[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De xbox is met een UTP-kabel verbonden met de WLAN router en
    mijn PC en Notebook werken vervolgens draadloos.

    1e - Alle systemen die gebruik kunnen maken van deze WLAN Router , daarvan zijn de MAC-adressen vast ingestelt samen met een vast IP-adres.
    2e - Ik heb de ESSID Broadcasting uitgeschakeld.
    3e - Voor het wireless , heb ik nu een 64bit encryptie ingestelt.

    Als ik de WLAN instel op 128bit dan wordt de verbinding met mijn Notebook ( 667 Mhz ) een stuk trager , maar dat kan ook veroorzaakt worden door XP de laaste paar weken niet zo lekker loopt.
    Ik zal van het weekend eens de boel opnieuw installeren ,
    misschien loopt dan 128bit ook een stuk beter.
     
  2. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0

    Ok, ik ben echt een leek op dit gebied, maar volgens mij probeer je te zeggen, hoe duurder de router hoe beter.

    Is deze router een beetje goed in combinatie met @home en een com21 modem?

    Router: Vigor 2300 VPN Router


    En hoe ziet een switch eruit? is dat eigenlijk wel geschikt voor Live?
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Oh, ik had het zélf verkeerd gelezen... :eek: Mea culpa.

    Maar dan heeft die Japanse oto gelijk en moet je gewoon op 128bit encryptie gaan zitten.

    Ja, je noodboek wordt dan trager, omdat de PCMCIA kaart gewoon te traag is om die encryptie op full speed uit te rekenen. Maar beter blo Jan dan do Jan, zeg ik maar. (Beter een wat trager netwerk, maar veilig, dan een sneller netwerk en open en bloot voor iedereen die jouw informatie wil onderscheppen.

    Ik weet nog dat we vroeger met een bakkie of een scanner mobiele telefoons afluisterden. Kreeg je van die telefoongesprekken te horen in de trant van "Schat, ik moet nu ophangen want ik ben bijna thuis en ik wil niet dat mijn vrouw ziet dat ik zit te bellen." :+

    Als het je niet uitmaakt dat mensen jouw informatie aftappen en wellicht een keer wat vervelende informatie te pakken krijgen, ach dan heb je geen encryptie nodig. Advies: 128 bit, dus.

    En die IT-vriend van jou moet een nog hardere dreun voor ze kanus hebben dan wat ik eerder schreef... |:-
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou, ik probeer te zeggen dat je met een erg goedkope router wel eens duurder uit kunt zijn dan je denkt... Goedkoop is vaak duurkoop, maar dat durf ik in de nabijheid van E-Tech en Sitecom gebruikers eigenlijk nauwelijks te zeggen... ;)

    Ik heb zelf een Vigor (2200E) en ben daar tevreden over. De Vigor en de Linksys zijn prima voor huis-, tuin- en keukengebruik. Je zou kunnen overwegen om een router te nemen die ook wireless ondersteunt. Heb je misschien vandaag niets aan, maar weet jij wat er morgen komt?

    Ik kan je helaas niet vertellen of de Vigor het goed doet i.c.m. dat Com21 modem. Ik ken dat modem niet. Misschien kan je provider je vertellen welke routers perfect werken met hun apparatuur.

    PS: Een switch is een soort netwerk verdeeldoos. Een knooppunt waar je alle kabels van alle apparaten in kunt stoppen. Breedband routers zijn meestal met een verdeeldoos uitgerust zodat je 4 tot 8 apparaten op de router kunt aansluiten. Dan heb je dus geen aparte hub of switch nodig.
     
  5. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0

    Gebruik je die router ook voor Live?

    En is de snelheid dan hoog?

    Waarom zou ik een wireless nemen, alle kabels liggen al.
     
  6. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Natuurlijk gebruik ik die router ook voor Xbox Live. Ik ga echt niet elke keer met stekkertjes lopen pielen... Brrr...

    Of de snelheid hoog is? Ik zou het niet weten. Ik heb een 512Kb uplink abbo en dat is natuurlijk altijd voldoende, zelfs al heb je een ouwe koffiemolen als router. ;)

    Als je wireless niet nodig hebt heb je het niet nodig. 8)
     
  7. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    HEEELE Goeie Router!!!

