De vrijheid die je hebt... de keuzes die je kunt maken of je goed of slecht word. En vooral de ontwikkeling van je personage is altijd leuk, ook zijn de verhalen bij Rpg's vaak erg goed in tegenstelling tot andere gamesgenre's
Je gaat vaak 'levels' omhoog met je character, dan kan je bepaalde skills of atributen verbeteren. Vaak ook de items die je vind, verbeteren je character. Soms ook door quests oid.
Het mooiste aan RPG's vindt ik vaak wel de diepgaande verhaallijnen die er in zitten en vaak ben je wel ff zoet met zo'n spel je heb ze vaak niet binnen 10 uur uitgespeeld
Ik houd er ook niet van, maar spellen als Golden Sun (GBA) of Starwars KotOR gaan er bij mij toch in Vooral de vrijheid en de lange speelduur, gecombineerd met een sterk verhaal boeien mij!
RPG's zijn vaak verslavend... Je bent steeds benieuwd naar dingen die gaan komen waardoor je het urenlang achter elkaar kunt spelen... RPG's geven je vaak het idee dat je zelf echt in het spel zit en gesprekken voert met iedereen die je tegenkomt! Meesterlijk!
Meestal hebben ze een goed verhaal. Moet ook wel, want in tegenstelling tot een actiespel, waar vooral de actie centraal staat, moet een goede RPG het hebben van het verhaal. Je bent er lang mee bezig, maanden, soms zelfs jaren. De mogelijkheid om van de mainquest af te wijken (kan overigens niet bij alle RPG's). En ze zijn VERSLAVEND
toen ik voor de eerste keer een rpg wou gaan spelen, sprak het mij ok niet echt aan, maar toen ik dan begon met het spel te spelen (morrowind ) dan raakte ik al vrij snel verzeild in een groots avontuur en was ik totaal verslaafd, morge ga ik ook SW: KOTOR halen dat worden weer slapeloze winteravonden.Als je eenmaal begint met een rpg te spelen kun je zeeeer moeilijk stoppen (als het tenmiste een goede is), binnenkort weer smullen geblazen met sudeki, fable ...
Ik vind RPG's zuigen vind ze fucking saai en kom nooit verder meestal. ZOals van die dingen als FINAL FABNTSY op de ps2. Maar SW Kotor kwma ik nog wel ver mee.