Teveel racegames op de X-Box?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door nielsracing, 30 sep 2003.

1. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Wat me de laatste tijd erg opvalt is dat de Xbox eigenlijk een Racebox is. Er worden zooooveel racespellen uitgebracht dat ik echt niet meer weet welke ik nou moet kopen, een paar vrij recente of nieuwe:

Midtown Madness 3
    Burnout 2
    Midnight Club2
    Project Gotham Racing 2
    Group S Challenge
    Outrun 2
    Colin McRae 4.0
    Driver 3
    En ga zo nog maar even door.

Persoonlijk vind ik 't niet erg, ik ben een echte race-fanaat:p maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen liever een ander soort genre wat beter vertegenwoordigd zien? Of heb ik het mis?

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nooit genoeg :+

Randapparatuur is wel gewenst (FF stuurtje graag). Of andere genres niet aan bod komen is een ander verhaal. Denk niet dat het zo is als geen racegame wordt ontwikkeld een andere wordt ontwikkeld.

3. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Nee ok, maar ik vind persoonlijk dat het race-genre is ergggg goed (zo niet te goed) vertegenwoordigd is.
    En idd, stuurtje is een uitkomst, FF helemaal!:9

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Precies wat ik wou gaan melden in dit topic toen ik de titel zag :)

Ach, ik geloof niet dat je je er echt aan storen kan wanneer je niet van racegames houd, dan kijk je daar toch gewoon niet naar? :cool: De racegame fan zou misschien wel liever wat meer samenwerking zien, om gewoon 4 racespellen per jaar uit te brengen en dan ook 4 kwalitatief goede games - Dat zal helaas nooit echt uitkomen denk ik :D

5. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens. Het is niet erg ofzo (want bijna al die race spellen zijn zeer goed) maar toch zie ik liever ook andere genres op de Xbox, en dan vooral RPG.

Het begin allemal te komen (KOTOR) maar ik vind het wel een beetje aan de late kant (Xbox is al een tijdje gereleased).

Zit persoonlijk op Sudeki te wachten :D

EDIT: En als er dan toch een racespel uit moet komen, laat ze dan een goeie F1 spel maken :mad:

Laatst bewerkt: 30 sep 2003
  6. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    't Is natuurlijk wel persoonlijk van welk genre je houd, dat is maar goed ook anders hadden we allemaal dezelfde spellen, en dat zou ook niet helemaal tof zijn :)
    En zoals Wouter al zei, eigenlijk moeten ze samenwerken om gewoon een paar RETEgoede spellen uit te brengen, maarja, dat gaat denk ik niet door :)

PS: Ik vat nog steeds niet dat MS geen FF stuurtje uitbrengt, volgens mij is er best wel een grote markt voor, en zo moeilijk lijkt het mij niet om te maken, maarja, ik doe 't tot die tijd lekker met m'n F-1 Stuurtje, die stuurt echt perfect!

Ja! Dit is echt een groot gemis voor de race-fans, er moet gewoon weer eens een F-1 game komen met de juiste licensies, maar daarop kunnen we lang wachten...... :'-(

Laatst bewerkt: 30 sep 2003
  7. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Leuk toch! Beter te veel dan te weining!

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vind het ook wel beter. En zijn verschillende racegames: rally, arcade, snachts, fun racer etc. Goed zo een divers aanbod aan racers.

9. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik houd dus écht niet van racegames! Ik vind ze allemaal op elkaar lijken vooral die rallygames.
    -Zo snel mogelijk naar de finish.
    -Zorgen dat je eerste bent.
    MotoGP gaat nog wel, maar dat wordt ook erg herhaaldelijk.
    De enigste racegame waar ik me echt mee vermaakt heb is Burnout 2. Omdat je ook verkeer moest ontwijken.

Ik zou graag het genre shooters nog sterker vertegenwoordigd willen zien. Maar er komen gelukkig nog een paar mooie eind dit jaar en begin volgend jaar _O_

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    veel racers? veel FPS zul je bedoelen :+

11. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar zoveel goede FPS's zijn er nou ook wer niet...
    En teveel racegames.

12. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Er is zeker een divers aanbod (m.u.v. F-1)
    Dit moet natuurlijk ook, omdat de een van arcade houdt en de ander van simulatie (IK DUS) en dat maakt racegames aantrekkelijk voor een grote groep gamers.
    Verder zou 't ook ook erg leuk zijn om een goede KARTgame uit te brengen. Niet eentje die met allemaal goodies die je onderweg kan halen, ineens 400km/h boekt, maar gewoon echt een simulatie game.
    Omdat ik zelf regelmatig kart, weet ik dat het echte kartgevoel niet via een computergame tot uiting kan komen, met name 't sturen en de grip enz.
    Maarja, wie weet kunnen sommige ontwikkelaars 't wel benaderen:9

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het helemaal niet zo erg is dat er veel (verschillende!) racegames zijn. Als race hater :+ geniet ik namelijk volop van bijvoorbeeld Burnout 2 terwijl iemand die zo strak mogelijk wil racen van een Moto GP of Sega GT houdt...en iemand die lekker wil crossen wil een Collin McRea...dus zoals t nu gaat is 't wel goed geloof ik, maar we moeten niet teveel van 't zelfde krijgen hoor (4 rally games al toch? :confused:)

14. Javdalen

Javdalen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel leuk dat er zo veel race games op de Xbox uitkomen (zeker voor een auto-race fan als ik).

Het enige jammere is dat er er onder al die vele race spellen nog steeds geen spel is wat (sorry dat ik er weer over begin) kan tippen aan het race plezier van GT3.

Niet alle racespellen die uitkomen zitten in hetzelfde genre race games, bijvoorbeeld burnout 2 is in zijn stukje race game genre echt top. Maar een echt race simulator zou op de xbox niet misstaan.

15. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie ook het probleem niet dat er te veel race games uitkomen. Misschien maakt het het kiezen welke game je wilt kopen wat moeilijker maar dan moet je er maar meerdere kopen. En als je er niet van houdt koop je ze toch gewoon niet, er zijn genoeg spellen van andere genres die ook leuk zijn.

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik hou totaal niet van race games en me enige racegame die ik ooit in mijn bezit had was RSC en die gebruikte ik alleen voor multiplayer, omdat een vriend van me graag race games speelt.

Misschien ligt het niet aan het grote aanbod van de racegames, maar aan het kleine aanbod van de andere genres ;)

17. tuit

tuit Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn aardig wat racespellen op de Xbox, ik heb er nu al aardig wat. Laatst speelde ik echter op de PS2 van een vriend van mij Gran Tursimo, en het viel me op dat ik zo'n soort racegame wel mis, en dan doel ik eigenlijk op het gevoel en de handling die de verschillende wagens geven.

Project Gotham Racing komt hier echter wel dicht bij in de buurt.

Ik las trouwens dat een hoop mensen randapparatuur wilden hebben, nou ben ik zelf ook op zoek naar zoiets en ik vroeg mij af of de ferrari 360 modena steeringwheel iets zou zijn. Ik zag hem laatst voor 21 euro (excl BTW) bij computerwebstore

Als laatste wil ik wel zeggen dat er nooit genoeg racegames kunnen zijn, het is goed voor de concurrentie, wel zou ik een goede Formule 1 game willen zien

18. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom loopt iedereen toch vergelijkingen te trekken met Gran Turismo?? Ik vind dat wel zo'n kut spel he, en het ligt er niet aan dat ik niet van race games hou, want ik ben helemaal weg van racegames!!

Maar ik denk dat het "overdreven" aanbod van racegames wel meevalt hoor. In andere genres zijn ook zat games. Tijdje terug vond ik zelfs dat er niet echt veel racegames waren, ja of ze spraken me totaal niet aan. Tja en nu komen er ineens een stuk of 3/4 tegelijk uit. Ok probleempje voor me bankrekening, maar je hoeft ze ook niet allemaal tegelijk te kopen.
    Nej ik vind het toppie zo. Genoeg race games, genoeg soorten en maten, voor ieder wat wils.

Klasse Microsoft!

19. d.C.

d.C. Crew X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker niet! Dat is ook één van de hoofdredenen waarom ik eind vorig jaar een Xbox kocht. Ik heb CMR4 nu online ergens besteld en hopelijk komt hij deze week aan. Dat wordt nog eens racen tot ik er bij neerval.

Stuurtje zou inderdaad ook wel mogen :)

20. tuit

tuit Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens Richard, ik vond het ook altijd overdreven dat iedereen racespellen vergelijkt met Gran Turismo. Maar dat was voordat ik het een keer had gespeeld, en ik moet zeggen dat het me wel beviel, vooral het verschil in wegligging en sturen tussen de verschillende wagens. En ik denk dat het daar af en toe een beetje aan ontbreekt in de verschillende racegames die tegenwoordig uitkomen.

Maar iedereen heeft zijn eigen smaak en de een is beter in een simulatiegame en de ander in een arcade game.

Het volgende spel dat ik op het oog heb is DTM racedriver, alhoewel de AI daarvan er niet goed vanaf schijnt te komen in de verschillende Reviews/Previews...

Deel Deze Pagina