Hey, ik wil rond de HCC dagen wat nieuwe hard ware kopen, mijn pc is nu al flink verouderd. Maar ik zit nu te kijken naar een amd cpu. Alleen mijn kennis rijkt niet echt ver qua hard ware, dus kunnen jullie eventueel advies geven? Merk: AMD Type: Athlon XP 2600+ Socket: Socket A Snelheid: 2,08 GHz FSB: 333 MHz Cache: 128 kB L1, 256 kB L2 [/list=1] Die dus ^^ En een leuke moederbord : Merk: MSI Type: K7N2 Delta-L Socket: Socket A (AMD) Chipset: NVIDIA nForce2 SPP Maximale FSB: 400 MHz Geheugen: 3 x PC3200 DDR SDRAM (Dual Channel) [/list=1] Ik snap alleen de ballen van dat Cache geheugen, is 128 genoeg ? Wat is normaal? En wat raad je mij aan rond deze prijsklasse, het geld groeit helaas niet op mijn rug. Alvast bedankt *)
128 L1 cache is meer dan voldoende L1 cache is het geheugen wat de processor direct aanspreekt en is het snelste geheugen in het systeem...
1mb? is dat niet een beetje veel? en volgens mij hebben AMD processors niet meer dan 256kb.. althans, dat is mij verteld..
In een mac zit ook geen amd of intel processor, deze pc is heel anders gebouwd en voor andere dingen. Een amd staat bekent erom dat hij snel is op spellen. En die cache geheugens zijn altijd standaard want ze worden niet buiten de standaard gemaakt door amd. Cache geheugen zit namelijk direct op de processor en je kan dus ook niet meer cache geheugen erbij zetten of eraf halen.
Intel komt volgende maand met de Pentium 4 EE en die heeft 2mb L3 cache geheugen. BTW: alle intel processoren worden komende maand opgewaardeerd tot 1mb cache zonder meer prijs. Dit doen ze om de mensen bij intel te houden want amd heeft al een 64 bit processor die intel nog niet heeft.
ja klopt, maar daar komen 2 uitvoeringen van, als ik me niet vergis had ik iets gehoord dat de Clawhammer 128kb cache kreeg, en de Sledgehammer 256kb cache.. maar dit kan net zo goed 1mb en 2mb zijn.. ik ben niet echt thuis in de Cache markt..