Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Nooit gehoord van actieve subwoofers? Dat zijn de beste die er zijn, vaak zitten daar ook nog wel aansluitingen op om je speakers op aan te sluiten alleen zijn actieve subs net zo duur als een losse versterker.
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik dacht dat een actieve subwoofer gewoon een subwoofer met daarin een versteker is. Een versterker voor de subwoofer.

    Anders zou je een subwoofer hebben met daarin een dolby digital versterker ?

    Volgens mij is het verschil tussen passief en actief slechts de versterking van de subwoofer zelf. Als je dolby digital surround wil luisteren moet je alsnog een dolby digital versterker hebben.

    Het kan natuurlijk zijn dat je sets hebt waarbij de subwoofer wel een volwaardige versterker bevat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2003
  3. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehhhh... ik heb nog nooit een sub gezien met aansluitingen voor speakers, afgezien dan van subs die bij die setjes geleverd worden.

    Ik heb zelf ook een actieve sub (_O_ REL Q150E MkII _O_). En deze heeft dus geen aansluitingen voor speakers.
     
  4. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
  5. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een ingang, en geen uitgang. Wat je hier namelijk mee kunt doen is deze aan de speakeruitgangen op je versterker verbinden, zodat de sub de lage tonen afhandeld van het signaal van je speakers. Dat geeft bij stereo vaak een wat mooiere overgang tussen speakers en sub.
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Kortom een actieve subwoofer is een subwoofer met een versteker erin, die doorgaans alleen het signaal van de woofer zelf versterkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2003
  7. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfwew! Hebben we dat sprookje ook weer de wereld uit geholpen :)
     
  8. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    _O_
    _O_
    Een actieve subwoofer is een subwoofer met een ingebouwde versterker die het signaal van de versterker omzet in geluid in de vorm van lage tonen om het even nog duidelijker te maken:p :9
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    _O_ Haleluja!!! _O_
     
  10. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met deze set???

    Conrad: 5.1 DIGITAL HOME SYSTEM

    Artikelnr.: 040047 - 8B
    99,95 EUR



    productomschrijving:

    · Ondersteuning van DTS en THX sinalen
    · AC-3 ondersteuning
    · Maximaal vermogen 2000 WATT PMPO
    · Magnetisch afgeschermde satelliet speakers
    · Akoestisch luchtstroomontwerp
    · Frequentiebereik subwoofer: 20 Hz - 150 Hz
    · Frequentiebereik satelliet speakers: 150 Hz - 18 kHz
    · Harmonische vervorming: 0,03% 1 kHz 1 W
    · Creer in combinatie met een 5.1 geluidskaart het bioscoopeffect

    Max. 2000 watt PMPO

    Neckermann: Xbox 5.1 Home Theatre systeem van Logitech. Dit Home Theater systeem met het geluid in Dolby 5.1 zorgt voor een haast surrealistisch geluidseffect. Met magnetisch afgeschermde speakers. 2 Jaar garantie.



    EDIT: ik heb geprobeerd een plaatje erbij te krijgen maar die link doet het steeds niet :mad:
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2003
  11. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Je moet er dus los nog een decoder bij kopen, die de er Dolby Digital van maakt, kost je weer 150 euro.

    Die Logitech werkt wel direct met je xbox.
     
  12. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ja van die logitech weet ik...

    maar omdat ze deze set bij conrad digital noemen dacht ik misschien doet ie dat al... zou toch mooi zijn

    maar helaas... the search continues
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Xboxthijs, ik raad je aan deze set zeker niet te bestellen. Met Neckerman weet ik het nooit zo zeker. Dit lijkt me een PC
    speakersetje dat dus om een geluidskaart vraagt. Feit is dat dit riekt naar vals aanprijzen:

    PMPO vermogen, dat is verraderlijk, en niet realistisch. het is een meting die voor elke speaker met gigantische specs tevoorschijn komt. Waarschijnlijk is het ware wattage nog geen tiende van hetgeen er nu beweert word. Een beschrijving van een hifi site wat pmpo is:


    THX ondersteuning ? Kom op zeg, THX is een standaard voor geluid, die vraagt om bepaalde speakerplaatsing,en bepaalde technieken, het is geen geluidssysteem maar een geheel van standaarden waaraan slechts heel exclusieve sets voldoen. Dit is dus echt jereinste onzinpraat. Een DTS of Dolby digital film kan geluisterd worden in een speciale THX ruimte met THX speakers, dit zijn niet speakesr die aan die standaard voldoen. Wederom gelogen.

    Akoestish luchstroomontwerp, dat klinkt leuk, maar wat bedoelen ze precies ?

    Je kan beter voor een minder dubieuze set gaan en je moet vooral niet vallen voor eeen hoog aantal watts.

    De logitech set is voor zover ik weet een leuke set voor die prijs. Dan heb je fatsoenlijk geluid, met eerlijke specs.

