Rare vlekken op TV, normaal of niet normaal?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Ikarus, 3 okt 2003.

1. Ikarus

Ikarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik vroeg me eigenlijk 2 dingen af:
    1. Ziet een spel er veel beter uit wanneer je een breedbeeld tv met 100Hz etc. gebruikt of zit er niet zo'n heel groot verschil tussen de verschillende typen tv's
    2. Ik vraag me af of mijn tv wel geschikt is voor de xbox. Ik heb een goedkoop model 70cm philips tv (geen breedbeeld, 50hz, geen vlakke buis). De tv is slechts 6 maanden oud. Maar als ik bij splinter cell naar het groene menu ga dan verschijnt links van het menu een roze vlek en rechts een blauwe. Hoe langer het menu opstaat hoe groter en feller de velkken worden. Dit geburd al na 1 minuut. Als ik bij splinter cel erg lang door de nachtkijker kijk dan krijg ik op sommige plekken een lichte roze en op ommige plekken een lichte blauwe waas. over het beeld. Deze is echter bijna niet te zien.
    Daarbij. Als het beeld donker wordt (bijv. zwarte vlakken) dan is dit gebied nooit echt zwart maar zie je donkergrijze en donker rode vlakken, niet echt duidelijk maar toch. Nu heb ik bij het duitse officiele xbox magazine (ik moest voor mijn werk naar duitsland vandaar) een dvd erbij gekregen met daarop o.a. een trailer van starcraft ghost en halo en daarop zijn de verschillende kleuren best vreemd, als je rood ziet dan zie je bijv. verschillende gradaties rood en dan zie je dit duidelijk in vierkante vlakken. Ik vroeg me af of dit kwam omdat deze trailer nog lang niet perfect is.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Greetz Ikarus

2. mickey_nl

mickey_nl Xbox fool!

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan eens kijken of je soms 60 Hz heb ingesteld. Dat kan wel eens deze problemen veroorzaken.

Ook kan een advanced scart cable wel eens helpen want je hebt een redelijk groot beeld!

3. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Dit klinkt heel erg als een magnetisch veld in de buurt.. we hadden het ook bij onze tv beneden, er stond twee uurtjes een speaker naast.. meteen tv verneukt,.. het zal wel te maken zijn.. maar meer weet ik niet :eek: |:- .. meer mensen die denken dat dit met een magnetisch veld te maken heeft?

4. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat denk ik ook.
    speakers etc. even een dagje weghalen bij je tv, dan moet het de volgende dag over zijn. meeste tv's "degausen" (pfff wat een woord) als ze koud zijn. staat hij misschien tegen de muur van de meterkast? ook dit is een verkeerde plek voor een tv.

5. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo m'n twijfels of het komt door een magnetisch veld aangezien je dan ook bij gewone TV uitzendingen verkeerde zou moeten hebben.

Als je TV meerdere SCART aansluitingen heeft, kun je ook ff een andere SCART aansluiting testen. Kan zijn dat die aansluiting waar die nu op zit niet meer in orde is.

6. Black Talon

Black Talon tja............

Leuk Bevonden:
    0
    Het feit dat je praat over rare vlekken bij één spel en dan ook nog bij bepaalde situaties lijkt erop dat je beeld inbrand en dan niet direct permanent maar tijdelijk. het lijkt erop dat je beeldbuis er niet goed tegen kan om lang exact dezelfde kleur te projecteren waardoor er één kleur over z'n nek gaat.

waarschijnlijk heb je een wat oudere televisie die hebben er namelijk wat sneller last van.

hopelijk heb je er wat aan

grtz BT

7. gerjan

gerjan Guest

das niet erg dat komt omdat het gewoon trailers bedoelt voor de pc zijn, kheb ook die oxm 21 en staat die trailer van e3 Halo 2 op, dat ziet er ook een beetje vreemd uit.

dus het waren wmf,mpeg, mpg, avi of iets dergelijks en ik weet niet wat voor type film de xbox kan afspelen, maar waarschijnlijk is het naar dat type zijn omgezet...En ik denk dat daardoor dat gedoe onstaat.

De rest zou ik niet weten, staan de instelling van de xbox op pal-60 ofzo, probeer wat beter bij jou tv werkt. misschien staat ook wel de instelling van het type tv verkeerd ingesteld in het xbox instellingen menu...bijvoorbeeld dat ie op "Letterbox" ofzo staat.

probeer verschillende instellingen en kijk of het wat uitmaakt, zo niet...........tja..dan weet ik het ook niet

Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2003
  8. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of dit helpt maar ff naar 00 zappen ik heb soms van dat magnetisch dingetjes geval waar door me beeldscherm zo'n groen blauw paars schermpje krijgt als ik op 00 druk en weer naar xbox dan is alles weer ok

9. Ikarus

Ikarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens bedankt voor de behulpzame reacties. Die rare vlekken op die CD en dat dit voor PC is gemaakt kan ik me wel voorstellen. Ik heb dit trouwens ook met de demo's op de splinter cell CD. Ik hoop in ieder geval dat het dat is.

Die magnetische velden had ik al gecontroleerd.
    Scart advanced kabel gekocht (mijn tv heeft RPG scart) maar het beeld werd echt helemaal niet mooier dus ik snap trouwens ook niet dat iedereen zegt dat die advanced scart zo goed is want ik zie geen verschil.

Ander scart uitgang ook geprobeerd en geen resultaat.

De TV is nieuw, slechts een half jaar oud. Ik heb de leverancier gebeld en kan hem gaan ruilen.

Hartstikke bedankt voor de help.

Ikarus

10. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je TV RGB-ondersteuning heeft, wil dat niet per definitie zeggen dat al je SCART aansluitingen dit ondersteunen. In veel gevallen ondersteunt slechts 1 aansluitingen van de 2 of 3 RGB. Kun je overigens nakijken in de handleiding van je TV.

Het verschil tussen het wel of niet gebruiken van de Advanced SCART kabel zou je toch wel moeten zien hoor. Neem bijvoorbeeld het spel PGR. Zonder Advanced SCART kun je de letters op het nummerbord van je auto moeilijk/niet lezen. Mét Advanced SCART echter is het haarscherp en perfect te lezen.

Najah, anyway veel suc6 ermee en hopelijk is het met je nieuwe TV opgelost. :) Laat het hier ook ff weten... kan handig zijn voor mensen die misschien hetzelfde probleem hebben of die via de search op deze thread stuiten.

11. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    heb er inderdaad ook last van... beetje scheef beeld... stom dat ik daar niet aan gedacht heb... staat een speaker naast die groter is dan m'n TV... stom stom stom

Deel Deze Pagina