DVD-remote (uitleg waarom je deze moet kopen).

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Phobos, 28 mei 2002.

1. Phobos

Phobos Secret lurker

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of dit hier in thuis hoort maar wou het toch ffies posten.

Ik zie op bijna alle forums veel mensen klagen over dat een aparte remote gekocht moet worden om DVD's te kijken. Vaak wordt er gezegd dat Microsoft nog wat extra geld uit de consumentjes probeert te knijpen.

Om DVD's te kunnen kijken moet je een DVD-speler kopen met licentie. Deze licentie zit NIET op de X-Box, alleen op de DVD-remote. In plaats van een extra functie bij de prijs te rekenen heeft Microsoft besloten om de prijs te beperken en deze functie eruit te laten.

Sommige van jullie zullen dit natuurlijk allang weten maar voor mij was het nieuw, daarom dacht ik dat het interesant was om te posten......8)

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    *Wist het al*

3. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Wist het ook al*

4. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat je de dvd kit alleen moest kopen om dvd's te kijken omdat dit niet mogenlijk is met de remote, Dus als extra functie :+

5. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wist het nog niet, dus bedankt!

6. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist het al en op zich is er wel wat voor te zeggen.

Maar MS maakt op deze manier nog steeds ontzettend veel winst op die remote, want het lijkt me sterk dat een licentie 50 euro kost.
    Okay, je hebt de productiekosten van zo'n remote, maar die zullen ook niet al te hoog zijn.

Dus eigenlijk: aardig van MS om die (misschien overbodige en dus dure) DVD-functie eraf te laten en slim (voor hun) om op die manier toch nog veel winst te pakken op zo'n remote.

7. Phobos

Phobos Secret lurker

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij wel eerlijker. Zelf heb ik geen interesse in de DVD-functies, ik heb niet voor niets een DVD-speler aangeschaft die zoiezo al beter geluid heeft dan een X-Box. Als ze de DVD-remote erbij deden had de Box zeker nog meer gekost.

8. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Als ze de REMOTE erbij hadden gedaan, zou die wel wat duurder worden.
    Maar ze zouden het ook zoals bij de PS2 kunnen doen: gewoon standaard een regio erop zetten, geen remote, maar controles via de XBox controller.

Het wordt nu naar buiten gebracht alsof het zo lief en aardig is dat MS die Remote Controller (+ DVD-playback functie) apart verkoopt, zodat de XBox niet al te duur is, maar AL DIE FUNCTIONALITEIT ZIT ER AL OP!

't Enige wat MS hoefde te doen is dus die licentiekosten in de XBox prijs te verwerken en iedereen kon DVD's kijken. Bediening gewoon via de controller, want hoeveel zou zo'n licentie nou zijn?
    10, 20 euro?

En ik denk dat een prijsverschil van 10 of 20 euro mensen niet afschrikt om een XBox te kopen, want je krijgt er DIRECT een DVD-speler voor terug...

9. Phobos

Phobos Secret lurker

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vond ik de ps2 met DVD-functies een beetje knullig. Playback vond ik niet goed, menutjes reageerden traag en als je wou pauzeren of iets dergelijks moest je eerst weer naar de televisie lopen om de controller te pakken. Persoonlijk vind ik het een beetje onprofessioneel terwijl het misschien wel kosten besparend kan zijn.....maar da's mijn mening.

10. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mening is dat ze die licentiekosten er beter wel in hadden kunnen verwerken.

Ik heb even gezocht naar info over die licentiekosten en ik kwam dit tegen:

http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#6.1

Misschien een beetje rot te lezen, maar voor de DVD-speler (dus de drive die erin zit) moet je ongeveer 7,5% betalen aan diverse organisaties.
    Ik gok dan op 7,5% van de inkoop/productieprijs van een DVD-drive. Is op zich niet duur, als je uitgaan van een verkoopprijs van bijv. 69 euro. Productieprijs is vele malen lager en licentiekosten dus ook...
    Dus STEL 7,5% van 70 euro. Is ongeveer 5 euro. Had jij dan niet voor bijv. 7,5 euro extra de DVD-playback functie van je XBox willen hebben?

Vergeleken met een stand-alone DVD-speler (inclusief afstandsbediening) is een XBox met een controller natuurlijk een beetje knullig.
    Maar vergeleken met geen DVD-speler is het natuurlijk wel dope.

