Help videokaart voor redelijke pc!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door robberto, 7 okt 2003.

1. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje een idee om mijn videokaart eruit te mieteren en een andere erin te doen voor een redelijk prijsje, maar mijn pc is nie zo super meer:
    pentium 3 500 mhz 320 mb ram
    huidige video kaart is:
    S3 Graphics Inc. savage 4 kaart
    en die is volgens mij 8 mb of misschien 16mb, ga maar uit van het minste want mijn pc loopt hartstikke sloom bij spellen en visuele vereisten:{ .

mijn vraag aan de experts of gene die hetzelfee hebben, wat nu ik wil een andere videokaart kopen, dacht aan een gefore of een radeon kaart, maar dan rond de 50 euro. weet iemand iets, of heeft iemand een site/kaart??

_O_ help me asjeblieft_O_

2. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor 100-150 heb je al een Radeon 9200/9600 maar wat heb je daaraan met zoon kut pc als de jouwe? :confused:

3. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    dank je wel voor je optimisme vivi, nou kan ie wle weer, ik wil alleen advies van andere, over wat voor kaart ik kan krijgen oor 50 euro en wat dan het beste is, ik heb al lopen rond kijken en ik kom dan toch rond een geforce 4 mx****(nog wat) 64 mb uit, maar misschien weten andere betere kaarten!

4. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    kheb net nog eentje gehaald geforce MX400
    was €57 bij mycom..
    (PCI) helaas geen agp.. ik heb het gevoel dat dat beter is..
    (je weet of het PCI is (of AGP) door te kijken in je computer
    achterin staan 3/4 schijfjes met die tandjes onder elkaar..
    als het de kleur WIT heeft-->PCI
    als het de kleur BRUIN heeft-->AGP

hardware ervan installeren was absoluut makkelijk...
    (als je tenminste je compu voor de 2 keer opent:D:D)
    maar met het software ging slecht..
    ik kon namelijk het BIOS niet in.. en daar moet ik het een en het ander nog verandere..
    gaf ook problemen (lees:haakte toen ik het software installeerde.. morge ga ik er weer ff langs (behalve als iemand weet hoe je in je BIOS komt.. wou er nog een thread voor openen, toevallig..)

kortom installatie gaat wat moeilijk:D:D
    ga s op de site kijke : !mycom-->videokaarten

ps: ik heb er een van 64 mb ofsow
    en owhjah heeft ook een tv-out is wel fijn:D

Laatst bewerkt: 7 okt 2003
  5. compufreak

compufreak vechtuh? huh?

Leuk Bevonden:
    0
    op zo'n pc kan je toch wel redelijke spellen spelen, mits je een betere 3d kaart koopt...
    De beste die ik zo kan bedenkn is de Ati Radeon 9800 Pro, alleen is deze een beetje duur: 520.- Euro
    Afgezien van die kan je beter een Geforce MX kopen, ik weet niet precies hoe duur die zijn, maar ze blijven meestal onder de 100 Euro (ik weet niet of je een 128 MB 3d kaart nodig hebt, want op jou pc kan je waarschijnlijk niet alle spellen spelen die wel een 128 MB 3D kaart vereisen)

6. darkdesign

darkdesign Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gforce2 400mx doet het op zo'n systeem wel aardig, die is iets van 60 of 70 euro, en dat voor sdram, wij hebben er nog een te koop en dat is een gforce 2 ddr ram, kope?

7. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het probleem is als je een nieuwe videokaart erin zet is dat de nieuwe video kaarten niet combineren met jou systeem. Je haalt dus nooit de snelheid uit de kaart die het kan beiden doordat je processor je botttlenek is. Ik raad dus aan om eerst je pc te updaten. En als je er niet teveel geld aan uit wil geven dan zijn er ook nog wel dingen waardoor je op een lager prijsje uitkomt. Voor zo'n 500 euro moet je wel een redelijk pctjuh kunnen kopen....verwacht geen super pc maar het is beter dan wat je nu hebt. En je kunt nu wel een nieuwe kaart gaan kopen maar dat is eigenlijk alleen maar geld over de balk gooien omdat je binnenkort toch niks meer hebt aan je oude pc....of je moet alleen bij die ouwe spellen blijven.

