove, 12 jun 2002.

  1. HousseGroove

    HousseGroove Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Game vrienden,

    Momenteel ben ik in het bezit van een Playstation 1 waar ik naar tevredenheid 4 jaar mee gegamed heb.
    Maar ik ben toe aan een nieuw consul en dat is het probleem...
    heb nog twee kandidaten over uit mijn lijst en je raad het al dat is de Playstation 2 en de X-Box.
    Wat vinden jullie ... Playstation 2 of X-Box en waarom...
    Hou van de volgende Type spelen, (ik zeg type hoeft dus geen vervolgen te zijn):

    - ISS Pro Evolution 2 ****
    - Metal Gear Solid ****
    - Actua Tennis *
    - Dino Crisis 2 ***
    - Resedint Evil **
    - Silent Hill **
    - Spec Ops ***
    - Tenchu 2 ***
    - Tetris **
    - Toca World Touring Cars ***
    - Zelda ****
    - Red Alert ***


    **** Super
    *** Geweldig
    ** Goed
    * Leuk

    Wat raden jullie mij aan te kopen... de PSX2 of de X-Box...

    Bedankt alvast voor de vele reacties!

    HousseGroove@hotmail.com
     
  2. Ricobah

    Ricobah Gamer 24/7

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja...om het even bij je 4 sterren-titels te houden:

    ISS Pro Evolution 2: de opvolger van dat spel is Pro Evolution Soccer (PES2 volgt in oktober). Het is de beste voetbalgame die op dit moment te krijgen is, maar hij is er alleen voor de PS2. De Xbox heeft wel ISS2, gemaakt door Konami Osaka. Ook dat is een lekkere voetbalgame, maar haalt het qua speldiepte niet bij PES. Wat dit betreft dus: ga voor de PS2.

    Metal Gear Solid: MGS2 is er al voor de PS2, dus als je 'm NU wil spelen, moet je die console kopen. Als je nog even kunt wachten: eind dit jaar (?) verschijnt MGS X (of heet-ie nou Substance?) ook op de Xbox en dat is een verbeterde versie van de PS2-versie. De nieuwe versie verschijnt trouwens ook op de PS2 (hoezo uitmelken? :)).

    Zelda: Daarvoor zul je toch echt een GameCube moeten kopen, trouwens ook voor de complete RE-serie. Legend of Zelda verschijnt echter pas in 2003.

    Je mag zelf je conclusies trekken...
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Console kopen is altijd moeilijk maar hier wat pro Xbox tips
    Metal gear solid zal verbeterd naar de Xbox kopen maar de Xbox krijgt ook Splinter Cell (check xboxworld main page ff) dit spel wordt misschien wel een MGS killer.

    tis misschien niet helemaal je genre maar wat dacht je van Project Ego, een RPG wereld waarin je zelf kunt bepalen hoe je het speelt,zet een tattoo, loop in vrouwen kleren. loop in de zon en je krijgt een getinte huid.
    een immense wereld en er schijnt ook nog eens een goede verhaallijn door te lopen and its Xbox only..
     
  4. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zou als ik jouw was toch voor de xbox gaan maar ik ben wel iemand die van de pc over is gestapt op de xbox. En ik heb dit pas gedaan bij de xbox omdat ik hiermee online kon gamen (ja daar was ik zo aan gewend) en de graphics komen dichter in de buurt bij de pc dan een ps2 (die soms wel erg achterhaald is met bv. rookeffecten).
     
  5. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier izjn al heel wat nuttige threads over...daar staan hele nuttige dingen in..een klein searchje kan geen kwaad :)
     
  6. Roeligan

    Roeligan Brainwashed Fragger

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n beetje al mijn vrienden hebben een ps2. Niet om hem af te kraken, we hebben er met zn allen al bijna 2 jaar speelplezier van, maar hij is niet te vergelijken met de xdoos. Ik ben geen M$ fan en was in het begin ook sceptisch. Maar feit is dat de ps2 al 2 jaar uit is. De xdoos heeft dus betere en nieuwere technieken. Nadat mijn neefje, nou ja neefje hij is 22, een xdoos had gekocht en ik bij hem had gespeel d was ik gelijk verkocht. Ook de DVD's zijn veeeel scherper bij de xdoos, en dat is eigenlijk de reden dat ik hem heb gekocht.

    Ik hoop dat je voor jezelf een goede keus maakt. Het was voor mij makkelijker omdat mijn neefje ook zo'n doos heeft, anders is het klote om lekker samen te gamen (ik bedoel spellen lenen, lannen etc.)


    HTH Roeligan
     
  7. Xenior

    Xenior Serious Xenior

    Berichten:
    3.054
    Leuk Bevonden:
    0
    Metal Gear Solid voor xbox krijgt er 5 levels bij, grafisch veel mooier en, ook belangrijk bij zo'n spel met een berg filmpjes, de laadtijden zijn veel sneller.
    Online in de herfst.
    300+ games aankomend gamejaar.
    Ik ben lui maar ik kan door blijven gaan.
    Wil je fietsen of autorijden, zo moejje 't sjien.:cool:
     
  8. Ricobah

    Ricobah Gamer 24/7

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm...als je een objectieve mening wilt hebben kun je deze vraag beter in een algemeen gamesforum stellen en niet op een Xbox-fansite :).
     
