ME ná XP installeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Johannus, 14 okt 2003.

1. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn vraag is kan dit? ik weet dat je na ME, windows XP kan installeren, maar is het ook mogelijk om als je XP al gewoon geinstalleerd hebt ME of een andere lage windows versie te installeren. Je krijgt dan namelijk een soort melding van: blablablabla, er is al een besturings systeem geinstalleerd :{

Ik zou natuurlijk heel m'n pc kunnen formateren en eerst ME en daarna XP kunnen installeren, maar daar heb ik net even geen zin in. En ik wil Red Alert wat met XP niet kan :+

edit: oja, beide windows op een andere partitie natuurlijk :'-(

Laatst bewerkt: 14 okt 2003
  2. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    Ga der even vanuit dat je het spel bedoelt.
    Gaat het niet met de Compatibiliteitsmodus.
    Kun je programma's laten denken dat ze onder win9X of me draaien.

Hier wat info:

Oudere programma's uitvoeren onder Windows XPDe meeste programma kunnen zonder problemen worden uitgevoerd onder Windows XP. Uitzonderingen hierop zijn enkele oudere spelletjes en andere programma's die speciaal voor een eerdere versie van Windows zijn geschreven. Probeer het volgende om uw programma uit te voeren onder Windows XP:

Voer de wizard Programmacompatibiliteit uit. U kunt de compatibiliteitseigenschappen ook handmatig instellen.
    Werk uw programma, stuurprogramma's of hardware bij.
    Deze opties worden verderop uitgebreid besproken.

De wizard Programmacompatibiliteit
    Met deze wizard kunt u uw programma testen in verschillende modi (omgevingen) en met verschillende instellingen. Als het programma bijvoorbeeld oorspronkelijk is ontwikkeld om te worden uitgevoerd onder Windows 95, stelt u de compatibiliteitsmodus in op Windows 95 en probeert u opnieuw het programma uit te voeren. Als deze procedure slaagt, wordt het programma voortaan altijd in die modus opgestart. De wizard biedt u tevens de mogelijkheid andere instellingen te proberen. Zo kunt u bijvoorbeeld overschakelen naar een schermweergave van 256 kleuren en een schermresolutie van 640 x 480 pixels.

Als u er vanwege compatibiliteitsproblemen niet in slaagt een programma te installeren onder Windows XP, voert u de wizard Programmacompatibiliteit uit op het installatiebestand voor dat programma. Het bestand kan Setup.exe heten of een andere naam hebben en is waarschijnlijk op de installatieschijf van het programma te vinden.

De wizard Programmacompatibiliteit uitvoeren
    Start de wizard Programmacompatibiliteit.
    Volg de aanwijzingen in de wizard.
    Opmerking

Start de wizard Programmacompatibiliteit door achtereenvolgens op Start, Help en ondersteuning en de optie voor het zoeken naar compatibele hard- en software voor Windows XP te klikken. Klik vervolgens onder Zie ook in het navigatiedeelvenster op Wizard Programmacompatibiliteit.
    De compatibiliteitseigenschappen handmatig instellen
    In plaats van de wizard Programmacompatibiliteit uit te voeren, kunt u de compatibiliteitseigenschappen voor een programma ook handmatig instellen. De instellingen zijn gelijk aan de opties in de wizard Programmacompatibiliteit.

De compatibiliteitseigenschappen voor een programma handmatig instellen
    Klik met de rechtermuisknop op het programmapictogram op uw bureaublad of op de snelkoppeling in het menu Start van het programma dat u wilt uitvoeren en klik vervolgens op Eigenschappen.
    Klik op het tabblad Compatibiliteit en wijzig de compatibiliteitsinstellingen voor uw programma.
    Opmerkingen

Het tabblad Compatibiliteit is alleen beschikbaar voor programma's die zijn geïnstalleerd op uw vaste schijf. Hoewel u de wizard Programmacompatibiliteit kunt uitvoeren voor programma of installatiebestanden op een cd-rom of diskette, blijven uw wijzigingen niet van kracht nadat u het programma hebt afgesloten.
    Voor meer informatie over een optie op het tabblad Compatibiliteit klikt u met de rechtermuisknop op de optie en vervolgens op Wat is dit?
    Programma of stuurprogramma's bijwerken
    Als een programma niet goed werkt nadat u het hebt getest met de wizard Programmacompatibiliteit, controleert u als volgt of er updates of andere patches op het web beschikbaar zijn:

