Nintendo houdt klanten en iedereen in de zeik!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 14 okt 2003.

1. Als we de geruchten mogen geloven, dan verkoopt de Gamecube in Engeland 400% meer dan voorheen. Als dit waar is heeft dit te maken met het feit dat de Gamecube (in Engeland) nu verkocht word voor een weggooiprijs van 99 euro. Ik vind dat mensen met een Gamecube (o.a. ikzelf) erg in de zeik is genomen. Jullie Gamecube word dus in 1 klap niks meer waard!!! (Iedereen die zijn Gamecube dus wil verkopen moet dat NU doen!!!).

Ik weet niet hoeveel Gamecubes er in Engeland verkocht worden maar 400% lijkt een enorme toename. Vergeet niet dat waarde van die procentuele toename altijd afhankelijk is van de waarde van daarvoor. Dit is moeilijk uit te leggen dus een voorbeeld:

Mijn saldo, van 5 euro op de bank, is vandaag met 9000% toegenomen. Dat komt omdat ik mijn salaris heb gehad van 450 euro.

En wat wil ik hiermee zeggen:
    Nintendo heeft zich erbij neergelegd en raakt weer het slechte pad op. Net zoals in de jaren '90 (waar ze voor bestraft zijn). Niet goedschiks? Dan maar kwaadschiks! Denkt Nintendo.
    Als ze die prijs in 1 keer zo drastisch verlagen (50%), dan kan je dat niet maken tegenover je klanten die hem kochten voor 200 euro (zoals ik). Dan hoort Nintendo op zijn minst een reward pack aan te bieden net zoals MS.

2. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in. Gelukkig heb ik mn Gamecube net verkocht voor 115 Euro aan een of andere sukkel die dit gelukkig niet wist, dus 17 oktober koop ik een nieuwe. Heb ik nog winst ook :D

3. Haaha!

Das wel slim!!! Ga ik ook ff doen!

Zag trouwens een kaartje van iemand die z'n GAmecube verkocht voor 150 euro met 1 controller en 1 spel! :D

4. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik snap wat je bedoeld maar voordat je over nintendo begint moet je wel weten dat Microsoft precies hetzelfde heeft gedaan. De Xbox koste eerst ook 480 euro en toen ineens nog maar 300. Hier is natuurlijk wel een leuke actie voor geweest maar van die 300 naar 200 niet meer. En die zou je kunnen vergelijken met deze actie.

Ik vind het heel slim van nintendo omdat hun enige probleem is dat de cube te weinig is verkocht. En dat is nu dus opgelost. En omdat er meer cubes worden verkocht willen meer developers spellen maken en hebben jullie meer games. Dus uiteindelijk is het alleen maar goed voor de gamer.

Laatst bewerkt: 14 okt 2003
  5. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, voor de mensen die de cube toch willen houden is 't alleen positief. Ik hoop dat TheFlood gelijk krijgt. Want ik wil em echt weer een keer gebruiken die cube...

6. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben het aan de ene kant met topicstarter eens en aan de andere kant ook weer niet. Natuurlijk voel je je in de zeik genomen als je 2 a 3 weken geleden de cube hebt gekocht voor de oude prijs, maar het is en blijft een wereldje van sterke concurrentie. Prijsfluctuaties (mooi woord) zijn gewoon normaal in deze markt.

Bij microsoft was het zo dat de Xbox in het begin 479 kostte en al meteen na een maand na de release ofzo (wat echt heel erg snel is) al HEEL erg veel in prijs zakte. Microsoft koos inderdaad voor de 'reward pack' optie en natuurlijk heeft dit hun naam heel erg goed gedaan. Alhoewel de newbies niks van deze actie hebben geweten en hun dus ook niet weten dat microsoft zo'n goede service bood/bied.

Ik heb het bijltje bij nintendo ook neergegooid moet ik eerlijk zeggen. Ik ben ook nog steeds van mening dat ze ons met die N64 ook behoorlijk genaait hebben omdat ze veel minder lang die machine bleven supporten dan dat ze zeiden te zullen doen, met als gevolg op het einde bijna alleen nog maar crappy games.

En nu dus ook kiezen ze weer voor de goedkoopste oplossing in hun poging om hun Cubes beter te laten verkopen. Maar idd voor degenen die hem pas gelden verkocht hebben, of idd voor degenen die hem net willen verkopen is deze situatie gewoon klote. Maar dat is nintendo :)

Ben benieuwd wat de kerst voor verkoopcijfers gaan brengen, en of de Gamecube iets kan doen tegen de steeds sterker wordende positie van de Xbox. Nintendo ziet zelf natuurlijk ook wel in dat ze tot nu toe niet echt kunnen juichen over hun prestaties tegenover de Xbox. Ze verliezen marktaandeel, en niet zo'n beetje ook.

7. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    "Ik heb het bijltje bij nintendo ook neergegooid"

BFalcon schud ze ook zo uit zijn mouw he???

LOL!!!!

8. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Het verschil is dat de situatie waarvoor we de reward pack gekregen hebben net na de release van de console was. Niemand had verwacht dat de Xbox zo snel in prijs zou zakken. Daarom had microsoft ook dat goedmakertje. Ik vind dat je nu niet meer moet klagen over prijsverlagingen van de Xbox want als een product langer op de markt is dan komen die prijsverlagingen, zoals je gewoon moet verwachten, gewoon vanzelf. Zoiets noemen we het gevolg van de zogenoemde 'product life cycle'. :)

Je kan moeilijk verwachten van een fabrikant dat hij dan elke keer een extra geeft aan iedereen die de machine voor duurder heeft gekocht...

9. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Denk niet dat je hier echt over moet klagen. Dit is natuurlijk niet het enige voorbeeld. Het is met alles zo dat ze het steeds goedkoper kunnen aanbieden. Kijk maar naar je pc die kocht je een half jaar geleden voor 3000 euro en als je nu dezelfde zou kopen kost ie nog maar 1500 euro. Om nog maar te zwijgen over de cd-speler, dvd-speler, breedbeeldtelevisie, combimagnteron en de rest wat er de afgelopen jaren is uitgevonden.

Als je daar niet tegen kan moet je stopppen met het kopen van electronica, of eigenlijk alles want je jas die je nu koopt is over een paar maanden in de uitverkoop ook opeens de helft minder duur.

10. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

Ja idd, maar ik had het niet over de prijs verlaging waar we die reward pack voor kregen maar voor het van 300 naar 200 gaan van de prijs. Dat is vergelijkbaar met wat nintendo nu heeft gedaan.

11. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    startprijs gamecube: 200 euro
    nu: 100 euro
    verschil 50% goekoper

startprijs xbox: 480
    nu: 200
    verschil > 50 %

of terwijl: verkoop je cube en hou vanaf nu is je bek over die cube en respecteer de mensen die 'm wel leuk vinden

aangezien je toch alleen xbox maar geweldig vind, snap ik niet waarom je op dit forumgedeelte zit

12. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    nou ik koop gewoon de 17e een cube+zelda+mem card, samen onvereer 184euro.

terwijl als ik een zelda pack kop ik op 224minimaal kom voor dat zelfde zakie. dus ik ben r wel blij mee:eek:_O_ *)

13. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Slim hoor om nu nog de Gamecube te verkopen voor 115 euro lol...:D . Daar wordt het vast wat gescheld op 17 oktober als hij erachter komt 8)

Zoiets kan je gewoon verwachten dat ze steeds goedkoper worden. Het is met alles zo.

Een voorbeeld is TFT scherm voor pc. 1 a 2 jaar terug kosten ze minstens 500 euro of meer. Nu heb je al leuke voor 250 euro. Ook de dvd recorder die nu komt... kostte pas nog 900 euro, nu heb je er al een voor 480... en dat gaat maar door met alle elektronica...

Maarre... 17 oktober staat hier ook een Cube O-)

14. thomaskubin

thomaskubin SpongeTomSquarePants

Leuk Bevonden:
    0
    16 euro winst!

wat een bussinesman! verkopen voor 115 euro om t even later te kunnen kopen voor 99 euro....kzie t nut er niet echt van in

15. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    nou, als je iets voor 115 euro verkoopt en het daarna voor 99 euro koopt heb je 115-99=16 euro winst |:- :9

16. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben reuze blij met die prijsverlaging. Koop nu gewoon een tweede cube voor beneden.
    En games heb ik net ook al besteld:
    F zero, vieuwtiful joe, 1080, roque squadron 3, mario kart double dash, dus ik kan voorlopig even vooruit de volgende maanden.

17. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Dat de er in de UK 400% meer cubes is altijd mooi.
    In verhouding is het dan nog steeds niet veel, maar mensen vergeten vaak hoe Microsoft, Nintendo en Sony hun geld verdienen.
    Er zijn ongeveer 50 tot 60 PS2's verkocht, maar Sony heeft daar geen winst op gemaakt.
    Je koopt maar 1 keer een PS2 als consument, maar je koopt VOOR je console meerdere spellen.
    Hoe meer spellen de consument koopt, hoe meer winst het bedrijf maakt.
    Een bedrijf maakt namelijk nooit winst op hun Hardware, alleen op de Software.
    Bij Nintendo is dat het zelfde verhaal.
    Ze hebben dan nog steeds niet zoveel console's verkocht, maar het betekend wel dat de vraag naar games ook is gestegen met 400%, dat is WEL in hun voordeel !

18. Maar Nintendo doet helemaal niks om de verkopen te stimuleren! Ze blijven alleen maar stilzitten en nu ze geen heil meer zien in de GC, geven ze hem weg voor 99 euro!

19. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    WTF???

toch wel ietsje meer verkocht lijkt me

en dit slaat ook nergens op......dit gaat misschien op voor consoles(en dat zijn maar 3 bedrijven...), maar voor de rest is t gewoon BS,

@topicstarter:
    ik vind dat je niet zo moet zeuren, het zit er altijd in dat ie ineens een stuk goedkoper wordt, jij hebt er zelf voor gekozen om hem nu te kopen, en het risico te lopen dat je duurder uit bent.

20. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Naast de winst... heeft ie dadelijk ook weer GARANTIE omdat hij een nieuwe koopt. Erg slim! _O_

Deel Deze Pagina