CS Player Killed asspennies @ 12:07 pm pst on 1/26/03 - general - 188 comments - hot topic The Globe and Mail reports that a Vancouver teen was killed in an internet cafe argument started over Counter-Strike: Witnesses have told police and Mr. Kwee's family that the incident began when Mr. Kwee, who kept winning, started gloating about his success. In response, a message appeared on Mr. Kwee's screen: F.U. He replied: F.U.2. As the exchange of words escalated, three young men from another computer screen rushed over and grabbed him by the collar. They were about to punch him when others intervened, said Albert Wahyono, a friend of the Kwee family. Mr. Kwee and his teammate were relieved when the men turned and ran out the door. But the losing teammates came back moments later, pushed Mr. Kwee into a corner and started to beat him up. A shot was fired and they fled. Some would argue that Counter-Strike is the cause of this tragedy. I maintain that they could have been playing the Sims or Hearts and still had this same sort of reaction. Harry Law from the magazine ProGamer agrees: Counter-Strike is "the most popular game in the world" and played by many people who do not become violent, he said. "I highly doubt that the game has any influence over someone who causes violence," he said. He speculated that Mr. Kwee may have been killed by someone who had a grudge against him for another reason. zoiets is al vaker voorgekomen, een jonge die cs en reallife niet uit elkaar kon houden heeft ik d8 14 leerlingen en 2 lerare dood geshoten, de meeste waren een hooft schot
Dit is best oud. anyway die gasten zijn gewoon ziek in hun hoofd en gamen heeft daar gewoon niks mee te maken. er zijn miljoenen mensen die gewoon gamen zonder ook maar enige agressie te krijgen bij het gamen en net omdat er een paar van die gekken tussen zitten krijgen wij als gamers een slechte naam.
Is dus een goede training voor swat lui of andere, die geen headshots kunnen maken Verder denk ik dat dit niet echt met gamen temaken heeft, oké hij heeft dan wel gegamed, maar iedereen speelt tegenwoordig een spelletje. Als je ziet hoeveel mensen hier GEEN last van hebben...tjah
het zal er wel mee te maken hebben, maar dan alleen bij ziekere mensen. er was eerst ook iemand die had Final Fantasy gespeelt en had z`n hele familie uitgemoord met een zwaard. Als je dan zo ziek bent krijg je denk ik weel een soort tik door je hooft : hey die gast doet het ook. maar inderdaad, er gamen miljoenen mensen en daar zijn er misscien 100 hartstikke gek van..
Dit is inderdaad al oud, maar het blijft gewoon te ziek. Je hebt ook van die mensen die 72 uur achter elkaar zitten te gamen zonder te eten en dan dood gaan. Je bent gewoon niet goed in je hoofd als je niet meer kunt switchen tussen de werkelijkheid en een computerbeeldscherm
ja, en bij mijn eerste post, da 2de over die gast , die pleegde naderhand zelfmoord toedie weer bij kwam uit zun roes
als iemand op karate lessen of wat dan ook gaat... dan gebruikt hij dat toch ook niet om mensen te vermoorden ofsow?? dit is toch echte bullsh*t he... jah ik keek een keer b.v. naar mtv cribs en toen zag ik een huis van een bokser.. en die had daar een sjoel(?ofsow)tafel staan om zn reactievermogen te verhogen.. of als b.v een baseball speler word opgeleid om met ballen te gooien dan gaat hij dat toch ook niet gebruiken om met messen op mensen te gooien???!!!
Ach dikke onzin! Dit heeft nix met gamen te maken! Zo een gast is gewoon ziek! Die vent kan gewoon niet tegen zijn verlies en dat heeft nixmet counterstrike te maken! Als hij nou een potje aan het knikkeren was en daar verloorr had hij dezelfde reactie gemaakt! En voor mensen die beweren dat je voor computer games niet zulke schietpartijen had wil ik ff zeggen dat dat nix met games te maken heeft maar dat men steeds makkelijker aan wapens kan komen!
Ja ,ik heb net die documentaire gezien van "bowlling for columbine" waar ze beweren dat het aan de games ligt (of marlin manson of south park of whatever). Maar hoe komt een 15 jarige ingodsnaam aan een gun?
Van pa of ma denkik, en btw, ik denk dat het niet aan de games ligt(bij de meeste niet),maar in sommige gevallen denk ik dat er altijd een paar zieke mensen zijn doe door een spel geopsedeert raken en daardoor hele rare dingen doen.