    Ik zou zowieso geen set bestellen die je zelf nooit gehoord hebt. Je kan dan beter jouw favoriete CD's en DVD's meegrissen en een week uittrekken voor een fanatieke luistersessie in allerlei winkels. Dat hoef je heus niet alleen te doen bij dure speakers maar ook bij scherp geprijsde setjes moet je zelf luisteren. Ik denk dat je in een willekeurige audiowinkel wel een aantal sets kan vinden in dezelfde prijsklasse, en dan weet je wat je koopt, en heb je vergelijkingsmateriaal. Neem iemand mee die het ook leuk vind te luisteren, en bekijk alles rustig. Dan krijg je voor minder geld vast meer dan de Conrad set.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    en toen poste ik een ellenlang verhaal zonder enige reden ;)
     
  15. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Productomschrijving:


    Voor het ultieme thuisbioscoopplezier: UNIVERSUM thuisbioscoopsysteem, bestaande uit speakers van bioscoopkwaliteit en een module die alles biedt wat u nodig hebt voor een sensationeel bioscoopgeluid:
    een 6- (5.1-)kanaalversterker met een geïntegreerde Dolby Digital Decoder, DVD-spelere en RDS-radio.
    Versterker: maximumvermogen 5x 90 Watt + 150 Watt subwoofer.
    Uitgangen: digitaal (coaxiaal), 1 x scart, 1 x video.
    Ingangen: 1x AV-in.
    PLL-tuner: RDS-zenderdisplay. UKW/MW. Opslagcapaciteit voor 40 zenders.
    DVD-speler speelt ook muziekcd's af, zelf opgenomen audio-CD-R/-RW, MP3-bestanden en DVD+R, DVD+RW en DVD-R. OSD-beeldscherm-dialoogvenster in de Duitse taal. Tijdloupe.
    Boxen van bioscoopkwaliteit: 2 identieke front-surroundboxen en 1 box in het midden. Elke box heeft maximum-/continuvermogen van 90/15 Watt; de subwoofer een maximum-/sinusvermogen van 150/25 Watt.
    Afmetingen boxen: subwoofer B22 x H26 x D31 cm, box in het midden B8,5 x H16 x D11 cm, satelietboxen elk B9 x H11 x D11 cm.
    Afmetingen module: B33 x H7 x D33 cm

    Sorry mensen dat ik hier weer eens mee kom, maar kan ik dit op mijn XBOX aansluiten of heb ik weer een nutteloos setje gevonden.

    Alvast bedankt
     
  16. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat niet lukken. Zoals al zo vaak gezegd moet je een set hebben met een optische INgang.

    Over het algemeen valt te zeggen dat je al de aziatische HadiKatOshi modellen van een goede 100 euro kunt vergeten.

    Ga voor een leuk setje van Creative of Logitech ofzo... Als je toch iets meer wilt kijk dan naar de wat bekendere namen bij je lokale electronicaboer. Leuk instap-modelletje van Sony, Kenwood, Philips, JVC, etc.
     
  17. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wou effe iets weten.
    ik zat gewoon effe bij winkels rond
    te kijken op het internet. kom ik bij dixons.nl
    en ik zie dat een 6.1 surround system goedkoper
    is dan een 5.1 ?¿? kan iemand me vertellen hoe
    dat komt e welke beter is?
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nou heavy gear,

    Er zijn nog maar weinig films die 6.1 goed gebruiken. De oplossing die men gevonden heeft om de achterspeaker altijd functioneel te maken bestaat uit het mixen van de twee achterkanalen. Kortom, je hebt gewoonweg meer speakers. Het ligt vooral aan de ruimte die je hebt. Je zou eventueel het aantal speakers uit kunnen breiden naar 7, of zelfs het twintigvoudige.


    Sommige puristen beweren zelfs dat het mixen van de achterkanalen het complete geluidsbeeld verkracht omdat het de oorspronkelijke plaatsing in het linker of rechter surroundkanaal ondermijnt.

    Vaak hebben hele goedkope setjes er ineens een speaker bij. Het is immers minder moeilijk om bij speakers van een lagere prijs, en vaak mindere kwaliteit, een extra speakertje toe te voegen.

    6.1 kan wel een speaker meer hebben, maar dat zegt niks over het geluid. Je kan beter een 5.1 set hebben met iets betere speakers dan de momenteel nog als noviteit te bestempelen 6.1. Gewoon zelf luisteren......

    merken als logitech hebben een stap terug gemaakt van 6.1 naar 5.1 Vaak zijn de betere sets uitgerust met vijf speakers in plaats van zes.
     
  19. maverick

    maverick Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    welk dolby systeem

    Mensen,

    ik heb veel gezocht op dit onderwerp, maar kom er niet echt uit... er zijn veel systemen, zoals thrustmaster die op 190 of iets dergelijks uitkomt, maar ook Logitech Z-680 die een stuk duurder is...

    wat is nou het beste dan?
     
  20. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    heb je ook al van de creative 5500 gehoord? is ook erg populair, hebbem zelf ook. :) ong 180 euro...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina