KaZaa toch legaal !!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Blaauw, 7 okt 2003.

  1. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Dit schreef je misschien niet als reactie op 1 van mijn replies, maar als je die eens zou lezen, dan zou je ook wel moeten inzien dat het niet helemaal eerlijk is wat je nu zegt.
     
  2. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Sorry hoor, maar sinds napster en daarna kazaa, ben ik alleen maar meer cd's gaan kopen.
    Als je muziek downt, en het bevalt je, wil je ze toch op cd kwaliteit?
    En de andere bagger die je download, had je anders toch niet gekocht.
    Dus ik denk dat die programma's helemaal niezo slecht zijn voor de muziek industrie.
     
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Dit zou de ideaale situatie zijn, maar de groep die dit doet is veruit in de minderheid. De kwaliteit van een gebrande CD doet trouwens niet zo veel onder van een originele CD.
     
  4. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    @zilverpijl

    nou wat offtrack zegtr geldt voor mij ook, ik download me de tering aan al die nummers, maar die zou ik echt niet op cd gekocht hebben als ik geen kazaa had. Daarentegen andersom, kom ik nummers tegen die ik echt vet vind, dan wil ik ze graag fatsoenlijk op m'n stereo kunnen draaien (dus geen mp3 kwaliteit want dat hoor je dus echt wel dat verschil, tenzij je een audiosonic setje hebt..)

    ook in de auto zijn originele cd's altijd 10x, wat zeg ik, 100x beter dan zelfgemaakte,dus ik blijft goede cd's echt wel kopen. Waarschijnlijk kocht ik er meer als ze wat goedkoper waren. 22 euro voor een cd was vroeger geen probleem,maar nu als op-zich-zelf-wonende student wordt het toch lastig om er 5 in de maand te kopen.
     
  5. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal toch even eerlijk zijn in deze: ik heb inmiddels in mijn auto een mp3 speler en leuke boxjes (echt geen audiosonic) maar als jij de mp3's van goede kwaliteit (192 kbps) van het net plukt dan merk je toch redelijk weinig verschil met het originele cd'tje. In ieder geval geen 22 euro verschil :)
     
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Misschien geldt dat voor jou ook, das heel netjes van je._O_ Maar als je een enquete zou houden, dan weet ik zeker dat het overgrote deel van de mensen P2P als alternatief voor het echte product gebruikt. Ik doe het zelf ook zo, kan ik tenminste mijn eigen verzamelcd's samenstellen.:cool:

    Zie Blaauw's reply over je opmerking over de kwaliteit.
     
  7. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Laat nou net niet alle mpdries van die kwaliteit zijn...
    Ik denk dat het grootste deel van de mpdrietje veel slechter zijn.

    Ik heb zelf in de auto een wmaspeler en 45 gig aan wma's, maar die zijn allemaal zelf geripped met windows media player, en worden niet online aangeboden.
    En natuurlijk het grote verschil tussen welke auto radio dan ook, en een mooie stereoset thuis.
    Het komt gewoon heel weinig voor datje een cd download waarvan alle nummer van perfecte kwaliteit zijn.
    En ik heb een stereo installatie van 3500€ staan en daar stop ik liever echte cd's in... anders luister ik er toch niet naar.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2003
  8. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    misschien wel offtopic,maar nooit gemerkt dat wanneer je je de tering download, je de muziek steeds minder gaat waarderen?? Je download veel, hoort veel, en vind muziek al gauw hetzelfde.

    Cd's koop je dan toch ook om gewoon het origineel in handen te hebben, zilverpijl zegt terecht dat bij een enquete veel mensen liever downloaden. Echter je moet er wel bij vermelden, dat wanneer de cd's goedkoper zouden zijn, zij de cd gewoon zouden kopen! Een origineel cd hoesje, topkwaliteit cd en "een goed gevoel:)" moeten geen 20 euro kosten, maar zo'n 10-15 max, dan zal de verkoop weer stijgen, gewoon omdat je dan sneller zegt van ,hee cd'tje voor 12 euro, hmm doe maar origineel..

