Ik heb wel eens heel erg lang Halo achter elkaar gedaan. 5/6 uur ofzo. maar bij zo'n game is dat ook niet zo moeilijk gemiddeld is het ongeveer 1 a 2 uurtjes als ik ga xboxen. niet echt extreem toch?
Wow ...dan heb je echt iets denk ik... En dacht ie nou echt dat ie cs aan het spelen was? volgens mij hebben ze dat gezegt als een soort excuus van zijn fout.. Dit is wel heel ernstig vooral voor de onschuldige slachtoffers maar voor de dader zelf natuurlijk zijn ouders vrienden enz ook.
ik weet cker dat gamen cker wel schadelijk kan zijn.... ik heb net een half jaar stage gelopen (als programmeur) dat is +- tegen de 8 uur intensief naar een beeldscherm staren, en flink denken. Nouw daar krijg je wel hoofd en oogpijn van. Mijn ogen gaan dan helemaal kappot de adertjes knappen en me ogen worden rood en krijgen een branderig gevoe. GELUKKIG is dit met gamen een stuk minder erg. Zoiezo zit je (meestal) verder van je tv weg. Wat toch echt een hoop scheelt. Zorg ook dat je omgeving waarin je speelt (je kamer dus) goed verlicht is. Dit helpt te voorkomen dat je ogen er sneller aan gaan. En wil je het helemaal perfect doen dan kun je na ieder uur die je gegamed heb 15 min pauze nemen en die 15 min dan wel doorbrengen door iets anders te doen dan achter een beeldscherm/beeldbuis te zitten. Verder mijn eigen ervaring met gamen.... Van telang gamen tot je echt moe word krijg ik wel eens flink hoofdpijn. Speel veel samen met een vriend en we gaan wel regelmatig teveel door. Heb momenteel ligte last van me pols... Dit komt echt door house of the death. Teveel spelen... teveel die gun vasthouden en ondersteunen en jah ik merk het toch echt wel... Een nachtje slapen en hij voelt weer okey... maar ik weet wel dat als ik dit meer zou doen er dus echte RSI over blijft.
Ik game ongeveer 2 a 3 uur per dag (ligt aan de hoeveelheid huiswerk) maar ik krijg alleen soms last van mijn nek. Ik heb trouwens ook een keer met een vriend Halo van 12 uur s'middags tot 4 uur s'nachts gespeeld (we hadden onze xbox 1 dag). later speelden we Brute Force en RtCW ook in 1 keer uit op 1 dag. (bij rtcw moest het wel want je kan niet saven in co-op)
te veel gamen kan gewoon niet je gamed zelf en als je vindt dat je het telaang doet of zo dan kap je gewoon dus ik vindt je hebt het zelf in de hand
Dat is niet helemaal waar, want als je ergens last van krijgt tijdens het gamen, dan komt dat plotseling, dus dan heb je al teveel gegamed zonder dat je het wist. Je kunt niet weten wanneer je ergens last van begint te krijgen, als je er achter bent dan heb je al telang gegamed.
Het is volgens mij ook per persoon verschillend, bijv me moeder krijgt na 1 uur al hoofdpijn en kramp in mijn hand. Maar ik heb afgelopen zaterdag nog 12 uur met me vriendin op Live gezeten (ja me vriendin heb ik op live ontmoet) met om de 4 uur een pauze van 30 min ofzo. En ik had helemaal nergens last van en mijn vriendin ook niet. Jah mijn moeder kan dat wel. Als ze hoofdpijn krijgt enzo kapt ze ermee. Maar verder ken ik niemand die dat kan. Die krijgen na het spelen pas last.
Je kan wel inschatten van go ik zit er nu wel heel lang achter laat ik maar eens stoppen je moet het zelf inschatten dus ik zeg tja teveel gamen kan niet behalve als je zelf helemaal niet weet wat je doet