    Ik heb net de router D-link DI-604 gekocht voor een luttele 50€!!!
    De router heeft VIER uitgangen & hij werkt met xbox live!
    Op deze site: http://www.ugvxfaq.pwp.blueyonder.co.uk/routertest.htm staat dat hij NIET werkt & op xbox.com ook maar hij werkt dus wel degelijk!!!
    Een hele goedkope oplossing & ik heb nx van instellingen moeten doen. Gewoon mijn drie pc's erin & mijn xbox. Alles werkt perfect!
    Dit wou ik toch even melden:)
    Dus als je een router te duur vindt dan is deze misschien wel iets voor je!
     
  8. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Niemand die een router zoekt dan???Ik dacht : ik doe eens iemand een plezier...Niet dan:)
     
  9. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    50 euro voor een router is zeker niet veel, maar er is er ook eentje van sweex voor slechts 40 euro (adviesprijs).. dus ik denk dat als ik ooit nog eens op live kom ik een sweexje haal :)

    http://www.sweex.com/product.asp?pid=144
     
  10. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Mja des te beter voor jou:)
    Werkt ie ook met xbox?
     
  11. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb ff wat rondgeneusd op andere fora en volgens mij is het wel mogelijk ja - ook al staat hij niet op die site van xbox.com - :) een router is meestal zo rond de 80 euro maar deze zijn echt niet minder van kwaliteit denk ik :D
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Threads samengevoegd
     
  13. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed werk Fardo! Sorry dat ik hem niet direct hier had gepost.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    no problem ... ik ga binnen kort een nieuwe faq maken en dan word de nuttige info overzichterlijker ... kost wel wat tijd
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: HEEELE Goeie Router!!!

    Sorry voor de kouwe douche, maar ik ga je enthousiasme even temperen...

    In principe lijkt élke router "het" te doen op Xbox Live, maar als je er een tijdje mee bezig bent dan ontdek je wat situaties waarin je router niet blijkt te werken.

    Als je elke game als eerste 'joint' of altijd zelf games host dan is een goedkope router prima. Als je echter steeds reeds opgebouwde games wilt joinen dan zul je vaker en vaker merken dat je moeite hebt met het meedoen aan games die reeds gedeeltelijk in opbouw zijn.

    De reden is dat je router allerhande verkeer goed door moet geven. Het simpelweg configureren van de router is niet altijd voldoende. In elk geval moet je specifiek inkomend verkeer naar je XBox doorgeleiden (poorten TCP 88 en TCP/UDP 3074) of je XBox als DMZ server kunnen opgeven. Er zijn nog wat omstandigheden waardoor een router ongeschikt kan blijken te zijn.

    Sterker nog, om je helemaal ziek te maken, sommige routers werken wel bij de ene provider en niet bij de andere provider. Bepaalde provider apparatuur zendt nml signalen uit waar sommige router niet goed tegen kunnen. Zo'n router lijkt dan bijd e ene provider goed te werken en geeft bij de andere provider niets dan storingen en mislukte connecties.

    Hoe weet je dan zeker of een bepaalde router bij jouw provider goed werkt? Tsja, dat is makkelijker dan je denkt. Het antwoord is: Lees de Xboxworld.nl forums. Dit is niet zomaar bedoeld als plug voor onze fori/fora/forums (1), maar een serieus gemeend advies.

    Zoek het topic op waar het over jouw provider gaat. We hebben over bijna elke breedband provider wel een "centraal topic". In de index van dit forum vind je als tweede post een lijst met centrale topics. Kijk vervolgens in het topic van jouw provider naar de hardware waar anderen mee werken. Als mensen problemen melden, lees dit gerust met een korrel zout, want mensen maken vaak simpele configuratiefouten en geven vervolgens de provider en de hardware de schuld dat het niet werkt.

    Kijk tenslotte of problemen afgemeld worden, dwz dat men meldt "Hoera, het werkt nu".

