tv kapot?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LYNX, 24 sep 2003.

1. LYNX

LYNX easy to peel, sweet.

Leuk Bevonden:
    0
    probleempjes met tv + xbox.

Ik zit nu een beetje met een probleem, het zit zo:
    Ik heb een 54cm Sony trinitron tv maar na een tijdje xbox'en begint het beeld heel vaag te trillen dat merk je vooraal met rallisport challenge en ssx tricky, met halo heb ik veel minder last van.
    Als ik mijn xbox op een 37cm Panasonic'je aansluit trilt het beeld helemaal niet, ik heb het ook op een philips geprobeert maar dat ging ook goed.
    als ik tijdens het spelen de tv (sony) ff uitzet en dan weer aan is het beeld voor even weer goed maar daarna begint het weer.
    Als ik me in het xbox dashboard bevind trilt het beeld niet en hetzelfde geld voor gewoon tv kijken. :'-(

mischien weten jullie wat het is, hoe het te verhelpen en of een reparatie eventueel de moeite en het geld waard zou zijn.

Laatst bewerkt: 24 sep 2003
  2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Staat je Xbox ingesteld op 60Hz? Dat ondersteunen de meeste trinitron's (50Hz's kasten uiteraard) niet.

Mocht je hem op 60Hz hebben ingesteld (bij opties in je dashboard), zet hem dan op 50 Hz.

Je tv is kapot als ie het niet doet en bij je xbox en bij je tv. Dus als ie echt stuk is :+

3. vince0606

vince0606 speedfight

Leuk Bevonden:
    0
    xbox op een sony tv dat is vragen om moeilijkheden :D

4. LYNX

Leuk Bevonden:
    0
    Nope staat op 50hz , bale:'-(
    weet iemand toevallig of het duur is om zo'n bak
    naar een reparateur te brengen?

5. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb soms met KOTOR dat het beeld verandert naar breedbeeld en weer terug.
    Het gebeurt niet vaak maar als het gebeurt toch irritant.
    Ik heb een Advance Scart en tv staat op 60.
    Kan iemand me helpe?

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja als je tv echt kapot is (waar ik nog aan twijfel omdat je zegt dat gewoon tv kijken geen klachten geeft), is reparatie relatief duur (zelfs bij het kleinste gebrek). Ze meten de hele kast door en dat kost wel wat aan arbeidsloon.

Wel kan je aan je reparateur vragen om alleen te kijken wat kapot is (en dan vinden ze altijd wat, kijk uit!) en hoe duur zo'n diagnose is. Kan je altijd kijken of je hem wil laten repareren.

7. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Misschien ff al je stekkertjes (denk aan, scart aansluiting enz.) goed aandrukken, dat ie soms contact verliest, of slecht contact heeft :confused:?

8. Corolla Friend

Corolla Friend Bhuddymahn

Leuk Bevonden:
    1
    Xbox aan Sony tv is niet vragen om moeilijk heden, wij hebben er ook 1, niks mis mee :) Ik kan jullie helaas niet helpen :mad:

= CF =

9. LYNX

Leuk Bevonden:
    0
    tja, heb het al geprobeerd; ik denk toch dat het mischien aan de scart van mijn tv ligt, want gewoon tv kijken gaat wel oke:{
    maar bedankt voor reactie!

10. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Btw, ik heb gelezen dat je Parental Control op de xbox hebt.
    Ik kan het niet vinden zit het niet op elke xbox ofzo?
    Dit had ik van een site:

1 - Turn on the Xbox console with no disc in the disc tray.
    2 - Select Settings, then select Parental Control, and then select Games.
    3 - Select the new level: All, M (mature), T (teen), E (everyone), K-A (kids to adults), EC (early childhood), or None.

Moet je iets speciaals doen ofzo om het aan te kunnen zetten?

(btw, vond het een beetje doelloos om dit in een ander topic te plaatsen:))

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Als je iemand in de buurt kent met ook een xbox leen zijn scart kabel dan even.. Misschien zit gewoon ergens in jouw scart een kabeltje los..
    Of als je een ander apparaat heb wat ook een scart heeft (video/dvd) sluit die aan op de scart ingang die je normaal voor je xbox gebruikt.. Als je scart ingang van je tv naar de donder is moet ie dan ook problemen geven

12. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is voor zover ik weet alleen op US (ntsc) xboxen... Volgens mij niet op de pals.. (tenzij ze dat ondertussen veranderd hebben)

13. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb mijn XBOX al dik een jaar hangen aan mijn 82 cm Dolby Surround 50-60hz PAL SONY BreedBEELD TV met PALPLUS ondersteuning...om maar een tv te noemen.
    Hij doet het perfect!

14. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij was het een grapje omdat de ps2 ook van sony is, en dat het daarom niet samen zou gaan :+

15. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    meestal werken ze met een database, ze zoeken merk en type nummer op. voeren de klacht in .... en voila... vervang transistor ..... met weerstand.....
    zo gaat het vaak.

16. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: probleempjes met tv + xbox.

ik zou eerst even een andere kabel proberen (advanced scart?)
    of een andere scart aansluiting

Deel Deze Pagina