[XOne] [Centraal] (Netwerk)Kabels (System Link/Cross/UTP/USB)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 21 mei 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je een usb modem krijgt heb je maar 1 oplossing (of een dure usb router kopen, maar dan kan je beter een router modem kopen)internet delen <-- lees deze thread door en je leert wat je nodig hebt

    win98 SE (of hoger) + Netwerkkaart + Cross Cable

    suc6

    als je nog meer vragen hebt stel het dan in de centrale topic van Internet delen (of in die van je provider)
     
  2. Veggie

    Veggie Guest

    Internet delen, dat is toch dat ICS ofso?

    Maar anyway k heb nog een vraagje over die crosscable ... dat is hetzelfde als een UTP kabel toch?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie pagina 1

    Nee normale UTP is geen Cross Cable UTP :+
     
  4. Veggie

    Veggie Guest

    :)

    Ah, ik begrijp et .. bedankt !
     
  5. Dik KlootWijk

    Dik KlootWijk Active Member

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje

    zou ik op via mijn lanpoort van mijn pc, ne crossed kabel kunnen verbinden met mijne Xbox? of gaat da nie?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat kan en is ook de enige mogelijkheid als je een USB modem hebt (of je moet een andere modem router kopen)

    en je hebt dan idd een crosscable nodig
     
  7. Dik KlootWijk

    Dik KlootWijk Active Member

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thx

    gewoon in je lanpoort steken en verbinden met xbox?

    en wat moet je bij je internet instellingen veranderen?

    thx
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie de centrale thread internet delen voor de instellingen van windows (je kan tevens kijken op xbox.com
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    HIERO
     
  10. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    glasvezel??? hoe kan ik ADSL

    hallo

    mijn vader heeft al 2 keer geprobeerd om ADSL te krijgen, bij tiscali en demon.

    en het kon allebij niet omdat het over glasvezel moet of gaat ofzo

    en weet iemand een provider waarbij dat niet uitmaakt.
     
  11. macdaddy

    macdaddy Active Member

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk het zal wel aan ligge dat je geen lineshare heb waar je woont en dat is dat dan dat je geen andere bedrijf je telefoon kan dele dan kpn
     
  12. Veggie

    Veggie Guest

  13. [BBE]rel

    [BBE]rel ©

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat als je in bijvoorbeeld een nieuwbouwwijk woont er geen ouderwetse koperdraad meer naar jouw huis ligt maar glasvezel. adsl gaat over koperdraad dus als je glasvezel hebt liggen kun je dus geen adsl krijgen. Je kunt kpn bellen en vragen of er op jouw postcode nog koperdraad ligt of niet:).
     
  14. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Hmmm even voordat je ontzettend teleurgesteld gaat doen, de kabelmaatschappijen zijn bezig met plannen voor een landelijk glasvezel-netwerk. Over glasvezel zijn namelijk snelheiden te behalen die grote meervouden zijn van de huidige maximumsnelheden met koperdraad, en jij zult waarschijnlijk een van de eersten zijn die over dit netwerk kan internetten! _O_

    Maarja om op je vraag antwoord te geven: Als je inderdaad glasvezel hebt liggen dan heb je inderdaad een probleem. Dit ligt niet aan de provider (die de dienstverlening doet) maar aan de KPN (die voor het technische gedeelte zorgt). Álle ADSL maakt gebruik van dezelfde techniek van KPN, en als het daar fout gaat kan je dus lang zoeken naar een goede provider, maar dat lost je probleem niet op.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik wil deze topic gaan samenvoegen met de centrale topic Alles over kabels en ik zal daar dan ook wat meer info over glasgevel geven.. vinden jullie dit goed?
     
  16. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik vind dat goed.

    en volgens mij komt er mischien over 8 weken een antenne van betuwe net in onze wijk en dan komt er een hele kleine antenne op het dak van ons huis en dan kunnen we wel ADSL (stond in de krant) maar dat is nog niet zeker.

    weet iemand of je met betuwe net live kan??
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2003
  17. svn

    svn Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit dus met een klein probleem,

    ons huis is als volgt ingericht.

    De kast van de provider, waar de telefoon en kabel ingang van het huis zit. Dan gaat de coaxial cable zon 10 m. onder de vloer door naar de achterkamer, naar de (terrayon) modem. Nu is het zo dat mijn kamer recht boven de plek zit, waar de kast van de provider e.d is. (dus waar de coaxial cable de grond in gaat zeg maar)

    Hoe kan ik dit nu het best oplossen? De vloer weer openmaken zou niet lukken, want daar licht net nieuwe vloer in.

    bedankt :)
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Eén woord: Wireless.
     
  19. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    hier is een site over "draadloos internetten: www.xtratyme.nl

    en ze willen ook zo'n antenne hier in de buurd zetten!!!

    maar kan je daar xboxlive mee???
     
  20. Jelzie

    Jelzie Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me eigenlijk onzin dat je in nieuwe wijken geen adsl ken krijgen, ik denk dat de centrale waarop hij is aangesloten gewoon nog niet geschikt gemaakt is, daar moet eerst glasvezel heen gelegd worden en vanuit de centrale naar de woningen loopt tegenwoordig zo'n dikke blauwe kabel met daarin ik geloof 12 koperdraden en wordt in de meterkast van de woning gewoon een klein kastje opgezet waar je een RJ11 stekkertje in kan steken.
     

Deel Deze Pagina