Dolby Digital via coax

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door twel12, 15 jun 2002.

1. twel12

twel12 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de pinnen van de adv. scart cable bekijkt, dan staat op pin 3 SP/dif out en op pin 12 SP/dif out-ground.

Heeft iemand al geprobeerd om deze door te verbinden met de SP/dif coax ingang van een DD versterker. Als je alleen een sp/dif coax ingang op je versterker hebt zitten dan hoef je tenminste geen (dure) converter van glas naar coax te kopen.

Groeten Twel12

Laatst bewerkt: 15 jun 2002
  2. daburnd88

daburnd88 penny for your beer!

Leuk Bevonden:
    0
    hmzz

dat is niet de advanced scart cable.

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Tuurlijk is dat wel de advanced scart die jongen heeft het erover om hem te converten via makkelijk kabel werk of nie??

Ik denk dat je toch een converter moet kopen wat wel kan is zon kabel kopen die toslink en die andere uitgang van optical heeft (heb ik)

4. twel12

twel12 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :{ oh nee ? welke kabel dan volgens jou ?

5. Terre

Terre My best friend...

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je een kabel met aan de ene kant optische stekker en andere kant digitale coax :confused:
    Volgens mij bestaat dit niet, juist daarom dat je zo'n converter nodig hebt.

6. Foxz

Foxz 343 Guilty Spark

Leuk Bevonden:
    0
    LOL:). Toslink = Toshiba Link = optisch, dus jouw kabeltje is gewoon een simpel optisch kabeltje. Maaruh om even terug te komen op de vraag van de threadstarter, ik zou het niet weten maar ik denk dat je meer kans hebt op antwoord als je de vraag op Gathering of Tweakers stelt:). Daar zitten de echte hardware freaks namelijk. Oh en misschien is er ook wel een 3rd party kabel voor de Xbox met een coaxiale uitgang, maar daar zou je dan zelf even naar moeten zoeken.

Laatst bewerkt: 15 jun 2002
  7. Terre

Terre My best friend...

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik alleszinds nog nergens tegengekomen... :'-(
    Spijtig genoeg, want met converter enzo ben je veel geld kwijt :mad:
    In mijn geval:
    M$ Advanced Scart cable 30 Euro
    Toslink cable (optisch) 15 Euro
    RCA cable (coax) 15 Euro
    Converter (optical IN 2 coax OUT) 55 Euro
    Adapter 6V 300mA voor converter 10 Euro
    Komt op 125 Euro ofzo, maja Dolby Digital 5.1 is het ECHT wel waard, veeeeeeeel beter geluid bij games!

8. jengelander

jengelander Loves Nena!!

Leuk Bevonden:
    0
    LoL

Het enige verschil tussen optical en coax is de "warmte" van het geluid. Ik heb zelf me standalone dvd speler over een coax lopen en me Advanced Scart Cable gewoon optical. Gaat allebei prima :)

Deel Deze Pagina