    Er zijn in ons LAN/LIVE forum een fiks aantal mensen aktief die op netwerkgebied heel goed weten waar ze het over hebben. Lees de posts van deze mensen en doe er je voordeel mee. Ze staan er niet voor niets.

    (1) = doorhalen indien u onpasselijk wordt
     
  16. BizarreLink

    BizarreLink XLN rulez !!

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    vigor

    ik heb een draytek vigor 2200 series router.
    als ik online game vooral in mm3 kan ik veel mensen niet horen en niet zien bewegen.
    nou heb ik gehoort dat er iets in de router most verandere.
    wat moet ik verandren.

    groete bizarrelink
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: vigor

    Hoi Bizarrelink ik heb je thread even gemerged met de router thread

    echter kan je het beste deze thread even doorlezen.... link

    je moet je ip adres van je xbox in dmz zetten
     
  18. [BBE]rel

    [BBE]rel ©

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Fardo ik wil mijn xbox ip in dmz zetten maar waar kan ik mijn xbox ip nu precies vinden? Als ik in het live menu kijk staat er bij ip 192.168.1.10 maar als ik bij xbconnect kijk geeft ie als local ip 192.168.1.21. Dit is ook de ip die ik krijg wanneer ik in dos ipconfig als commando invoer. Dus dan zou dit dus de ip moeten zijn van mijn pc terwijl er gezegd wordt op de site van xbconnect dat het mijn xbox ip is of zie ik iets totaal fout hier?
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2003
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Om met de laatste vraag te beginnen: Ja, je ziet iets totaal fout.

    Je hebt gelukkig netjes opgeschreven wat je allemaal hebt uitgezocht, dat maakt je situatie lekker helder.

    Je Xbox staat kennelijk op IP nummer 192.168.1.10. Dat meldt ie zelf ook.

    Je PC staat op IP nummer 192.168.1.21. Dat meldt ie zelf ook.

    Xbconnect maakt de hele wereld wijs dat jouw Xbox op 192.168.1.21 draait. Dat klopt ook, want de gateway naar je Xbox is immers datzelfde Xbconnect drivertje dat op jouw PC draait (en dus hetzelfde IP adres heeft als je PC). De Xbconnect service gaat namelijk helemaal niet vanaf het internet naar je XBox, maar gaat naar je PC. Op die PC draait een stukje software wat de communicatie tussen Xbox en grote wijde wereld verzorgt. Dus voor de buitenwacht lijkt het alsof je Xbox op het IP adres van je PC zit. Helemaal goed.

    Maarrrrrr.... Het IP adres van je XBox is dynamisch toegekend en het is geen wet van Meden en Perzen dat dat adres ook in de toekomst aan je Xbox wordt gegeven. Dat moet je dus anders doen.

    Het mooiste is het om in je router een IP reservering op te geven, maar dat is eigenlijk al werk voor gevorderden.

    Het eenvoudigste is het om de gegevens die je Xbox krijgt gewoon hard te configureren, en dan het IP adres een beetje te veranderen.

    Check je Xbox instellingen en vul de volgende tabel in:

    IP adres = -1- (dat is dus die 192.168.1.10)
    Netmask = -2- (dat is waarschijnlijk 255.255.255.0)
    Gateway = -3- (dat is waarschijnlijk 192.168.1.1)

    DNS 1 = -4-
    DNS 2 = -5-

    Schrijf die 5 getallen even op.

    Schakel dan automatisch configureren van IP gegevens uit en vul overal gewoon zelf die getallen in. Alleen het IP adres van de Xbox (dus getal -1-) moet je veranderen in iets hoogs, bijvoorbeeld 192.168.1.200 of zo.

    Vervolgens zet je dat zelfde IP adres in je router in de DMZ instelling. Dus DMZ server wordt dan 192.168.1.200.

    Klaar is Kees.

    Mocht ooit in de toekomst je setup ineens niet meer werken dan heeft je provider waarschijnlijk de IP nummers van zijn DNS veranderd. Via de opdracht "IPCONFIG /ALL" kun je dan op je PC checken of de IP nummers nog steeds hetzelfde zijn.
     
  20. [BBE]rel

    [BBE]rel ©

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    K thx :) het is me eindelijk duidelijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina