Hey jongens, Als ik mijn xbox of gamecube aansluit via RGB SCART kabel krijg ik heel erg donker beeld. Ik heb een Philips/Aristona tv, nu heb ik ergens gelezen dat je dan een paar draadjes van de rgb kabel moet doorknippen. Weet iemand hier wat meer van want donkere spellen zijn nu heel moeilijk te spelen en ik erger me dood aan een composiet aansluiting Alle hulp is welkom
heeft je tv meerdere aansluitingen die je in gebruik hebt. zoals xbox op scart 1 en gamecube op scart 2? zo ja, probeer dan eens met 1 aansluiting. heel misschien kun je in de tv het rgb kanaal apart afstellen (helderheid/contrast)
Er zit maar 1 scart aansluiting op de tv, maar ik zal eens het boekje opzoeken misschien dat er wat instaat over het rgb signaal thnx alvast voor de suggesties
Denk dat je er weinig aan kunt doen, mijn xbox scart heeft ook van die dagen vindt het een slechtding ben er ni kapot van. Je kan het proberen op een ander tv en kijken of het verandert zo ni dan ligt het aan de scart en mot je een nieuwe hale
je kan ook even zoeken op internet hoe je in het service menu komt. daar kun je het zeer zeker instellen. voor de mensen met een sony wega: op de bovenkant van de tv channel + en channel - indrukken, vasthouden en dan tv aanzetten. 2x menu toets op de afstandsbediening indrukken en .... voila. kijk wel uit met wat je doet. voor je het weet is de tv volledig ontregelt. je kunt hier ook zien hoeveel uur de tv heeft aangestaan en of er fouten geweest zijn (logboek)