hoe activeer ik mijn geforce2 mx/mx 400?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door robberto, 15 okt 2003.

1. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus nu een geforce2 mx/mx 400 kunnen kopen van een vriend van mij voor weinig, maar hij had alleen maar drivers erbij zitten die voor die fijutsu pc bestemd waren en die pakt ie dus niet.
    Ik heb al een nvidia bureablad driver gedownt, maar dat helpt niet echt met de games, mijn vraag aan jullie, hoe activeer of misschien heet het wel "detonate" je je video kaart, mijn vorige was een stealth 3 savage 4, en die was 16 mb en nu is het een 64 mb ram kaart, help me plz.

alvast bedankt en geef meteen aan waar ik ze kan downen, ik ben al lid geworden van driverguide.com, maar daar schoot ik niks meej op!:{

p.s. wil dus dat mijn kaart optimaal benut word, mijn pc is
    een pentium 3 500 mhz met 320 mb ram.

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp en dan naar de detonator driver zoeken, downloaden en instaleren en klaar.

De detonator driver heeft namelijk alle drivers erin zitten voor alle nvidida kaarten en zoekt zelf uit welke kaart jij hebt.

Vergeet niet de drivers van je vorige kaart eerst te uninstallen anders kunnen er complicaties komen.

Laatst bewerkt: 15 okt 2003
  3. robberto

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt, alleen en vraag hoe uninstal ik die drivers? waar vind ik da?

*edit* en nog iets ik zie er nergens een detontor tussen staan!
    alleen grapichs driver, maar das hem nie die heb ik al erop staan

4. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    als je bij de drivers op graphics driver klikt, dan op geforce/tnt 2, hoef je alleen maar je besturingssysteem aan te klikken. onderaan staat ook dit:

detonator is toch gewoon de naam van de driver en niet speciaal van "aanzetten" van je kaart :confused:

5. robberto

Leuk Bevonden:
    0
    jawel, maar ik heb dus die graphics driver al, maar das alleen voor je bureablad, heb je niks aan heb een detonator nodig denk ik :confused:

6. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
  7. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Drivers hoef je niet te uninstallen, je kunt er gewoon een nieuwe versie overheen installeren.

En de graphics drivers van nVidia heten Detonator-drivers. Gewoon installeren en je kaart doet het!

8. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Staan die drivers niet gewoon op de windows cd?

9. robberto

Leuk Bevonden:
    0
    zou het niet weten, maar lees topic, heb hem van iemand anders en die driver is dus van fijutsu ofzo en die werkt alleen bij die pc, ik had eert andere 3d card.

10. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
    Je moet de nieuwste "Detonator" drivers downloaden (is maar een naam, bij ATi heten ze Catalyst), nl. de graphics drivers. Dan gooi je alle drives die je eventueel geinstalleerd mocht hebben eraf via het software menu in je configuratiescherm, en installeerd je de gedownloade drivers.

11. robberto

Leuk Bevonden:
    0
    ok tnx. alleen kan je je 3d card dan niet instellen? clocken enzo? gebruik instellen?
    *edit*keek net bij software, zag niks staan van savage 4 stealth 3 kaart driver, ofzo, is het ook belangrijk om opengl te hebben bij counterstrike bijv?

12. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt je kaart instellen bij configuratiescherm -> beeldscherm > tab Instellingen -> Geavanceerd
    Als het goed is zie je nu een tab met daarop de naam van je videokaart. Hier kun je alles van de kaart instellen.

En opengl wordt tegelijk met de drivers geïnstalleerd...

13. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    WRONG, als jij ooit compilcaties krijgt moet je vreemd op gaan kijken.

Altijd de vorige versie uninstallen want anders kan je versie problemen krijgen.

14. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik onofficiele beta drivers en die install ik ook gewoon over de voorgaande versie heen en ik heb hierbij nog nooit problemen gehad. Ik gebruik al ruim 5 jaar nVidia kaarten en het is nog nooit gebeurt dat ik problemen had door driver-gerelateerde conflicten, dus ik weet echt wel waar ik het over heb... :)

15. robberto

Leuk Bevonden:
    0
    ok dan, maar voor games heb je toch af en toe andere opengl drivers nodig? had ik ook bij sof en quake 3

16. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, alles doet het gewoon als je deze drivers installeert... :)

Deel Deze Pagina