Bugs

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Draz, 14 sep 2003.

1. Draz

Draz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Soms lees ik dat er bepaalde (kleine) bugs in spellen zitten zoals bij Pirates en Knights of the old republic (dat zou eigenlijk niet mogen, omdat console spellen in tegenstelling tot PC spellen waar je via het internet een patch kan downloaden, juist bug vrij zouden moeten zijn). Nu vraag ik me af of er soms bepaalde bugs, die in de Amerikaanse versie zitten, er voor de PAL (Europese) versie worden uitgehaald? Of dat er op ten duur "nieuwere" versies van een game op de markt verschijnen zonder die bugs? Bv in een classic uitgave of is die ook identiek aan het origineel? Wie weet hier iets meer over?

2. Mortaldude

Mortaldude Xbox Support

Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf hier niet veel over te zeggen, maar ik werk dus zelf bij Xbox Customer Care....en ja het komt voor dat er bugs inzitten, maar hoe dat precies allemaal in elkaar zit weet ik ook niet.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    bijna elk spel heeft wel bugs. Heck ik durf te wedden dat zelfs Half Life 2 bugs heeft. It happens :) Dat krijg je als je ineens miljoenen mensen hebt die je game op alle mogelijke manier uitspelen. Sommige mensen doen echt vreemden dingen en ja daar kun je niet op voorbereiden bijna :)

4. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    en na de bugs, krijg je patches (en daar zitten weer andere bugs in), zoals nu weer cs1.6 gebeurt (weer heel vervelend)

5. Dolby

Dolby XBOX Live Enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf bijna te zeggen dat in iedere game bugs zitten, alleen in de meeste games valt het niet meteen op.

Het kost gewoon te veel geld om alle bugs eruit te halen.

6. Dennis_k

Dennis_k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat er voor spellen op de Xbox veel patches (eigenlijk geen) zullen uitkomen.

7. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ja, en tijd, je moet nl ook opzoeken......

8. Tiggel

Tiggel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Pirates of the Carribean zit inderdaad in sommige spellen een bug, maar als je geluk hebt heb je er eentje waar dat niet in zit. Die zijn er namelijk ook.

9. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Patches repareren inderdaad bugs maar creeren overmijdelijk weer nieuwe... Dus zoveel schiet het niet op. De bugsvrije games zullen ook niet snel komen door de telkens vernieuwende technieken...

Het word steeds mooier en de spellen worden groter... Hiermee word het steeds moeilijker om een game bugvrij te houden... Maar de creators kunnen ook steeds meer dus kunnen ze er beter naar zoeken. Dus komt er een soort balans, het word niet erger maar de bugs zullen ook niet verdwijnen.

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bugvrije games zijn tegenwoordig bijna onmogelijk. De sourcecode van een beetje game heeft tegenwoordig miljoenen regels programmeertaal, en tja, dan kan er wel eens een foutje insluipen. En zo'n foutje opsporen is als zoeken naar een speld in een complete hooischuur :eek:

Ik vind het al knap dat ze uit al die miljoenen regels code een fatsoenlijk werkende game kunnen breien _O_

11. Lord_Snake

Lord_Snake teh pwn

Leuk Bevonden:
    0
    Kan MS niet via XB live patches beschikbaar maken?

12. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    waarom? dan krijgen we zoiets als op de pc. developer gaat de spellen eerder releasen, omdat eventuele bugs toch wel gepatched kunnen worden.

nee die optie zie ik liever niet.

13. Lord_Snake

Lord_Snake teh pwn

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon, zou erg fijn zijn. Met racing evoluzione bvb waren er nogal wat problemen die gepatched zouden kunnen worden. Ook goedkoper voor de ontwikkelaars.

14. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    maar lang niet iedereen heeft XBL ( iets van 2% van alle xbox-bezitters, in Europa dacht ik ) dus ik vind het best als ze een patch uitbrengen, maar dan moeten ze die ook op een dvd'tje branden.. en dat ze die dan bij een OXM doen ofzo :confused:

15. Lord_Snake

Lord_Snake teh pwn

Leuk Bevonden:
    0
    Ja goed, maar voor die mensen die het wel hebben zou het gewoon dikke service zijn.

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Er zijn allang patches voor vele Xbox games. Splinter Cell, MechAssault, Unrela Championship, Moto GP, Phantasy Star. Het is juist een nadeel als je geen patches hebt met online games zoals op de PS2. Als er een foutje wordt gevonden in Fifa 2004, NFSU of SSX3 waarmee het speelplezier wordt bedorven is het meteen niet meer leuk. En op de PS2 kun je die shit dus niet patchen.. Daarom zie het PS2 online ook niet als een echte concurrent voor Xbox Live. Het is leuk en het is simpel te doen, maarja het zal verpest worden door cheaters, hackers en de hele meuk. Op Xbox Live kun je ze bannen, waarschuwen, patches uitbrengen etc.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Goed als jij mij dan nog kan aangeven wanneer ze dat daadwerkelijk doen? MotoGP2 heeft allang een patch nodig, en daar moeten ook spelers geband worden maar er wordt niks gedaan. Neen nu overtrek je het een beetje Jordi.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Worden wel degelijk mensen gebanned :) maarja iedereen moet wel slechte feedback geven dan. Anders kunnen ze er niet veel mee. Ze hadden eens op Xbox.com gezet wat ze ermee deden dacht ik. Bij zoveel feedback gingen ze kijken en waarschuwen enzo.

Patches laten idd wat op zich wachten soms, maarja weet niet wat de directe oorzaak daarvan is. Zeker MS die nog niet echt tijd heeft om het over Live te gooien. Het principe is iig goed, patches zijn mogelijk (en al voor diverse games uitgekomen) :)

Deel Deze Pagina