8. gerjan

gerjan Guest

Lolz 1 pc van mij heeft ook precies PIII 500 en 320 mb sdram, dr zit een nvidia tnt2 m64 in:confused: en hij draait halo vaag(gek he:p) kzie geen textures(tis gee nbeta gewoon de echte halo), hij loopt wel soepel.

Mijn zus heeft een geforce 4 mx 460 128 mb, draait ie wel goed op(maarja ze heeft er een P IV 2.6 ghz bij zitten;)

die geforce 4 mx 460 is niet zo duur geloof ik en een Geforce FX 5200 of Radeon 9200 PRO is ook zeker te doen, kzal ff prijs checken

9. gerjan

gerjan Guest

Standaard:

VGA GeForce2 MX400 64Mb PCI
    € 62,50

VGA GeForce4 MX440 64Mb DDR
    € 55,00

VGA GeForce FX5200 128Mb AGP
    € 79,50

VGA ATI Radeon 9200 128Mb DDR
    € 72,50

Asus:

Asus V9520 Magic T FX5200 128Mb AGP
    € 79,50

Creative:

Creative 3D Blaster 5 5200 64Mb
    € 89,00

Hercules:

Hercules 3D Prophet 9200 128Mb
    € 99,00

@ norrod.nl

10. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Het beste kan je toch een GF 2 MX 400 64 MB nemen. Of anders als je budget het toelaaat een VGA GeForce4 MX440 64Mb DDR
    € 55,00.

Iets beters kan je niet nemen, je cpu is namelijk de bottleneck. Je kan zo een traag systeem niet combineren met een krachtige kaart zoals een radeon 9700, of 9800. Jammer maar waar.

Ik heb een soortgelijk systeem gehad vroeger (P3 600 MHZ en met een GF 2 ging het prima!)

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Daar ben ik het helemaal mee eens.
    Je kunt in jouw pc wel een super sneller videokaart plaatsen ,
    maar de processor kan nooit die kaart bij houden.

12. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    ik had nog een vraagje! (sorry dat ik t hier doe.. heeft wel wat mee te maken.. wil er geen thread voor aanmaken..)
    hoe kom je in je bios??
    ik moet daar een paar instellingen aan/uit zetten... anders doet die nieuwe vid. kaart het bij mij niet....

Laatst bewerkt: 7 okt 2003
  13. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Precies. Ik had zo ongeveer hetzelfde systeem: Celeron 500, 512 mb en een 16 mb voodoo banshee. Ik wilde eigenlijk ook zo'n gforce van 50 euro kopen, voornamelijk voor de tv-out. Ik heb echter flink rond zitten kijken en kwam erachter dat het helemaal niet zo duur is om je systeem te upgraden. Voor 180 euro heb je al een athlon XP 1800 + moederbord + 256 ddr. Ik ben echter verder gaan kijken en ben uitgekomen op de athlon XP 2500+, asus a7n8x-x moederbord, 512 ddr, club3d radeon 9600 pro, een mooie nieuwe behuizing en een extra 80 gb western digital schijf. zonder schijf koste mij dat 495 en met 584 euro. Vind ik zelf erg meevallen voor toch wel een redelijke high-end pc.

ps: cdrom, cdbrander, floppy heb ik gehouden, netwerk en sound zitten onboard (maar die had ik ook al)

mocht je toch echt een nieuwe videokaart willen kopen dan zou ik die gforce nemen, maar het is gewoon vrijwel weggegooid geld. Dan kan je nog het beste zo'n upgrade set kopen + die gforce voor samen 230 euro.

14. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij het opstarten bij het 1e scherm (memory test e.d.) op del drukken. Staat ook in het scherm als het goed is.

15. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    dat zei die man bij mij en t lukte voor geen meter.....
    word er gek van.. wat doe ik verkeerd?
    ik druk op delete bij het opstarten gebeurt er nix

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Meestal staat onderaan in beeld bij het testen van het geheugen als je de pc aanzet.

DEL , F1 , F10

17. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    bij mij staat er nix maja....
    probeer t maar weer s (letterlijk voor de 11e keer vandaag..)

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Om welke merk pc gaat het eigenlijk !

19. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    Packard Bell..
    Windows ME

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Packard Hell maakt gebruik van de F1 toets.

Deel Deze Pagina