  9. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox!!!

    De PS2 heeft zijn tijd gehad..
    Xbox Live gaat rulen....

    Nu weet je genoeg.,.... :)
     
  10. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    5 levels erbij voor mgs op de xbox?
    Hoe zou je een level willen omschrijven in mgs?
    Volgens mij is het een doorlopend verhaal, maar ben pas 9 uur aan het spelen, kan zijn dat het eerste level nog niet is afgelopen.
     
  11. Mat Black

    Mat Black Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    X-box offcourse=(
    Heel veel PS2 spellen komen ook op X-box !!
    het ziet er bter uit en is nieuwer dan ps2 (1,5 jaar ouder)
    Er komt ook een soort metal gear solid op x-box maar schijnt dat die beter is...

    MzZl}:]
     
  12. Xenior

    Xenior Serious Xenior

    Berichten:
    3.054
    Leuk Bevonden:
    0
    Mat Black, komt er een mgs voor de xbox??? Dat meen je niet!?!
    Enneh Tijman, wijsneus:9 Weet ik hoe je een level moet zien, missch. het stukkie tussen laden van nieuwe ruimte in.....
     
  13. Panzerhaubitze

    Panzerhaubitze De botte bijl

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    STIERESCHIJT=(

    Fietsen of autorijden wat een gelul, op de PS2 komen het komende gamejaar 360 titels uit grafisch = hij misschien iets minder, So Fucking What, de PS1 was grafisch klote vergeleken met de dreamcast.

    Het gaat om de games en om de gameplay, als dat allemaal in orde = doet mond op mond reclame de rest!!!

    OK in ben de eerste die toegeeft dat een groot bedrijf met veel geld achter een console nooit slecht = maar Sony = nog steeds nummer 1, en geloof mij die laten zich niet zo makkelijk van de troon stoten!!!

    P.S; dit = opbouwende kritiek, ik heb zelf ook sinds zaterdag een XBOX, ik probeer alleen alles objectief te bekijken!!!!
     
  14. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Laadtijden vallen met mgs reuze mee hoor op de ps2, je krijgt nooit een balkje in beeld met loading, hoogstens zoals in resident evil dat het even duurt voordat je bijvoorbeeld van platform verandert.
     
  15. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    de xbox
    - goedkoper
    - HD dus geen memorycards van €30
    - speelt muziek af van HD
    - betere dvd kwaliteit
    - grapichs
    - geluid
    - mgs2 = op xbox mgs substance, splintercell
    - toca = dtm
    - halo.pgr,doa3,dino crisis 3 etc etc

    nu duidelijk??
     
  16. lenntheman

    lenntheman a

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    DIE keuze is snel gemaakt, de XBox natuurlijk, als je nou zegt dat je twijfelt tussen de gamecube en de XBox dan kan ik dat begrijpen :D
     
  17. TimBa

    TimBa Lakers Lover

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar dit is toch zeker een Xbox forum/site? Waarom weet dan niemand hoe die Xbox moet schijven]:- Voor de duidelijkheid het is Xbox en niet XBox, X-box, Iks boks, xbox, xBoX, XboX...

    Maarja, om ff op het onderwerp in te gaan, dit is niet echt een slimme vraag op een Xbox<--- forum te vragen... Want je weet dat iedereen standaard Xbox zegt, en uiteindelijk is het jouw eigen keus, want het is jouw mening over een bepaalde console.

    Mijn mening: Xbox of course.
     
  18. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Playstation 2 of X-Box?

    Dit is 1 van de weinigste forums die het meestal van beide kanten bekijkt..
    Hier wordt tenminste niet gezegd dat de PS2 slecht is, alleen dat ie verouderd is... (meestal dan)...

    Ik vind dat hij het beste een Xbox kan kopen, omdat die een heftige toekomst gaat krijgen...
    De Ps2 is nu eigenlijk een beetje achterhaald...
    Is wel een coole console, alleen hij is er al 2 jaar..

    Maar als die bijv.. Liever final fantasy speelt, dan moet die de PS2 kopen....;)
     
  19. Erik

    Erik aka XerO

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Playstation 2 of Xbox

    Tja ik heb zelf Xbox duz ik zouw zegge xbox;) maar juh moet ut zelf weten Ps2 is der al wel 1,5 duz geen nieuwe meer:D
     
  20. outsider

    outsider xbox-souljah

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ok dan heb zelf xdoos en ps2 en ja mijn mening is toch koop
    gwoon xdoos en als je een ps2 wil tja koop die eventueel wat later maar met xbox ga je toch meer uit je stuiter dan de ps2.

    heb je een ps2 dan:)

    heb je een xbox dan8) :D }:] :cool: :D }:] :D
     

Deel Deze Pagina