game voor de beginnende GC`er

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 14 okt 2003.

  1. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ga dus de 17e een GC halen
    99 eurie :)

    welk spel denken jullie nou dat je et beste als eerst kunt halen
    welke spel heeft de langste levensduur
    zodat ik niet snel erna meteen weer een ander spel moet kopen
    want ik moet natuurlijk ook nog voor me xbox mooie spellen kopen :+

    ik denk dat ik Zelda The Windwaker ga halen als eerst
    is dat een goede keuze ?
     
  2. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelda is altijd een goede keuze, geeft altijd een lange speeltijd.

    Voor de rest is het een keuze die je zelf moet maken, kijk lang en veel op internet, lees previews/reviews.

    Zelf lees ik alleen previews/reviews van gamers zelf en niet van de officiele sites en developers, die hebben namelijk nogal eens de neiging om een spel te hypen en hem leuker voor te doen dan dat hij werkelijk is.

    Veel gameplezier met je consoles!:)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het enige nadeel aan Zelda zijn de lange zeereizen die je moet maken.
    Er zijn nog steeds winkels die de Limited Edtion verkopen.

    En ander spel wat ik persoonlijk ook mooi vind en veel weg heeft van Zelda is Starfox Adventures , de game is gemaakt door Rare.

    En ik las een artikel vorige week dat er binnenkort een Bonuscd door Nintendo wordt uitgebracht met bijna alle Zelda game's.
     
  4. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Monkey ball is volgens de PU heel goed maar mij lijkt het niks.
     
  5. biertje-bbm

    biertje-bbm Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof dat nitendo zo lief is geweest om van een aantal toppers ook gelijk maar players choice games te maken. Dus 25 euro voor echt vette games.

    Metroid prime viel daaronder (gc eigenaren zijn er helemaal weg van)
     
  6. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    De games waar je je geen buil aan kan vallen: Metroid Prime, Zelda (als je je tenminste niet stoort aan de voor sommigen 'kiddy'graphics), Viewtiful Joe (next gen Double Dragon), Mario Kart Double Dash ( hoewel je dan eigenlijk 4 controllers moet hebben.
    Viewtiful Joe komt binnen een paar weken uit maar schijnt heel bijzonder te zijn, check de reviews op ign en gamespot bv.
    Als je weinig geld wil uitgeven raad ik je Eternal Darkness aan. Voor 19,95 heb je prima graphics maar vooral een ijzersterk verhaal.
     
  7. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Metroid Prime is misschien wel een goede keus, die wordt de 17de 33 euro.
     
  8. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Super Monkeyball
    Beach Spikers

    En de 24e : Viewtiful Joe
     
  9. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    vind 't heel knap van can-o dat van 2 games die nog niet uit zijn nu al weet dat ze top zijn...Viewtiful Joe is dan wel goed ontvangen in de VS, maar lijkt mij persoonlijk niets. En Double Dash ben ik ook bang voor dat tie tegenvalt, maar die is in de VS nog geeneens uit....hoe kom je erbij dat ie niet tegen KAN vallen? *zucht*

    Over Metroid en Zelda....ik heb me redelijk vermaakt met Metroid, maar zelda vond ik geen drol aan. Het zijn dan ook 2 verschillende spellen en je moet voor jezelf uitmaken wat je meer trekt.

    Ten 1e heb je het "obvious" verschil: MP is 1st person/Zelda is 3rd person....voor mij persoonlijk maakt dat niet uit, maar d'r zijn zat mensen met voorkeur.

    Ten 2e is Metroid actiegerichter, in Zelda ben je (net als in elke game in de serie :mad:) gewoon je opdrachtjes aan 't doen, waar je soms wat harder over moet denken dan over de ander. En soms ben je je gallies aan 't zoeken naar een bepaald ijland, wat heeeeel erg frustrerend kan zijn als je niet van zeilen houdt. Starfox Adventures vind ik de betere adventure

    Ik zou niet teveel op reviews afgaan, maar meer op wat de gamers ervan zeggen, want reviews over Nintendo games zijn gewoon te positief. Dit komt denk ik voor het respect dat nintendo verdiend heeft voor de N64....anders zou ik 't ook niet weten. (voor de mensen die dit niet geloven, ga maar eens goed Review en Users cijfers van sites vergelijken)

    Ik vond Super Monkey Ball ook heeeel vermakelijk en dit is zeker een aanrader als je een party game wil.
     
