Microsoft VS Electronic Arts

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DVD, 15 okt 2003.

1. DVD

DVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EA komt deze herfs/winter met een aantal mooie games.
    Oa SSX3, Need for Speed Underground en Tony Hawk Underground :9

Op de PS2 kunnen al deze titels ook online gespeeld worden. Echter heb ik tot nu toe niks gezien over Xbox live mogelijkheden.

Laatst las ik dan ook dat Microsoft nog in conflict was met EA hierover. Maar dit is inmiddels al weer een maandje gelden. Heeft iemand hier al iets meer over gehoord of moeten we helaas de online mogelijkheden missen op de Xbox :confused:

2. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Tony Hawk UnderGround is helemaal niet van EA.

3. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Tony Hawk is idd niet van EA. Om op je vraag terug te komen over dat conflict is sindsdien niks bekend gemaakt. Voorlopig zal EA Xbox Live dus niet ondersteunen. De games die jij nu opnoemt (NFS Underground, SSX3 ) zullen in elk geval geen Live ondersteuning hebben.

Laatst bewerkt: 15 okt 2003
  4. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het waar is, maar EA schijnt veel geld te hebben geinvesteerd in een eigen Online netwerk.
    Microsoft wil dat de developers geld betalen om hun games online te spelen.
    Omdat EA al veel geld heeft uitgegeven aan hun eigen netwerk, willen ze Microsoft niet betalen.
    Microsoft wil wel ''korting'' geven aan EA, maar dan willen andere developers dat ook.
    Ook schijnt EA contracten te hebben met SONY.

5. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, volgens mij (ik kan het ook mis hebben) zit het zo: EA wil de rechten in eigen handen houden, en dus zelf de servers in bezit hebben (omdat ze inderdaad veel geinvesteerd hebben). Maar bij Xbox Live is het zo dat Microsoft alle servers in bezit heeft. Bij Playstation online moet elke developer (zoals EA, Activision) zelf zorgen voor een server, en mogen zij bepalen of ze geeld vragen en hoeveel om een game online te mogen spelen van die developer. Daarom wil EA niet bij Live (hebben de "touwtjes daar niet in handen") en willen ze wel Playstation online supporten.
    En ik heb inderdaad wel gehoord van die contracten, maar volgens mij gaat dat alleen om EA Sports.

6. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Zou natuurlijk ook kunnen, maar het is wel kut. Het leek me gewoon leuk om bijv. FIFA 2004 op Live te spelen.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    EA wilt zelf geld verdienen aan on-line mogelijkheden ... daarom hebben ze gekozen voor de PS2, omdat ms deze service in eigen hand wilt houden ... dus zonder kosten naar de developer

8. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik geloof dat je het hier hebt over XSN-Sports, dat is dus speciaal om met live te kunnen gamen (dus sportgames zoals die van EA)

have patience my friend
    O-)

9. Ik kan hier maar 1 ding over zeggen:

Het zijn twee eigenwijze bedrijven die niks zullen toegeven. Ik denk dat Microsoft aan het kortste eind moet trekken en dus heel EA boycotten. Die gasten zitten namelijk op een vette bonus van MS te wachten en ik vind dit een vorm van manipuleren.

Want geef toe: Die spellen van EA zijn gewoon zwaar slecht. Zij verwoesten de goede spellen. Als EA halo in handen zou krijgen, dan zou het echt een slecht spel worden.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2003
  10. DVD

DVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn excuus is inderdaad niet van EA maar Activision. Maar uit de antwoorden begrijp ik al wel dat er voorlopig niet veel zal veranderen. Jammer

11. Veggie

Veggie Guest

Boeiend, ben toch niet geinteresseerd in FIFA of al die andere EA troep ...

PES3 :D

12. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Kijk veggie dat is een goede. Ik krijg morgen PES3 en ik ga zeker ook wel fifa 2004 online kopen voor de ps2.

13. Ja idd!

EA is gewoon een bedrijf dat overal geld uit wil pompen! Ik ga vanaf nu ook EA boycotten. Ik hoop dat meerdere dit zullen doen. Misschien dat ze dan eens kwaliteitgames gaan maken en stoppen met het verkrachten van goede spellen! Red Alert 1 was SUPER! Totdat EA ermee vandoor ging. Deel 2 was namelijk weer een KUTgame.

14. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Als alle games van EA kut zijn,waar gaat dit dan nog over?
    Mij lijkt SSX3 online tog wel gaaf,maar neem ook genoegen met Amped2.En LotR:Return of the King leek mij ook wel gaaf online(want dat is ie op de PS2),maar ja als online functies niet worden bijgesloten dan mag EA zijn games duwen waar de zon niet schijnt.

15. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Begin volgend jaar gaat EA ook live! Let maar op!:)

16. Veggie

Veggie Guest

Waarom ben je daar zo zeker van?
    Want ze maken nu al vette winst, dus Live hebben ze eigelijk niet eens nodig ... :mad:

17. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Als Konami nu eens PES uitbrengt op Xbox met live functies,dan kan EA het shaken met Fifa....en dan zullen ze wel online moeten wil die game nog verkopen.
    Dus maar hopen op Konami

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Jongens, laten we er een serieuze normale discussie van maken. Triest afgeven op EA heeft geen enkele zin, maak je je niet populair mee en draagt ook totaal niet bij aan de discussie. Stop daar dan ook mee.

19. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    EA brengt tenminste spellen op Xbox uit. Of Pes überhaupt op Xbox komt is nog steeds zeer speculatief. Daarbij had een jaar geleden nog helemaal niemand live, maar kon je je absoluut al vermaken met je Xbox console.

Xbox is gelukkig meer dan Xbox-live

20. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Een goede vriend van mij werkt bij EA....

Deel Deze Pagina