Ligt er dus maar net aan waar je het mee vergelijkt. Ik heb geen DVD-speler en zal nu (helaas) wel die DVD Remote Pack moeten kopen.

Laatst bewerkt: 28 mei 2002
  11. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    voor de ps2 heb je ook een remote hoor knul... die moet je net als bij de box apart kopen, maar werkt heel goed... met die remote heb je ook gelijk meer functies

12. Phobos

Phobos Secret lurker

Leuk Bevonden:
    0
    Jermain: Mag toch best zeggen dat ik het knullig vind, persoonlijk vind ik het zoiezo knullig om een console als DVD-speler te gebruiken. Als je een goeie stand-alone DVD-speler hebt begrijp je vast & zeker wel wat ik bedoel. Zelf heb ik er een van Harman Kardon en als je de functies die daarop op zitten vergelijkt met die van de PS2 of X-Box lach je je rot. Ik vind dat consoles zich meer op games moeten richten in plaats van een complete multimedia set.......maar wederom is dat mijn mening......je hoeft me daarom niet meteen knul te noemen.

13. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom is het precies een voordeel dat ze die controller apart verkopen.
    En als je geen dvdspeler hebt is het toch wel leuk meegenomen.

14. Elzo

Elzo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geldt dit alleen voor DVD video of ook voor DVD ROM. Oftewel zijn de spellen op CD of DVD? Aangezien er in de eerste post hier geen duidelijkheid over wordt geschapen.

15. Phobos

Phobos Secret lurker

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de X-Box??? Volgens mij zijn ze allemaal op DVD-rom maar weet het niet zeker, bij de PS2 was dit niet voor elke game het geval....alleen de grote titels waren/zijn op DVD. Als ik me het goed herinner was GT3 de eerste op DVD-Rom maar weet het allemaal niet zeker. Ik heb zelf m'n PS2 maar 2 weken gehad en toen werdt ik er al moe van.....nog nooit zo'n spijt van iets gehad toen ik m'n eerste DC inruilde voor een PS2. :'-(

16. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou nou, op de PS2 zijn toch veel vette spellen? En ik ben echt niet voor de PS2 ofzo maar ik kan niet ontkennen dat er daar veel goede spellen voor zijn uitgebracht en nog uitkomen.

17. Phobos

Phobos Secret lurker

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn absoluut een hele hoop top games voor de PS2. Toen ik hem kocht had ik er hoge verwachtingen van terwijl de Dreamcast een minstens net zo goed aanbod van spellen had/heeft. Het enige waar ik van onder de indruk was was GT3, voorderest was erop dat moment nog niet zo heelveel. Nu zijn er een hele hoop top-titels op de PS2 verkrijgbaar (Tekken 4, VF 4, GTA3, Devil May Cry, etc.....).

18. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    nou... bij de launch waren er ook wel een paar goeie spellen voor ps2... TTT, DOA2 en dan moeten jullie niet zeggen dat het te weinig is want voor de xbox zijn er nog steeds niet echt veel goeie spellen alleen doa3 thps3 en spider-man... de rest is niet echt interresant.... want kom op man er is gewoon maar 1 beatemup voor de xbox... afgezien van UFC want die is echt puin... don't get me wrong.... i luv my xbox, maar er mogen wel wat meer goeie spellen uitkomen.... want welk spel op de xbox kan nou tippen aan Devil May Cry?? of NBA Street?? en zo kan ik wel doorgaan
    maar ja er is gelukkig nog hoop voor de xbox aangezien er een hoop brute shit aankomt

19. Phobos

Phobos Secret lurker

Leuk Bevonden:
    0
    TTT & DOA2 zijn op zich goeie spelen maar ik vond TTT een stuk minder dan Soul Calibur en DOA2 op de DC zag er beter en sneller uit (mijn mening). Zoals ik al zei ik was teleur gesteld en dat kwam voornamelijk omdat ik al een tijdje een DC had met alle topgames. De PS2 staat in principe gelijk aan de DC dus het was nogal een tegenvaller als je op dat moment verwacht dat de console vele malen beter presteert. Op de PS2 waren veel later pas de echte toppertjes gekomen die alles uit de kast trokken.

Deel Deze Pagina