Controleer op de website van de fabrikant van het programma of er een update of patch beschikbaar is.
    Controleer op Windows Update of er een patch beschikbaar is voor het programma. Klik op Start op de menubalk van Help en ondersteuning en vervolgens op Windows Update in het rechterdeelvenster.
    Als het programma een spelletje is dat gebruikmaakt van DirectX, moet u ervoor zorgen dat u de meest recente versie van DirectX hebt geïnstalleerd. Controleer bovendien op de website van de fabrikant van uw video- of geluidskaart of er nieuwere stuurprogramma's beschikbaar zijn voor deze kaarten.

3. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    nee, je kan red alert er wel mee draaien, met veel moeite (oa. alle files compatible met windows 98 laten draaien) en allemaal patches te installeren, maar door die patches (bekend probleem GEEN verhelp patch available) krijg je een error in het lan/internet gedeelte.
    Een windows als ME is dus een must om red alert te lannen :mad:

toch bedankt voor je mooi, ingetogen reactie ;)

4. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
    euhm, liefst altijd eerst het oude os installeren

zelfs windows 2000 na xp geeft problemen ....

5. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    ok hier de manier (hoeft niet persé DE manier te zijn) als je eerst xp er op hebt staan er me erbij wil doen:

1. zorgen dat de boot.ini, ntldr en ntdetect.com op de partitie staat waar ook xp staat (de XP partitie is nu dus zelf bootable)
    2. met PMagic oid de XP partitie verkleinen en 'naar achteren schuiven' zodat er dus een lege ruimte voor de XP partitie overblijft Deze is bij mij 2 GB, genoeg voor mij zoveel spellen speel ik niet
    3. Partitie voor de XP partitie aanmaken (fat32 oid) en active setten....
    4. ME instaleren (op die fat32 partitie dus)
    5. Bootmagic in ME instaleren en daarmee van de XP partitie laten booten

Dit is een methode die igg geval werkt, er zijn vast wel meer, (oa gekloot met de recovery actie, maar dat werkt niet altijd) maar dit is een manier

6. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Beter kom jij dan even bij me langs om al deze acties uit te voeren :+
    Gewoon formateren en eerst het oude OS installeren moet dan helaas maar..
    *geen zin in heeft :{

7. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Hij probeert je op een serieuse manier te helpen. En zo moeilijk is het niet. Probeer het gewoon eens, als je formateert ben je toch alles kwijt, dus dat kan altijd nog als t niets wordt. Partition Magic 8 werkt perfect. Heb ik zelf ook gebruikt toen ik mijn primaire partitie die de gehele harddisk omvatte wou opslitsen in meerdere partities om windows longhorn erop te zetten.

Succes...

8. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch aan het formateren sla, maak dan gewoon gelijk twee partities aan, zet je op de ene ME en op de andere XP.
    En volgens mij is Elwin illegaal bezig, aangezien Windows Longhorn nog niet verkrijgbaar is, moet hij hem via de illegale weg hebben verkregen, en dat is niet toegestaan volgus mij

9. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    hehe, maas snapt zelf ook niet helemaal hoe z'n eigen theorie (van Got forum afgeplukt) in elkaar zit hoor ;). En het kan volgens mij ook nooit werken op die manier :p. Maar die partities heb ik natuurlijk ook wel en als ik formateer zet ik natuurlijk alles eerst wel even op cd-rom :+

dat longhorn is toch nog maar een alpha editie ofzo... dus met veel bugs en missing options? lijkt me (nu) nog niks iig.

edit: lees net dat longhorn pas over 2 jaar uitkomt. Het lijkt me dus heel sterk dat jij een versie ervan draaiende hebt :{

10. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik beter niet aan kunnen kaarten, want dat mag niet op het xbw forum. Iig, er zijn al diverse buils van Longhorn uitgelekt, waavan ik de nieuwste heb gedwnlaod. Vol bugs, valt wel mee, maar er zitten idd wat bugs in. Verder is het grootste probleem dat die erg traag is. Ik heb wel wat screenshots gemaakt dus wie die wil zien mailto:elwin_dokter@hotmail.com

Deel Deze Pagina