Ik ben het aan de ene kant met topicstarter eens en aan de andere kant ook weer niet. Natuurlijk voel je je in de zeik genomen als je 2 a 3 weken geleden de cube hebt gekocht voor de oude prijs, maar het is en blijft een wereldje van sterke concurrentie. Prijsfluctuaties (mooi woord) zijn gewoon normaal in deze markt.
Bij microsoft was het zo dat de Xbox in het begin 479 kostte en al meteen na een maand na de release ofzo (wat echt heel erg snel is) al HEEL erg veel in prijs zakte. Microsoft koos inderdaad voor de 'reward pack' optie en natuurlijk heeft dit hun naam heel erg goed gedaan. Alhoewel de newbies niks van deze actie hebben geweten en hun dus ook niet weten dat microsoft zo'n goede service bood/bied.
Ik heb het bijltje bij nintendo ook neergegooid moet ik eerlijk zeggen. Ik ben ook nog steeds van mening dat ze ons met die N64 ook behoorlijk genaait hebben omdat ze veel minder lang die machine bleven supporten dan dat ze zeiden te zullen doen, met als gevolg op het einde bijna alleen nog maar crappy games.
En nu dus ook kiezen ze weer voor de goedkoopste oplossing in hun poging om hun Cubes beter te laten verkopen. Maar idd voor degenen die hem pas gelden verkocht hebben, of idd voor degenen die hem net willen verkopen is deze situatie gewoon klote. Maar dat is nintendo 
Ben benieuwd wat de kerst voor verkoopcijfers gaan brengen, en of de Gamecube iets kan doen tegen de steeds sterker wordende positie van de Xbox. Nintendo ziet zelf natuurlijk ook wel in dat ze tot nu toe niet echt kunnen juichen over hun prestaties tegenover de Xbox. Ze verliezen marktaandeel, en niet zo'n beetje ook.
Laatst bewerkt: 14 okt 2003