    Maar we hebben het wel over muziek, maar kazaa is toch vooral ook voor programma's en videofilms? Wat vinden we daarvan?? Ik heb zoiets met die films van eigen schuld dikke bult, wij mogen steeds maanden wachten op die amerikaanse films, dus dan dl je ze en kun je ze toch meteen bekijken..

    betreft de programma's kan ik kort zijn, ik kan Macromedia spul gewoon niet betalen, ook niet alle updates van office/xp etc, dus ja dan moet je haast wel de software illegaal verkrijgen, tis gewoon niet betaalbaar, hiervan zeg ik trouwens niet dat de software te duur is, zoals macromedia (en nog veel meer) zijn gewoon een prof pakketten, maar breng desnoods een student license uit voor niet bedrijven, dan zou ik er wel 1 legaal kopen. Zoals bij een gozer die ik ken op z'n school, daar kan hij software voor 20 euro kopen, da's dan een student licentie (zoals op grafische scholen) , dan wil ik het wel legaal, maar ik ga toch geen 800 euro neerleggen voor een bedrijfslicentie, dAAAg
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2003
  9. darkdesign

    darkdesign Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat heb ik nou nooit, en ik blijf lekker downloade met kazaa.

    en voor de zekerheid ff alles kopieren in een andere map ;)
     
  10. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dit heb ik in een andere draad gepost, maar ik denk dat er in deze wel mensen rondhangen die willen weten hoe het zit:

    En deze pikt blaauw er net uit:

     
  11. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    downloaden mag dus wel, sharen mag niet.....

    blijft apart, dus ik mag me helemaal suf downloaden en niemand die d'r iets aan kan doen, zolang het maar voor mezelf is, oefening studie,welke smoes dan ook. Zodra ik echter aanbied om te downloaden dan het illegaal,

    nou aan met kazaa, en uit met sharing, onee dan gaat het hele p2p systeem plat natuurlijk als iedereen dat doet

    dit is wel knap wazig:
    Mag ik MP3's maken van een geleende of gehuurde CD?
    Ja. Artikel 16b van de Auteurswet 1912 zegt niet dat je de rechtmatige verkrijger moet zijn van een werk om er een kopie voor jezelf van te mogen maken. Die bepaling stamt nog uit de tijd dat het maken van kopietjes thuis dusdanig moeilijk was dat dit nooit een serieus probleem kon vormen voor auteursrechthebbenden.


    Als je het zo bekijkt dan is downloaden van een mp3 gewoon het lenen van de cd van je buurman en mag dat (Waren we al achter), alleen nu is dus die buurman schuldig, want je mag hem niet beschikbaar stellen/uitlenen (= sharen). Nou ik ga mooi overal cd'tjes lenen en kopieren die hap, niemand kan me iets doen :) (zo zou je haast wel denken)
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2003
  12. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Jeps je slaat de spijker op zijn kop.

    Daarom zijn er in Amerika ook alleen mensen vervolgd die zeer veel bestanden in hun shared folder hadden staan dat mag dus niet. Je mag dus wel een kopietje voor jezelf maken maar je hoeft niet in het bezit te zijn van het origineel.
     
  13. darkdesign

    darkdesign Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, veel mensen, maar ze pakken alleen mensen met veel files, bove de 1000, mja tis slimmer om alles in een andere map te zetten (net als ik, maar da moet niet iedereen gaan doen)
    der was laatst iemand met 30 gig aan liedjes (ja echt waar) die kreeg een boete van 8000 dollar(valt mee als je kijkt naar de hoeveelheid)
     
  14. PeaCock

    PeaCock Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Aja, boeie, ik geef al genoeg geld uit aan muziek cd's heb er laast weer een van Deftones gekocht. Dus wat maakt het uit dat ik er nog war bij down?

    En hebben jullie het ook niet de laatste tijd, dat de liedjes op het begin goed zijn en ineens een raar *CHRRTTSSDDDGGGTDRRR* geluid komt, en blijft tot het eind...:mad:
     
  15. darkdesign

    darkdesign Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat is omdat muziek maatschappijen er alles aan doen kazaa vol te gooien met fake dingen, dus ze zetten liedjes neer met kut geluid erineens bij
     
  16. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat heb ik ook veel.
    Het is zo bij 9 van de 10 recente nummers|:-
    Volgens mij heeft het ook iets met beveiligde cd's te maken enzo.
     
  17. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Kazaa in de tegenaanval?

    Niet in Nederland, dus een beetje naast het topic, maar kwam dit tegen:

    bron
     
  18. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Films delen levert jaren gevangenisstraf op in Amerika


    Een nieuw copyrightwetsvoorstel, dat wordt gesteund door vooraanstaande Amerikaanse senatoren, kan p2p-gebruikers die één illegale kopie van een film in hun gedeelde map hebben staan al een gevangenisstraf van drie jaar opleveren.

    Naast de gevangenisstraf kunnen overtreders volgens de Artists' Rights and Theft Prevention Act ook nog een boete krijgen van maximaal 250.000 dollar. Een gebruiker is volgens het wetsvoorstel al in overtreding als hij een film beschikbaar stelt aan publieke computernetwerken voordat deze commercieel is gedistribueerd. Het is niet van belang of de film ook daadwerkelijk is gedownload door andere gebruikers en de auteursrechten dus daadwerkelijk zijn geschonden.

    De Republikeinse senator John Cornyn uit Texas en zijn Democratische collega Dianne Feinstein uit Californië presenteren het wetsvoorstel deze week in Washington. De presentatie wordt bijgewoond door actrice Bo Derek, Motion Picture Association of America (MPAA)-president Jack Valenti en Mitch Bainwol, voorzitter van de Recording Industry Association of America (RIAA).

    De filmstudio's in Hollywood ergeren zich al jaren aan de online distributie van films voordat ze in de bioscopen of op dvd verschijnen. Films als Star Wars: Episode II, Tomb Raider en The Hulk waren bijvoorbeeld al op p2p-netwerken te vinden voordat de films commercieel werden gedistribueerd. De grote studio's reageerden hier afgelopen september op door geen exemplaren van hun genomineerde films op dvd te leveren aan de juryleden van de Academy Awarsd.

    Een kopie van het wetsvoorstel, gemerkt als 'Discussion Draft', kwam onder ogen van CNet en vertegenwoordigt één van de zwaarste aanvallen ooit op p2p-netwerken door de politieke bondgenoten van de auteursrechtbezitters.

    De dreiging van een driejarige gevangenisstraf wordt concreet als iemand een illegale kopie van een film 'beschikbaar maakt op een computernetwerk dat toegankelijk is voor het publiek', terwijl de film 'was bedoeld voor commerciële distributie maar op dat moment nog niet op die manier was verspreid', aldus het wetsvoorstel. Als de film eenmaal commercieel is gedistribueerd lijken de straffen niet meer van toepassing te zijn.

    Peter Jaszi, een professor op de American University die les geeft in auteursrecht, zegt zich 'ernstige zorgen' te maken over de formulering van het wetsvoorstel. Hij is met name bezorgd over het feit dat de auteursrechten niet daadwerkelijk geschonden hoeven te zijn, maar dat alleen dat het bestand aanwezig moet zijn in een gedeelde folder of op een web- danwel ftp-site. "Daarmee zeggen ze dat het niet uitmaakt of iemand de kopie heeft gedownload, maar dat ze er voetstoots van uitgaan dat minstens tien mensen dat hebben gedaan. De bezitter van de auteursrechten hoeft dus niet meer te bewijzen dat er een schending van zijn rechten heeft plaatsgevonden."

    Het wetsvoorstel van Cornyn en Feinstein introduceert overigens nog een federale misdaad, waar een gevangenisstraf van vijf jaar voor moet gaan gelden. Het gaat hierbij om het gebruiken van een 'audiovisueel opnameapparaat' in een bioscoop om een kopie te maken van een film.

    Met een bijdrage van CNet's Declan McCullagh
    Bron: zonnet.nl
    Zie ook: ander thread
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2003

Deel Deze Pagina