  10. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    keep the comments coming

    nou ik denk toch dat ik voor the windwaker ga
    ik hou nu eenmaal van die heerlijke zelda games

    maar metroid prime klinkt ook lekker positief
    en SC2 (soul calibur 2) dan?
    een vechtspel heeft meestal niet zo`n lange levensduur vind ik
    maar ik hoor en zie veel goeie dingen

    wat vinde jullie van SC2 ?
     
  11. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    SC2 is een erg goed vechtspel, maar die verschijnt ook op de xbox. Je moet dan de afweging maken of je perse de gc versie met zelda wil hebben en of je kunt wennen aan de GCcontroller.
     
  12. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik em had gewild (maar ik heb aan DOA3 genoeg :)) dan had ik em zeker op de xbox gehaald. Maar dat komt ook omdat ik de GC controller niet zo fijn vind als de xbox controller. Weet niet precies hoe de controlles van SCII eruit komen, maar aan de cyfers te zien is ie wel goed te besturen. Maar aangezien je zelda fan bent....is 't misschien leuker de NGC versie te halen :)

    SCII wordt voor een vechtspel iig goed gewaardeerd...als je zo'n spel op de NGC wilt...dan is SC2 je "man" ;)
     
  13. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja als ik SC 2 koop dan doe ik em wel op de GC vanwege link :)

    maar is dit een goed spel om als 1e te kopen opm GC
    want ik heb niet veel geld om daarna ook weer een nieuw spel te kopen
    dus ik moet er wel lang mee doen :9

    en The Windwaker hoelang doe je daar denk je ongeveer mee ?
     
  14. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    TWW en Metroid doe je iig langer mee dan met SC2...dat is, als je er niet op uitgekeken raakt....Zelda heb ik weken niet aangeraakt, omdat ik em zat was. Metroid Prime heb ik bijna in 1 keer doorgespeeld, misschien een weekje weggelegd ofzo. Met vechtspellen is 't toch zo dat je er van moet houden, dan wordt je ze niet zo snel zat. Ik heb DOA3 om af en toe te spelen, maar als dat m'n enige game zou zijn zou ik gek worden :)
     
  15. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Met TWW ben je toch wel zo'n uurtje of 30 zoet. Geef je ogen trouwens goed de kost want bij www.psxshop.nl is ie maar 38,00€.
     
  16. The Dark Prince

    The Dark Prince xboxworld.nl

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind persoonlij super smash bros zeer vermakelijk en is ook een goede party game. Dat is ook een players choice dacht ik dus zo duur is die dan ook weer niet.
     
  17. dutch_badass

    dutch_badass New Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    2
    is psxshop betrouwbaar ?
     
  18. GAGGAG

    GAGGAG The Outsider

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    0
    Hou je van avontuur spellen, dan zijn dit de betere spellen: Super Mario Sunshine, Legend of Zelda: The Wind Waker, Eternal Darkness: Sanity's Requiem en Resident Evil (zero). Je moet wel van het genre houden.

    Metroid Prime is een hele goede spel, lange levensduur en best pittig. Als je van adventuur/schietspel houdt.

    Party spellen zou ik voor super smash brothers gaan. Is uitgebreid en gaat heel lang mee. Erg leuk als je met ze vieren bent.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2003
  19. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    in de sinterklaasfolder van de top1toys staat dat als je een GameCube koopt, je er een GBA-player gratis bijkrijgt, of het spel Zelda: The windwaker :) Geen slechte actie denk ik zo
     
  20. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Raar dat in deze thread Super Smash Bros. zo weinig genoemd wordt. Hier heb ik zo veel plezier mee gehad. Echt de partygame bij uitstek. Echt een aanvulling op het games aanbod van de Xbox. Waarschijnlijk m'n meest gespeelde spel op de GC.

    Dan zal ik ook m'n andere GC games beschrijven:
    Monkey Ball is geinig maar pak je na een poosje niet meer zo vaak op. Metroid is erg gaaf, maar ik werd de bazen echt zat. Veel te langdradig hoe je die te lijf moest gaan. Maar het is wel supermooi en heeft veel sfeer. Alleen die bazen vind ik saai. Zelda speel ik ook niet vaak meer. Het is wel een goed spel, maar het heeft in mijn ogen niet de 'magie' om je keer op keer terug te laten komen voor meer. Op een gegeven moment heb je het wel gehad met het zeilen van eiland naar eiland (of met je tycoonwolkje).
     

Deel Deze Pagina